Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:48

TRACTORUL VI, TRACTORUL VII, BRONZULUI:

Cartiere de lux, cu noroiul la poartă!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 aprilie 2014

Proprietari pe câte o bucată de teren, unii dezvoltatori nu vor să cedeze căile acces către primărie, motiv pentru care străzi întregi rămân neasfaltate

Cartiere de lux, cu noroiul la poartă!

În ultimii ani, câmpul de lângă cartierul Tractorul a început să se transforme, încet, dar sigur într-un nou oraş, de la un an, la altul conturându-se noi cartiere de blocuri,  dar şi vile „de fiţe”. Cu toate acestea, infrastructura rutieră este la pământ, în multe cazuri noile ansambluri rezidenţiale fiind legate de restul bulevardelor doar de drumuri de pământ formate de când s-au executat lucrările pentru respectivele locuinţe.
Deşi mulţi şi-au luat o casă într-unul din imobilele din noile cartiere Tractorul VI, Tractorul VII sau Bronzului, cu promisiunea din partea dezvoltatorilor că vor avea şi căi de acces, anii au trecut, iar străzile au rămas tot uliţe înecate în tină. Acestea sunt pline de cratere şi denivelări, ţinând cont că practic nu au fost niciodată amenajate spre disperarea locatarilor, care sunt nevoiţi să suporte praful, noroiul şi să trăiască, în unele cazuri, mai rău decât la ţară. Unii au mai pus mână, de la mână, au mai adus piatră şi au încercat să îndrepte locul, dar, din cauza intemperiilor gropile apar la scurt timp.

Străzi doar cu numele
Primăria a asfaltat doar o parte dintre cele câteva zeci de străzi sau alei de legătură, care, practic, sunt doar cu numele în Planurile Urbanistice Zonale ale celor trei noi cartiere. Conform edililor şansele ca aceste străzi să fie modernizate sunt minime, dacă unii dintre proprietarii de terenuri din acest Eldorado al Braşovului continuă să se încăpăţâneze şi să nu cedeze Primăriei porţiunea din lotul pe care îl deţin, necesară pentru amenajarea reţelei stradale. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, în momentul de faţă, destul de puţini au cedat pământul, astfel Primăria să poată începe investiţiile. „Primăria nu poate investi pe proprietăţi private. În această zonă, este cea mai mare dezvoltare imobiliară din municipiul Braşov, însă, faţă de alte zone unde s-au conturat astfel de proiecte, aici sunt foarte mulţi proprietari de teren, care, ulterior şi-au dezmembrate anumite suprafeţe, le-au vândut, iar noii proprietari nu vor să cedeze din teren sau vechii proprietari au dezmembrate loturi de casă, iar partea cu drumul le-a rămas în proprietate şi nu vor să o cedeze Primăriei decât contracost”, a explicat Toarcea.

SITUAŢIA LA ZI. Porţiunile haşurate cu galben reprezintă tronsoanele de străzi cedate Primăriei. Restul sunt „uliţe particulare”, care nu pot fi asfaltate din bani publici.

Unii aşteaptă despăgubiri de la Primărie
O astfel de situaţie este şi pe strada Argintului, care a fost asfaltată doar pe o anumită porţiune, fiindcă celălalt tronson este proprietate privată, iar cel care a deţinut iniţial o parcelă mai mare în zonă a dezmembrat-o în mai multe loturi pe care le-a înstrăinat, însă a păstrat poţiunea de drum, în speranţa că va fi expropriat de Primărie. „Nu toţi au înţeles că este în interesul lor să cedeze o parte din teren, astfel ca să se poată realiza infrastructura rutieră, dar şi cea de utilităţi. Nu se vor face exproprieri, pentru că ar fi costuri foarte mari şi nu ar fi normal să cheltuim din bugetul tuturor braşovenilor pentru a cumpăra un teren privat, iar apoi acea persoană care ne-a vândut terenul să beneficieze gratuit de infrastructura stradală”, a subliniat Toarcea. Nici pe străzile Nicolae Labiş şi Iosif Şilimon, unde au fost amenajate cartiere mari de blocuri, situaţia nu este mai roz, iar locatarii acestor imobile nu au altă situaţie decât să meargă prin gropi până acasă, ţinând cont că vecinii lor nu vor să cedeze terenul în vederea amenajării unui drum în adevăratul sens al cuvântului.

Bani pentru lucrări sunt, rămâne ca şi proprietarii să cedeze
Primăria are bani şi în bugetul din acest an pentru modernizarea de străzi, inclusiv pentru cele din zona Tractorul. Din păcate, dacă proprietarii nu vor ceda, edilii nu se vor apuca de treabă. Până în prezent, doar în zona Bronzului s-au clarificat lucrurile, însă nici aici chiar în totalitate, şi s-a putut asfalta, iar de anul trecut au început lucrările şi pe strada Ioan Socec, însă nu în totalitate, fiindcă nu toţi proprietarii au fost de acord să doneze terenul pentru drum. „În situaţia în care am putut să realizăm infrastructura pe anumite tronsoane de străzi, am făcut-o, cum ar fi de exemplu pe Argintului, Ioan Socec sau Manole Diamandi, unde s-a amenajat atât partea carosabilă, cât şi trotuare, fiind montat şi iluminat public”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.

În prezent, sunt situaţii în această zonă, în care doar proprietarul de pe o parte a cedat pentru construcţia străzii, sau situaţii în care de pe o întreagă stradă de câţiva kilometri doar doi-trei proprietari au cedat terenul pentru drum.

+4 -0

Comentarii

Mihaela

2017-03-06 22:12:41


Exact , aceasta este intrebarea cheie: cine le-a dat dreptul proprieterilor de teren sa parceleze, sa vanda si sa se construiascainainte ca acestia sa cedeze partea de strada pulica Primariei? exista o lege in acest sens? ce spune legea? Ce fac "" reprezentantii"" poporului ca sa nu zic a prostilor care ii aleg de cate ori au nevoie(din patru in patru ani), dupa care se spala pe maini ca Pilat din Pont. Caracterizarea care o merita nu o suporta hartia.....06.03 2017

Bogdan

2017-01-10 12:42:14


Care sunt proprietarii care au primit despagubiri ? Se poate dovedi acest fapt ?

Ovidiu

2015-06-08 19:26:17


Sunt in totalitate de acord cu ce a scris Dan. Lucrurile chiar asa stau. Asa cum i-a despagubit pe unii (chiar cu teren in alta parte) o poate face in continuare.

Dan

2014-05-04 17:18:19


Si oare cine le-a dat autorizatie de constructie!!!,si de ce primaria nu amenajeaza prima data drumurile comform PUZ inainte de lansare in constructie a unor cartiere.(asa cum se procedeaza in alte tari) Se pare ca unii proprietari au fost despagubiti, cu ani in urma, pentru partea de drum care au cedato.(ati creat precedentul) Si daca doi-trei proprietari nu cedeaza de acum inca 100 de ani zona respectiva va ramane neasfaltata si in secolul viitor???

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie