Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 23 martie 2017
Securitatea nu le considera însă prea sigure.
ULTIMUL ZBOR AL SOŢILOR CEAUŞESCU. 22 decembrie 1989... către plutonul de execuţie. Foto Historia.ro
Pe toată durata cât a condus România socialistă, Nicolae Ceuşescu a schimbat mai multe tipuri de elicoptere, fiind mai mereu nemulţumit. Unele din aceste aparate sunt folosite şi astăzi de oficialităţile noastre, semn că au fost alese foarte bine, în timp ce altele au ajuns obiecte de muzeu.
Lui Nicolae Ceauşescu nu i-au plăcut foarte mult elicopterele produse în străinătate, pentru că avea ferestre mici, iar fostul preşedinte nu putea să vadă prea bine afară şi voia de fapt să verifice din aer, de exemplu, dacă în anumite judeţe chiar se încheia campania agricolă, aşa cum i se raporta din teritoriu de către prim-secretari. În curtea Muzeului Naţional al Aviaţiei Române se află o parte din elicopterele pe care le-a avut Ceauşescu. Printre acestea, şi bătrânul Mi-8, primul elicopter adaptat special pentru uzul dictatorului. Dar el avea nevoie de altceva.
Astfel, Nicolae Ceauşescu a preferat să zboare cu elicopterele IAR-316, fabricate la Ghimbav, sub licenţă franceză. Acestea au o vedere către exterior mult mai largă decât elicopterele Mi-8. Numai că aparatele IAR-316 aveau un singur motor, iar dacă acesta se oprea în aer, era o mare problemă. Iar Securitatea l-a avertizat pe preşedinte. În acest context, în anii 1979-1980 au fost cumpărate patru aparate franţuzeşti de tipul SA365 „Dauphin”, dintre care două erau în variantă VIP. Acestea au rămas până la urmă în slujba dictatorului, deşi ar fi preferat un alt elicopter, un Alouette cu mai multe ferestre, deci şi o vizibilitate mai bună pentru pasageri. La fel, Securitatea a arătat că având un singur motor, şi acest Alouette nu este destul de sigur pentru un şef de stat.
Aşa că Nicolae Ceauşescu a rămas cu „Delfinul” franţuzesc până în ultima zi în care a condus ţara. Cu unul dintre aceste aparate soţii Ceauşescu au decolat de pe clădirea CC al PCR la 22 decembrie 1989. SA365 „Dauphin” VIP nu se află la Muzeul Aviaţiei, deoarece este perfect functional şi a fost folosit de personalităţile politice postdecembrieste, inclusiv de preşedintele Traian Băsescu.
nu este nici un comentariu
Corturile de campanie şi banner-ele şefei AUR Braşov au fost vandalizate, bănuiţi fiind Gabriela Urse şi Eduard Bălăşcan
2024-04-23 citeste mai multBraşoveanul Iuliu Bodola, al treilea golgeter al României după Hagi şi Mutu, ar fi colaborat cu naziştii unguri
2024-04-22 citeste mai multPentru o treime dintre români, cea mai importantă sursă de îngrijorare o reprezintă posibilitatea unui conflict/război în care să fie implicată România, pe locul al doilea[...]
2024-04-23 citeste mai multUnul dintre criteriile importante pe care persoanele care caută să închirieze sau să cumpere un apartament îl iau în considerare este siguranţa. Aceasta este dată inclusiv de cât[...]
2024-04-24 citeste mai multUn proiect de lege controversat a ajuns pe masa senatorilor, după ce a fost adoptat tacit în Camera Deputaţilor. Deşi există suspiciuni că documentul ar permite filarea cetăţenilor fără[...]
2024-04-23 citeste mai mult
Adaugă un comentariu