Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 18:02

Ce investiţii de anvergură are Braşovul în plan, până în 2020

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 26 februarie 2015

Anul acesta, se vor întocmi toate documentaţiile necesare, astfel ca să se poată accesa finanţări nerambursabile în vederea amenajării de noi căi de acces spre cartierele mai izolate, construcţia de noi parcări sau pasaje pietonale subterane

Ce investiţii de anvergură are Braşovul în plan, până în 2020
Primăria Braşov vrea să îşi pună la punct în acest an documentele necesare demarării unor investiţii de anvergură în municipiu, parte dintre ele urmând să fie depuse pentru finanţare din sumele nerambursabile alocate de Uniunea Europeană până în 2020. „Anul acesta ne-am propus să realizăm mai multe studii pentru proiecte prioritare pe raza municipiului Braşov, care vor fi realizate apoi fie din bugetul propriu, fie din fonduri nerambursabile pe care dorim să le atragem în viitoarea perioadă de finanţare a Uniunii Europene. După realizarea acestor investiţii, ne vom concentra şi pe alte proiecte importante. Prin aceste documentaţii ne propunem, pe de o parte, să identifică oportunitatea investiţiilor şi să facem o analiză cost-beneficiu, iar pe de altă parte, să identificăm soluţiile tehnice şi costurile necesare punerii în practică a acestor proiecte”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Suma totală alocată de edili în 2015 pentru studii de fezabilitate şi proiecte tehnice este de 10 milioane de lei. 
 
Noi căi de legătură spre Bartolomeu şi Tractoru
Printre proiectele de anvergură ale municipalităţii se numără două pasaje rutiere care să descongestioneze traficul din şi dinspre Bartolomeu şi Tractorul spre centrul oraşului. Astfel, pentru descongestionarea traficului în zona Bartolomeu este propusă construcţia unui pasaj peste calea ferată, (încă nu s-a stabilit dacă va fi subteran sau suprateran), fie în prelungirea străzii Lungi, fie de-a lungul străzilor Stadionului şi Calea Făgăraş, astfel încât vehiculele care ies din Braşov sau vin dinspre Sibiu sau Piteşti să nu se mai intersecteze cu cele care trec calea ferată Braşov-Făgăraş. 
De asemenea, ţinând cont că la orele de vârf strada 13 Decembrie este destul de aglomerată, creându-se blocaje în zona Făget, edilii braşoveni au plan amenajarea unui noi pasaj în zona Gării CFR, astfel ca să existe o nouă poartă de intrare în cartierul Tractorul dinspre Centru. Proiectul este necesar având în vedere şi dezvoltarea imobiliară propusă pentru vechea platformă industrială.
 
Braşovul subteran
De asemenea, municipalitatea vrea să actualizeze studiile de fezabilitate pentru trei pasaje pietonale subterane a căror execuţie este în plan de mai mulţi ani: unul în zona Gării CFR, altul la intersecţia dintre Calea Bucureşti şi Strada Poienelor şi, ultimul, în centru, la  Modarom. „Fiecare dintre cele trei obiective vor fi analizate atât din punct de vedere al costurilor şi soluţiile tehnice cât şi utilitatea realizării lor”, a explicat Toarcea.
Nu în ultimul rând, Primăria Braşov speră că va găsi fondurile necesare pentru a creşte capacitatea actualei parcări mari din Poiana Braşov, ţinând cont că staţiunea se confruntă cu o criză de locuri de parcare, în special în vârf de sezon. „Documentaţia va identifica în mod clar câte niveluri sunt necesare, soluţia tehnică şi costurile. Din estimările noastre, realizarea a încă două niveluri ar însemna un plus de 500 de locuri de parcare, pe lângă cele aproximativ 350 câte sunt în acest moment în parcarea din Poiană. Ar fi două soluţii tehnice: una ar fi realizarea unei «dale urbane», adică o platformă peste parcarea existentă, iar cealaltă variantă ar fi adăugarea unui nivel subteran”, a precizat Sorin Toarcea.
Pe lista de proiecte este inclusă şi elaborarea documentaţiei tehnice pentru reabilitarea vechiului Cinema Modern, unde lucrările ar putea începe chiar de anul acesta. În conformitate cu planurile iniţiale, există posibilitatea amenajării a două săli mai mici pentru proiecţie, dar şi a uneia multifuncţionale, cu o capacitate mai mare. 
 
Investiţii în şcoli şi grădiniţe
Nici infrastructura de învăţământ nu a fost lăsată deoparte. În acest an, reprezentanţii municipalităţii vor să întocmească documentaţiile tehnice pentru mansardarea imobilelor în care funcţionează Grădiniţele nr. 1, 2 şi Şcoala Gimnazială nr. 19. Totodată, anul acesta, ar putea începe lucrările de reabilitare a instalaţiilor de alimentare cu apă ale Şcolii Gimnaziale nr. 2, precum şi refacere instalaţiilor electrice la această şcoală, dar şi de la Colegiul de Transporturi şi de la Corpul Principal al Colegiului Nicolae Titulescu. De asemenea, va fi elaborată documentaţia necesară reparaţiilor capitale de la Corpul B al Şcolii nr. 11, iar corpul Şcolii 14, din Stupini, va fi reabilitată termic. Pentru acest an, edilii au în plan să modernizeze şi sistemele de încălzire de la grădiniţele 9 şi 23.
+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie