Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 10:56

Cel mai mare mall din Transilvania se deschide azi la Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 27 martie 2015

Dezvoltatorul Immochan România a investit 60 de milioane de euro în Coresi Shopping Resort, iar chiriaşii au „băgat” şi ei 20 de milioane de euro în amenajarea spaţiilor. În primul an de funcţionare sunt aşteptaţi peste opt milioane de vizitatori

Cel mai mare mall din Transilvania se deschide azi la Braşov
Coresi Shopping Resort, cel mai mare mall din Transilvania, investiţie de 60 de milioane de euro a celor de la Immochan România, divizia imobiliară a grupului francez Auchan, se deschide astăzi. În prima fază vor fi create 800 de locuri de muncă, aproape jumătate dintre acestea, 350, fiind create în hypermakrtul Auchan. 
Pe lângă investiţia de 60 de milioane de euro în construcţia centrului comercial, chiriaşii au mai investit aproximativ 20 de milioane de euro în amenajarea spaţiilor. Numai Auchan a investit în hypermarketul Coresi aproximativ şase milioane de euro, acesta fiind cel mai mare magazin al francezilor din Transilvania şi al doilea ca mărime din România. 
Acesta este al doilea hipermarket Auchan din Braşov, are o suprafaţă de 13.800 metri pătraţi şi oferă o gama de 60.000 de produse alimentare şi nealimentare. Primul magazin al grupului din Braşov este unul dintre fostele hipermarketuri Real cumpărate de la grupul german Metro şi care a fost remodelat sub brandul Auchan City.
„Este un moment foarte important pentru Auchan România, prin deschiderea celui mai mare centru comercial şi a celui mai mare hipermarket Auchan din România, din afara Capitalei, în cadrul unui amplu proiect de regenerare urbană din Braşov realizat de Grupul Auchan", a declarat Frederic Bellon, directorul general Auchan România.
El a arătat că investiţiile grupului în oraş totalizează acum 85 milioane de euro, incluzând prima faza a Coresi (investiţie de 60 milioane de euro) şi primul hipermarket Auchan.
„Suntem bine în România. Vrem să fim o companie locală, deşi acţionarii nu sunt români, dar echipa noastră este aproape 100% locală. Este important să proiectăm pe viitor un număr de magazine însă trebuie să verificăm pas cu pas dacă putem crea valoare adăugată stabilă şi durabilă. În 2014 cifra de afaceri a Auchan România a depăşit un miliard de euro şi estimă creştere pentru 2015", a adăugat Belon.
 
Se apucă de faza a doua - un strip-mall
Immochan va investi în următorul an circa 12 milioane euro în dezvoltarea celei de-a doua faze a zonei comerciale din proiectul Coresi din Braşov şi în lucrări de demolare, urbanizare şi dotare cu utilităţi a terenului unde va începe în 2016 construcţia zonei rezidenţiale. „Cea de-a doua fază a proiectului de retail va avea o suprafaţă închiriabilă de 13.500 metri pătraţi dintre care 7.500 metri pătraţi sunt deja ocupaţi de cinci operatori care au închiriat spaţii cuprinse între 460 şi 2.400 metri pătraţi. World Class a închiriat 2.900 metri pătraţi, iar pentru ceilalţi nu avem acordul final pentru a le dezvălui numele”, a declarat Tatian Diaconu, directorul general al Immochan, la conferinţa de presă în care a anunţat deschiderea centrului comercial.
Lucrările de construcţie vor începe în mai, iar spaţiile vor fi livrate retailerilor în 2015. Iniţial, planurile Immochan erau să înceapă construcţia acestei faze în 2016, însă, datorită cererilor chiriaşilor, compania a devansat termenul.
 
 
În 2016 încep lucrările la primul bloc din cartierul Coresi
Pentru 2016, Immochan are în vedere începerea construcţiei complexului rezidenţial de 2.000 de apartamente, pe o suprafaţă de 22 de hectare, terenul urmând să fie pregătit pentru dezvoltarea blocurilor în etape succesive, corespunzătoare fazelor de construcţie.
„În următorul an vom investi aproximativ 12 milioane euro în a doua fază a zonei de retail (8 milioane euro, inclusiv terenul) şi pentru lucrările de demolare, urbanism şi utilităţi pentru terenul pe care vom începe zona rezidenţial (4 milioane euro)", a spus Diaconu.
Coresi este dezvoltat pe fosta platformă Tractorul din Braşov, pe un teren de 100 de hectare. Coresi Shopping Resort are o suprafaţă de 45.000 metri pătraţi, este închiriat în proporţie de 96% şi a presupus o investiţie de 60 milioane de euro. Centrul comercial cuprinde 110 magazine, din care 35% branduri locale, un centru de distracţii indoor, o zonă de cinema, un hipermarket Auchan şi 2.400 de locuri de parcare.
În primă fază, Immochan îşi propune să atragă 8 milioane de vizitatori pe an, iar în următorii ani să ajungă la 10 milioane. Veniturile din chirii sunt estimate la circa 6 milioane euro pe an. „dacă ne raportăm strict la populaţia Braşovului, centrul comercial este supradimensionat. Dar Braşovul este cel mai tranzitat oraş din România, iar mall-ul ar urma să atragă oameni de la distanţe de 100 de kilometri şi chiar mai mult, ne gândim la Sibiu, Sfântu Gherghe, Miercurea Ciuc şI chiar de pe Valea Prahovei”, a mai spus Diaconu.
Auchan România şi Immochan sunt parte a grupului francez Auchan, controlat de familia Mulliez.
 
 
Pod hobanat peste Sala Sporturilor, spre mall
Primarul George Scripcaru, prezent, ieri, la conferinţa de lansare a mall-ului, a declarat că administraţia municipiului Braşov are în plan un pod hobanat pe lângă Sala Sporturilor şI Bazinul Olimpic, „peste calea ferată, care să facă legătura cu zona Coresi care se va dezvolta în următorii ani”. Scripcaru a mai spus că în ultimii doi ani tot mai mulţI dezvoltatori imobiliari au început să dezvolte cartiere în această zonă, atraşI tocmai de ideea situării în proximitatea centrului comercial. „Este cea mai mare investiţie atrasă de oraş în ultimul an”, a mai spus edilul-şef al Braşovului. 
 
 
Zara, iStyle, Douglas – branduri noi pe piaţa Braşovuui
Mixul de branduri cu care se prezintă Coresi Shopping Resort la lansare acoperă segmente diverse.
Produse alimentare: Auchan, Vinexpert
Modă: Bershka, Bigotti, Catwalk Boutique, Etic, Genius, H&M, Kenvelo, LC Waikiki, Lee Cooper, Massimo Dutti, Maya, Fashion, Mohito, Orsay, Piazza Italia, Pull&Bear, Sinsay, Springfield, Steilmann, Stradivarius, Terranova, Time Out, Tom Tailor, Tony Fierro şi Zara
Sport: Decimas şi Nike
Copii: iDo, Sergent Major şi Noriel
Încălţăminte: All Shoes, Benvenutti, CCC, Ecco, Deichmann, Office Shoes, Raxela Shoes
Lenjerie: Gatta, Oysho, Penti, Za-Za
Cosmetice şi parfumuri: DM, Douglas, Makeover paris, Sephora, pro Beauty Boutique, Profihair Shop, Yves Rocher
Bijuterii şi accesorii: Biju, Bijuteria Teilor, Mirano, Optiblu, Optiplaza, Sevda, Splend’or, Xeladior
Decoraţiuni: English Home, Nobila Casa
Electronice, IT: Flanco, iStyle, Mobi, Orange, RDS&RCS, IQ Box Telekom, Vodafone
Cultură, timp liber, cadouri: Animax, Book City, Florăria Magnolia, Inmedio, TUI Travel
Servicii: Total Wash, Trodat, Sensiblu
Restaurante şi cafenele: Belvedere, Crouton, Dodo Pizza, KFC, Mesopotamia, Sergiana, Spartan Restaurant, Subway, Pizza Hut, Come Back, Filicori Zecchini, Salbris Croissants, Tucano Café, Vanilla Coffee
 
Acestora li se vor adăuga în curând şI branduri ca Starbucks sau CATO. 
 
 
+8 -3

Comentarii

Marcel Alin Mosoiu

2015-03-28 15:07:47


Oare care magazin va vinde marfa specifica Brasovului si regiunii?

jhn nn

2015-03-27 17:51:41


BLOCURI, BLOCURI SI IAR BLOCURI, NU SCAPAM DE SOVIETIZARE ORICE AM FACE, FOARTE TRIST

Bogdan

2015-03-27 11:48:33


Domnule Vrânceanu, ați face bine să nu mai dezinformați lumea. Cel mai mare mall din Transilvania e Polus Center din Cluj-Napoca.

adi

2015-03-27 07:11:17


In sfarsit avem si noi un mall adevarat in Brasov. Era chiar enervant sa bati 200 de km pana la Bucuresti pentru niste haine. Acum important este sa se deschida in secolul asta si aeroportul, atunci cu siguranta vor veni mai multi turisti, iar mai multi turisti=mai multi bani!

rammstein

2015-03-27 07:04:16


alo ?...da brandul TRACTORUL unde-i ?...RUSINE !!!!!!!!!...TOVARASUL NITA NU-I PREZENT ?...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie