Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 23:59

Ce se mai întâmplă pe şantierul Aeroportului Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 25 octombrie 2021

În 3 luni, 70% din infrastructura anexă dată în lucru e realizată. În scurt timp, CJ va da în lucru ultimele amenajări din incintă, inclusiv amenajările peisagistice

Ce se mai întâmplă pe şantierul Aeroportului Braşov

Ritmul construcţiei componentelor infrastructurii Aeroportului Internaţional Braşov este unul bun, în momentul de faţă fiind înregistrat un progres de până la 70% în privinţa lucrărilor executate de asocierea SC Bog’Art SRL - SC UTI Facility Management SA, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.  Cele două firme au preluat în luna iulie a acestui an contractul pentru construcţia clădirii energetice, a remizei PSI, a posturilor de control acces. Tot cele două companii se ocupă şi de amenajările aferente gospodăriei de apă, de realizarea parcării şi a drumului de acces între terminal şi DJ 103 C, de realizarea drumurilor  tehnologice interioare, precum şi a reţelelor interioare de utilităţi. Pentru aceste lucrări, asocierea amintită, care s-a ocupat şi de construirea terminalului de pasageri va încasa suma totală de 37.157.426 lei.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, s-a declarat mulţumit de progresul lucrărilor la obiectivele amintite, reamintitnd că „am avut un start anevoios cu aceste lucrări, fiind nevoiţi să reziliem contractul iniţial şi să reluăm procedurile pentru a găsi un alt constructor. Mă bucur că am depăşit toate problemele şi am intrat pe un parcurs normal, care să ne permită să încheiem lucrările într-un timp cât mai scurt. În momentul de faţă, lucrările prevăzute în contract evoluează conform planificărilor”.

Care este situaţia din teren
Conform directorului executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean Braşov de Alexandru Anghel, cel care verifică periodic stadiul lucrărilor, a menţionat că „avem şedinţe săptămânale cu reprezentanţii firmelor, astfel încât să identificăm din timp toate problemele care ar putea interveni în buna desfăşurare a lucrărilor şi să avem soluţiile pregătite”. Acesta a menţionat că în acest moment clădirea energetică este construită în întregime, iar în cursul acestei săptămâni vor fi finalizate închiderile, adică placarea exterioară a clădirii şi montarea uşilor. Pentru prima săptămână din luna noiembrie va începe echiparea celor trei camere alocate elementelor de comandă pentru balizaj. Pe lângă acestea, o cameră specială va fi destinată gestionării agentului termic, iar într-o altă cameră vor fi amplasate celulele pentru transformatori.
Posturile de control acces, adică cele două porţi ale Aeroportului sunt şi ele în fază finală de construcţie, una fiind amplasată lângă terminal, iar cealaltă, în vecinătatea remizei PSI.
În ceea ce priveşte gospodăria de apă, sunt aproape finalizate cele două rezervoare de apă, unul pentru alimentarea terminalului, iar celălalt pentru alimentarea hidranţilor de pe amplasamentul de la Ghimbav.
Parcarea publică, situată în faţa terminalului, dar şi drumul care asigură accesul spre terminal dinspre drumul judeţean 103 C, sunt în stadiu avansat de execuţie. În cazul ambelor componente de infrastructură a fost realizat stratul superior şi urmează aşternerea asfaltului.
Conform informaţiilor oferite de Alexandru Anghel, a început şi asfaltarea drumurilor tehnologice şi de handling din cadrul aeroportului, respectiv a căilor de acces de pe lăţimea platformei de parcare a aeronavelor şi din faţa terminalului, care continuă spre remiza PSI şi spre viitoarele garaje.
În ceea ce priveşte reţelele interioare de utilităţi, au fost finalizate cele pentru clădirile deja construite.
„La remiza PSI se înregistrează cel mai mic progres al lucrărilor, respectiv 20% , însă constructorii promit că vor recupera întârzierea”, a precizat Alexandru Anghel.

Ce lucrări sunt programate în perioada următoare
Pe de altă parte, Alexandru Anghel a anunţat că urmează să primească în aceste zile, de la Asocierea SC Pencraft SRL - SC Mihul SRL, forma finală a studiului de fezabilitate clădiri şi infrastructură anexe la Aeroportul Internaţional Braşov.   
Construcţiile şi infrastructura care vor fi proiectate sunt clădirile în care vor funcţiona birouri operaţionale, arhive, garaje pentru autospecialele de deszăpezire, pentru degivror şi echipamentele Friction Tester, magazii de piese şi vestiare, alături de tancul şi platforma de alimentare cu combustibil, platforma de sortare a deşeurilor, amenajarea peisagistică şi sistematizarea zonei verzi din vecinătatea terminalului, sistemul de irigaţie a suprafeţelor înierbate, soluţia pentru colectarea separată a scurgerii lichidului de degivrare şi antigivrare, precum şi staţiile de încărcare pentru autovehicule electrice.
„În perioada imediat următoare vom aproba studiul de fezabilitate în Comisia Tehnico-Economică a Consiliului Judeţean după care consultanţii vor trece la elaborarea proiectului tehnic pentru clădirile şi infrastructura care vor completa aeroportul”, a explicat directorul executiv Alexandru Anghel.

Comentarii

'Marian'

2021-10-25 08:44:24


'E bine ca se mai lucreaza cate ceva, dar de terminat, se va termina vreodata aeroportul acesta ?'

'Lazar'

2021-10-25 08:32:13


'Legatura pe cale ferata a trenului(tramvaiului) metropolitan cat si a drumului expres Sfantu Gheorghe-Aeroport cand se vor realiza ?.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie