leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 00:42

Ceauşescu prefera să zboare cu elicopterele „made in Ghimbav”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 martie 2017

Securitatea nu le considera însă prea sigure.

Ceauşescu prefera să zboare cu elicopterele „made in Ghimbav”

ULTIMUL ZBOR AL SOŢILOR CEAUŞESCU. 22 decembrie 1989... către plutonul de execuţie. Foto Historia.ro


Pe toată durata cât a condus România socialistă, Nicolae Ceuşescu a schimbat mai multe tipuri de elicoptere, fiind mai mereu nemulţumit. Unele din aceste aparate sunt folosite şi astăzi de oficialităţile noastre, semn că au fost alese foarte bine, în timp ce altele au ajuns obiecte de muzeu.
Lui Nicolae Ceauşescu nu i-au plăcut foarte mult elicopterele produse în străinătate, pentru că avea ferestre mici, iar fostul preşedinte nu putea să vadă prea bine afară şi voia de fapt să verifice din aer, de exemplu, dacă în anumite judeţe chiar se încheia campania agricolă, aşa cum i se raporta din teritoriu de către prim-secretari. În curtea Muzeului Naţional al Aviaţiei Române se află o parte din elicopterele pe care le-a avut Ceauşescu. Printre acestea, şi bătrânul Mi-8, primul elicopter adaptat special pentru uzul dictatorului. Dar el avea nevoie de altceva.
Astfel, Nicolae Ceauşescu a preferat să zboare cu elicopterele IAR-316, fabricate la Ghimbav, sub licenţă franceză. Acestea au o vedere către exterior mult mai largă decât elicopterele Mi-8. Numai că aparatele IAR-316 aveau un singur motor, iar dacă acesta se oprea în aer, era o mare problemă. Iar Securitatea l-a avertizat pe preşedinte. În acest context, în anii 1979-1980 au fost cumpărate patru aparate franţuzeşti de tipul SA365 „Dauphin”, dintre care două erau în variantă VIP. Acestea au rămas până la urmă în slujba dictatorului, deşi ar fi preferat un alt elicopter, un Alouette cu mai multe ferestre, deci şi o vizibilitate mai bună pentru pasageri. La fel, Securitatea a arătat că având un singur motor, şi acest Alouette nu este destul de sigur pentru un şef de stat.
Aşa că Nicolae Ceauşescu a rămas cu „Delfinul” franţuzesc până în ultima zi în care a condus ţara. Cu unul dintre aceste aparate soţii Ceauşescu au decolat de pe clădirea CC al PCR la 22 decembrie 1989. SA365 „Dauphin” VIP nu se află la Muzeul Aviaţiei, deoarece este perfect functional şi a fost folosit de personalităţile politice postdecembrieste, inclusiv de preşedintele Traian Băsescu.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional