Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 15:18

Cartier nou? Nu, mocirla Braşovului!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 februarie 2019

Locuitorii din noul Tractorul cer suspendare autorizaţiilor de construire până când se asfaltează străzile. Pe unele drumuri abia se mai poate intra, din cauza nămolului

Cartier nou? Nu, mocirla Braşovului!

Lucrările de modernizare a străzilor din noua zonă rezidenţială Tractorul, demarate anul trecut, nu au avansat prea mult, ţinând cont că şi partea birocratică a fost destul de anevoioasă în contextul în care, mai întâi, a fost necesar transferul terenurilor pe care trec drumurile în domeniul public, lucru în care s-au implicat şi dezvoltatorii imobiliari din zonă, constituiţi într-o asociaţie.

Maşinile de mare tonaj au creat tranşee în nămol
Din păcate, mulţi dintre constructori nu au sistat lucrările pe timpul sezonului rece, iar odată cu dezgheţul, o serie dintre artere au devenit impracticabile.
Acest lucru este cauzat de faptul că pe unele dintre străduţe, care sunt practic doar nişte uliţe de pământ, s-a intrat cu autovehicule de mare tonaj, iar în urma lor, pe pământul moale s-au format adevărate tranşee, astfel că maşinile mici riscă să rămână împotmolite.

Nemulţumirile locatarilor
De cealaltă parte, locuitorii din această zonă, care s-au constituit şi ei într-un grup organizat, au solicitat recent Primăriei Braşov să suspende toate autorizaţiile de construcţie ale ansamblurilor rezidenţiale din cartierul Tractorul, care nu au acces la drum public asfaltat şi să nu se mai acorde noi autorizaţii de construcţie până când nu se finalizează asfaltarea străzilor principale din cartierul Tractorul, respectiv Nicolae Labiş, Ioan Popasu, Ştefan Baciu, I.C. Brătianu, 1 Decembrie 1918, Emanoil Bernfeld, Eugen Jebeleanu, George Bacovia.
„Cetăţenii cartierului Tractorul, care au plătit bani grei pe apartamente, îşi rup maşinile prin gropi şi trăiesc în praf şi în noroi de cel puţin 5 ani, deşi dezvoltatorii le-au promis încă de acum 5 ani că în maxim un an / doi străzile lor vor fi asfaltate. Primăria a promis că până în noiembrie 2018 vor fi asfaltate 7 străzi importante din Tractorul. Doar pe Nicolae Labiş s-a pus un strat de asfalt provizoriu. Pe Ioan Popasu au reuşit să pună parţial doar borduri. Drumurile sunt foarte înguste (doar o bandă pe sens, insuficient pentru numărul foarte mare de maşini din zonă), şi nu sunt trotuare. Locurile de parcare şi spatiile verzi sunt insuficiente”, se precizează în petiţia locuitorilor. Deocamdată, aceştia au obţinut o audienţă la viceprimarul Barabas Laszlo.
Până în primăvară, nu se vor putea derula lucrări de asfaltare, iar în cel mai bun caz, se va putea interveni pentru a se pune un strat de piatră pe aceste străzi, astfel încât să se poată circula în condiţii un pic mai normale, iar oamenii să se nu se mai împotmolească până la gât pe drumul spre casă.



„Pactul” dezvoltatorilor
În luna mai a acestui an, 35 de dezvoltatori s-au reunit într-o asociaţie şi şi-au dat mâna pentru a rezolva în primul rând situaţia juridică a terenurilor de sub aceste străzi, dar şi a începe lucrările la infrastructura stradală. „Procedurile au durat mai mult timp, deoarece, până la obţinerea autorizaţiei de construire necesară pentru derularea lucrărilor, trebuia să fim titulari ai terenului. De exemplu, doar pe strada Nicolae Labiş erau 100 de proprietari şi a trebuit să ne înţelegem cu toţi. Unii au donat terenul, de la alţii, noi, dezvoltatorii imobiliari, a trebuit să cumpărăm terenul. Avem în continuare persoane care refuză să vândă, astfel că pe stradă o să rămână anumite «insule» care nu vor putea fi reabilitate. Am făcut proiectarea în aşa fel încât strada să ocolească zonele cu probleme şi să mai avem neclarităţi doar la partea de trotuare”, a explicat Cornel Răhăian, reprezentantul dezvoltatorilor imobiliari din zona Tractorul.
Acesta a precizat că străzile care vor fi reabilitate prin acest parteneriat vor fi predate către Primărie la nivelul de strat de asfalt de bază, după care edilii vor turna şi stratul de uzură şi vor realiza şi alte amenajări necesare. Dezvoltatorii îşi propun să modernizeze şi să toarne primul strat de asfalt şi pe străzile Ioan Ursu, Ioan Popasu, I.C. Brătianu, 1 Decembrie 1918  (tronson cuprins între str. Ioan Socec şi str. I.C. Brătianu) şi Emanoil Bernfeld (tronson cuprins între str. Ştefan Baciu şi str. Ioan Popasu). În cazul ultimelor două străzi însă, situaţia juridică nu a fost rezolvată, astfel că mai este de aşteptat.

Foto: Facebook/Locuitori din cartierul Tractorul


 

+4 -7

Comentarii

Cristi

2019-02-06 15:55:04


Problema este ca in Romania nu se face mai intai drumul si caile de access, iar apoi sa se construiasca, in majoritatea tarilor dezvoltate dezvoltatorul executa caile de access si drumul din banii sai, iar bineinteles ca oamenii platesc asta in pretul casei, dar traiesc civilizat. Sumarul este vrei sa traiesti civilizat trebuie sa platesti. Momentan noi suntem blocati intre legi, atitudine si dorinte.

Costea Ion

2019-02-06 09:28:55


Pietriecâ, țărane, vezi că mai ai glod între dieștele de la chicere....

rammstein

2019-02-06 08:58:45


“afară-i vopsit gardul, înăuntru-i....infractorul sef!!!....asta-i gandirea unui om cu o juma de kil de creier.."alle guten Dinge sind drei"..aerul ,fraierul si prostul....

Petru

2019-02-06 06:58:37


Costea ion , vezi ca ești prost .

Radu

2019-02-06 06:46:05


Primaria da in continuare autorizatii, mandrindu-se cu "dezvoltarea orasului". A se vedea cele 2000 de apartamente si cate birouri or mai fi de pe Carpatilor. Toate deservite de o strada cu o singura banda spre centru, teoretic doua strazi daca calculam si Calea Bucuresti. Noroc ca sunt asfaltate, inca.

Bogdan

2019-02-06 02:09:06


Votați cu Scripcaru în continuare! E gospodar!

Om

2019-02-05 20:24:06


Vinovatul principal = primăria brasov...simplu....cina a dat autorizație ( pe baza de plic ) acestor dezvoltatori...nu a construit nimeni fără documente, eliberate de ,,competentii,, primăriei brasov. Oamenii care locuiesc in aceasta ,,cocina,, cu siguranța vor mai sta mult și bine in aceste condiții , din câte cunosc eu , in zona încă se mai construiește , iar pe anumite porțiuni sunt proprietari care nu vor sa cedeze din teren , deci oameni buni , ați luat o ,,mare teapa,, de la ,,domnul Georgica,, care se ocupa doar de strada doamnei care ai face cadouri ...se știe...

Costea Ion

2019-02-05 20:04:49


Și care-ar fi necazul? Oricum, marea majoritate a actualilor sau viitorilor locatari sunt obișnuiți cu așa ceva. De unde vin ei este ceva firesc. Problema-i alta: cine le-a dat voie să construiască fiecare cum vrea și cum îl duce capul? Cine răspunde? Cine va fi tras la răspundere?

Stpetru

2019-02-05 19:48:18


Iar noroiul ala e carat pe rotile camioanelor pe str 13 Decembrie si e un dezastru in toata zona, fara ca Primaria sa se simta intr-un fel deranjata. Pai daca ati monta o statie din aia de masurare a poluarii in zona, s-ar bloca intr-un minut de la ce praf e acolo. Chiar nu puteti obliga firmele de constructii sa spele rotile utilajelor ? Primarie de ....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie