leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 23:06

Cât te va costa „plinul” la o maşină electrică

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 07 martie 2018

Chiar dacă se încurajează achiziţia de astfel de automobile, taxele impuse le fac tot mai nerentabile

Cât te va costa „plinul” la o maşină electrică

Cele mai multe staţii de încărcare pentru automobile electrice din România ofereau energie gratuit, pentru a încuraja adopţia maşinilor electrice, dar posesorii acestor automobile au parte de o surpriză: tarifarea încărcării va fi mai costisitoare decât cumpărarea de benzină sau motorină, pentru aceeaşi distanţă de parcurs. Cea mai importantă reţea naţională de încărcare, Renovatio e-charge, începe taxarea în 19 martie 2018, la circa doi ani distanţă de la montarea primelor staţii în România.
Planul tarifar este redat integral mai jos, iar nişte calcule simple arată că încărcarea de la 0 la 100% a unui BMW i3 sau Volkswagen e-Golf la 50 kW (cea mai puternică priză disponibilă în România, care încarcă o astfel de maşină în circa 45 de minute) va costa circa 70 Lei (abonament Start), sumă cu care poate fi parcursă o distanţă de 130-230 km (în funcţie de condiţiile meteo şi de configuraţia traseului).
În cazul abonamentului Entry costul pentru o astfel de încărcare va fi de 40 Lei (dar există şi un cost fix lunar de 99 Lei, indiferent de numărul de încărcări), iar în cazul abonamentului Fast o încărcare va costa 18 Lei (dar şi alţi 220 Lei/lună, cost fix, indiferent de numărul de încărcări).
Cu alte cuvinte, pentru maşinile care se pot încărca cu maximul de curent pe care îl poate livra staţia, costul unei încărcări va fi cuprins între 18 Lei şi 70 Lei, în funcţie de tipul de abonament. Costul cel mai bun presupune însă şi un abonament în valoare fixă de 220 Lei/lună, încheiat pe minimum 12 luni, sumă ce echivalează un plin de benzină sau motorină la o maşină de clasă B sau C.
Pe scurt, parcurgerea unei distanţe de 200 km (în medie) cu un Volkswagen e-Golf sau BMW i3 va costa 70 Lei, fără alte obligaţii contractuale, abonamente sau taxe.
Cu aceeaşi sumă pot fi cumpăraţi 12-13 litri de benzină sau motorină – cantitate suficientă pentru a parcurge 200 km în regim mixt sau extraurban cu orice maşină care foloseşte combustibil fosil şi are performanţe dinamice comparabile.

O serie de alte dezavantaje pentru conducătorii de maşini electrice
Toate aceste detalii pun clientul de automobil electric în situaţia de a regreta alegerea făcută, pentru că oricât de previzibilă era taxarea încărcărilor, foarte puţini utilizatori şi-ar fi imaginat că va fi mai costisitor preţul per kilometru parcurs cu o maşină electrică decât cu oricare altă maşină. Mai mult, ca achiziţie, automobilul electric este mai scump sau la paritate cu un model diesel sau pe benzină echivalent, se încarcă greu (chiar şi 45 de minute, cel mai rapid cu putinţă, este de aproape 10 ori mai lent decât umplerea unui rezervor cu combustibil fosil), autonomia are de suferit dramatic iarna, iar distanţa ce poate fi parcursă cu o încărcare este de 2-4 ori mai mică.
Dacă acest sistem de taxare pentru maşini electrice se va generaliza la nivel naţional, urmând şi ca alţi furnizori să adopte aceleaşi niveluri de preţ, clienţii de maşini electrice vor fi „condamnaţi” să le încarce doar acasă şi să le folosească doar în oraş. Orice încărcare la o staţie cu plată (la costurile de mai sus) şi orice ieşire din oraş ar fi total nerentabilă în comparaţie cu utilizarea unei maşini diesel sau pe benzină. Mai mult, cei care ar fi luat în calcul achiziţia unei maşini electrice vor fi şi mai circumspecţi în condiţiile de cost date.
Pentru cei câteva sute de clienţi din România care au ales până acum o maşină electrică nouă sau second hand lovitura a venit fix de unde nu se aşteptau, din partea reţelei naţionale de încărcare care promitea cel mai mult. Și, culmea, alimentarea unei maşini electrice la o benzinărie tradiţională costă la jumătate (în unele benzinării încărcarea fiind chiar gratuită) faţă de costul din reţeaua creată special pentru automobile electrice.

Foto: Andrei PAUL

+2 -3

Comentarii

BUBU

2018-03-08 09:25:44


Remarcabila analiza. Ce ne facem, insa, cu limba romana.Utilizarea cuvantului adoptie pentru un bun fie el si autoturism electric este total neadecvata. ( vezi definitie DEX).Recomand o mai atenta folosire a cuvintelor. In rest, toate cele bune si la mai multe scrieri, eventual corecte si din punct de vedere lingvistic

Lorel

2018-03-07 17:17:05


Lipsa poluarii in cazul masinilor electrice este iluzorie. Cea mai mare parte a energiei electrice este produsa de centrale pe combustibili fosili, deci nu facem decat sa deplasam poluarea de la teava de esapament a masinii la cosul termocentralelor. La asta se adauga poluarea produsa de fabricarea si reciclarea acumulatorilor !

adi

2018-03-07 08:35:36


Cei care isi iau masina electrica trebuie sa aiba si garaj unde isi pot incarca autovehiculele. Ca doar nu o sa stai tot timpul cate o ora prin oras sa iti incarci masina. Oricum eu nu sunt de acord cu ele pentru ca nu sunt bune pentru drum lung. Cand vor avea o autonomie de macar 600- 700 km atunci va fi altceva. Asa cu 200km deabea ajungi la Bucuresti si deja trebuie sa incarci. iar daca cumva ramai fara baterie pe drum ce faci? asa ca cele hybrid sunt mult mai ok, nu mai ai baterie te bagi pe benzina si aia e.

AUREL AMALINEI

2018-03-07 08:09:42


La noi ca la nimeni atunci mai mult imi covine sa dau 2000-3000 de euro pr o masina mai veche si de restul banilor sa ma blimb decat sa dau 40.000-50.000 de euro pe una electrica si sa stau sa ma uit la ea

Cristian

2018-03-07 06:50:29


La noi ca la nimeni,ce are guvernul si garda de mediu de spus?probabil nimic le place poluarea si probabil in spatele afaceri este un politician.Primariile ar trebui sa se implice serios in aceasta privinta asigurand in parcari statii de incarcarea mesinilor electrice la preturile consumatorilor casnici.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional