Curs BNR

1 EUR = 4.5990 RON

1 USD = 3.8912 RON

1 GBP = 5.2434 RON

1 XAU = 163.4968 RON

1 AED = 1.0594 RON

1 AUD = 3.0813 RON

1 BGN = 2.3515 RON

1 BRL = 1.2319 RON

1 CAD = 3.1418 RON

1 CHF = 4.0091 RON

1 CNY = 0.5870 RON

1 CZK = 0.1765 RON

1 DKK = 0.6181 RON

1 EGP = 0.2202 RON

1 HUF = 1.4778 RON

1 INR = 0.0596 RON

1 JPY = 3.4841 RON

1 KRW = 0.3426 RON

1 MDL = 0.2194 RON

1 MXN = 0.2169 RON

1 NOK = 0.4958 RON

1 NZD = 2.8090 RON

1 PLN = 1.0737 RON

1 RSD = 0.0385 RON

1 RUB = 0.0676 RON

1 SEK = 0.4821 RON

1 TRY = 1.1017 RON

1 UAH = 0.1473 RON

1 XDR = 5.5077 RON

1 ZAR = 0.2925 RON

Editia 6569 - 26 sep 15:50

Ce spun piloţii americani din războiul din Vietnam despre elicopterul care va fi fabricat la Braşov

Autor:

Publicat la 17 iulie 2017

Puternic, fiabil chiar şi în condiţii dificile, uşor de întreţinut şi de pilotat

Ce spun piloţii americani din războiul din Vietnam despre elicopterul care va fi fabricat la Braşov

Doi piloţi americani care lucrează pentru divizia din Statele Unite a Airbus Helicopters au declarat, într-un scurt interviu acordat News.ro, că modelul de elicopter H215, care urmează să fie fabricat în România, este unul dintre cele mai bune pe care le-au pilotat în cariera lor, având calităţi precum putere foarte bună şi fiabilitate chiar în condiţii de zbor dificile.
Del E. Livingston şi-a început cariera de pilot de elicopter în 1968, în războiul din Vietnam. Era epoca de glorie a bătrânelor Huey (Bell UH-1 Iroquois), iar Livingston era pilot de elicopter de evacuare medicală. Era o altă epocă în materie de tehnologie a elicopterelor spre comparaţie cu cea actuală. „Un elicoper de acum, cum este H215, este mult mai uşor de pilotat. Concepţia elicopterului este excepţională, este ca o maşină nouă”, a spus Livingston, pentru News.ro.
Fostul pilot din războiul din Vietnam, cu o lungă carieră ulterioară în sectorul aeronautic militar şi civil din Statele Unite, este acum vicepreşedinte al American Eurocopter Corporation şi cunoaşte bine toate elicopterele americane şi europene intrate pe piaţă în ultimele decenii.
Pilotul veteran ştie care sunt puntele forte ale modelului H215, care şi-a făcut deja intrarea pe piaţa americană. „H215 este o continuare a conceptului Puma, au continuat în permanenţă să-l îmbunătăţească. Pentru un pilot, este foarte uşor de operat, pare, de fapt, un model mult mai mic, deşi este un elicopter mare. Şi oferă siguranţă, ceea ce este foarte important”, a explicat Livingston.
Pilotul american a testat recent modelul H215 în condiţii dificile de operare, în America de Sud, pe un traseu prin Chile, Peru, Ecuador şi Bolivia. „În 140 de ore de zbor nu am avut nicio problemă. Elicopterul are un avantaj legat de mentenanţă, pentru că aceasta nu consumă timp. Pentru un pilot, senzaţia este că este foarte robust şi foarte bine construit”, a mai spus Livingston.
Un alt pilot american cu experienţă care a zburat la comanda unui H215 este Brian Neuhoff, manager certified training al subsidiarei Airbus Helicopters din Grand Prairie, Texas. „Prima impresie: uşurinţă de manevrare şi putere. Este o capodoperă de elicopter, foarte stabil şi cu multă putere, foartă multă putere, şi este o plăcere să îl pilotezi”, a spus Neuhoff, pentru News.ro.
Calităţile elicopterului sunt remarcate şi de clienţii americani. „Am vorbit recent cu un client din Statele Unite care a cumpărat două elicoptere H215, mi-a spus că el consideră că este foarte fiabil, se potriveşte pentru foarte multe misiuni, de la transport de personal până la transport de echipamente. În plus, este fiabil şi în condiţii dificile de zbor, am zburat fără probelem cu un elicopter care avea agăţat pe troliu o greutate de 2.500 de kilograme”, a mai spus Neuhoff.
În toamna acestui an, uzina din Ghimbav va moderniza două elicoptere Super Puma ale Gărzii de Frontieră a Finlandei la standardul H215, o premieră care va fi urmată de începerea producţiei de aparate H215, cel mai probabil din 2019, în funcţie de momentul în care se atinge numărul minim de 16 comenzi.
Grupul francez vizează în special un contract pentru înlocuirea flotei de elicoptere Puma ale armatei române, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor grupului. Principalul atu pe care francezii de la Airbus Helicopters îl scot în evidenţă este faptul că au construit deja o uzină nouă la Ghimbav pentru a produce elicoptere atât pentru România, cât şi pentru export, ceea ce ar contribui la economia României.
În schimb, americanii de la Bell, principalii concurenţi ai Airbus pentru contractul privind elicopterele militare ale României, ar fi dispuşi, din informaţiile disponibile, să construiască în România doar unele părţi ale elicopterelor, aparatele fiind, practic, importate în mare parte de la producătorul american.

+0 -0

Comentarii

Florin

2017-07-17 07:02:39


Piloții aia,mai traiesc?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional