Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 19:56

Ce amenajări se vor executa, anul acesta, la aeroportul de la Ghimbav

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 ianuarie 2014

După finalizarea pistei, se vor executa lucrările de semnalizare şi balizaj, urmând a se lansa, totodată, şi licitaţia pentru construirea turnului de control. Consiliul Judeţean speră să obţină şi un sprijin financiar guvernamental pentru a începe şi construcţia terminalului tot în acest an

Ce amenajări se vor executa, anul acesta, la aeroportul de la Ghimbav
Lucrările la Aeroportul de la Ghimbav sunt, momentan, în conservare, pe perioada de iarnă, până în luna noiembrie a anului trecut, când temperaturile au permis efectuarea unor astfel de lucrări, reuşindu-se turnarea a 50% din stratul de beton de pe viitoarea pistă, partea de infrastructură fiind deja finalizată. Anul acesta, vor fi realizate restul suprafeţelor de rulare, dintre pistă şi apront (locul de parcare al avioanelor), lucrări care din punct de vedere tehnic sunt similare cu cele de la pistă, după care proiectul va continua cu realizarea celorlalte instalaţii necesare, astfel ca obiectivul să devină funcţional. „Se vor executa lucrările de balizaj – instalaţii electrice şi de semnalizare, necesare unui aeroport de talia celui pe care dorim să-l realizăm la Braşov. De asemenea, se va lansa licitaţia pentru construirea turnului de control, iar dacă lucrurile permit, în sensul că vom obţine finanţare, vrem să atacăm şi terminalul. Dacă nu, vom începe lucrările anul viitor”, a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu. Fiindcă autorităţile judeţene nu au primit sprijin guvernamental în derularea proiectului, până acum, lucrările au fost realizate cu resurse proprii, respectiv dintr-un credit bancar.
 
Un obiectiv de interes pentru investitori
Acesta a precizat că există un interes crescut şi din partea investitorilor şi potenţialilor parteneri privaţi. El a reamintit faptul că, în septembrie 2013, a participat la cea de a doua conferinţă internaţională de aviaţie de la Istambul, unde au participat toate organismele care se ocupă de aviaţie din lume. „Am prezentat şi proiectul aeroportului de la Braşov, care a fost de interes pentru cei prezenţi, pentru că Braşovul este cunoscut ca fiind motorul de dezvoltare economică a întregii regiuni. Din punct de vedere politic, strategic, inclusiv geografic, este de foarte mare interes pentru că toate datele statistice relevă că această zonă din curbura arcului carpatic este extrem de importantă. Bineînţeles, sunt şi voci care întreabă ce se va întâmpla cu aeroportul de la Otopeni, în momentul în care aeroportul de la Braşov va exista. Bineînţeles, acest lucru va fi în defavoarea lor, pentru că, potrivit estimărilor, Braşovul va lua peste un milion de pasageri de pe Otopeni, lucru care nu este o fericire, în special pentru Tarom, care pierde sume importante de bani. Până la urmă, zona noastră a dovedit că se poate dezvolta şi în perioade de recesiune şi are perspective reale de dezvoltare, de aceea are nevoie de acest aeroport”, a subliniat Mihai Pascu în cadrul emisiunii „Punctul pe I“, de la Nova TV.
 
Foto: DIN MARTIE – APRILIE. Lucrările vor fi reluate abia în primăvară, astfel ca să nu fie periclitată calitatea lor, mai ales că pentru realizarea căii de rulare a avioanelor se foloseşte un beton special. 
 
+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie