Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:19

Cel mai nou scenariu pentru Braşov: Parcarea „invizibilă” din faţa Gării

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 octombrie 2018

Platoul din faţă ar putea fi transformat în spaţiu verde

Cel mai nou scenariu pentru Braşov: Parcarea „invizibilă” din faţa Gării

Platoul din faţa Gării Braşov s-ar putea transforma într-un spaţiu verde, asta dacă se va realiza noul terminal de transport în comun şi dacă Primăria va reuşi să realizeze o parcare subterană de câteva sute de locuri.
Proiectul parcării subterane a fost anunţat ieri de Primăria Braşov, iar acum se lucrează la dosarul licitaţiei pentru realizarea Studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Această parcare, a anunţat primarul Braşovului, George Scripcaru, ar urma să fie prima din oraş care ar permite parcarea maşinilor cu GPL. „Parcarea va fi dotată cu setul de senzori specifici pentru identificarea eventualelor scăpări de GPL”, a anunţat primarul.

Singurele indicii „de suprafaţă” vor fi indicatoarele rutiere
Potrivit informaţiilor Primăriei Braşov, parcarea va avea mai multe niveluri şi va fi complet îngropată, astfel încât să se încadreze în zonă din punct de vedere arhitectural. Practic, reprezentanţii Primăriei susţin că „singurele indicii care acuză parcajul subteran vor fi indicatoarele rutiere şi semnalizările specifice”.
Capacitatea noii parcări va fi stabilită de proiectant, care va trebui să ia în calcul structura solului şi alte aspecte de ordin tehnic. Tot consultantul care se va ocupa de studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic va stabili şi numărul de locuri destinate persoanelor cu dizabilităţi şi va stabili câte spaţii funcţionale se vor realiza pentru încărcarea maşinilor electrice. Proiectantul va fi şi cel care va stabili localizarea acceselor rutiere şi pietonale.

Pentru locurile libere, afişaj „smart” cu 250 de metri înainte
Parcarea va fi dotată cu un sistem de acces automat, ce va asigura controlul accesului şi funcţionarea în siguranţă a circulaţiei, precum şi un sistem de gestionare „smart”, cu afişaj electronic, pentru informarea rapidă a utilizatorilor. Tabela electronică va afişa atât numărul de locuri de parcare libere existente, cât şi numărul total de locuri al parcării. Suplimentar, se va amplasa o tabelă electronică de informare, cu aceleaşi informaţii, la 250 m în aval de intrarea în parcare.  
Plata se va efectua prin intermediul casei automate, care va permite utilizatorului plata staţionării fără ajutorul unui operator atât prin intermediul bancnotelor, monedelor cât şi a cardului de credit/debit. Totodată, va exista şi un sistem de supraveghere video, pentru evitarea eventualelor incidente.  
Parcarea va fi iluminată cu sistem LED, controlat printr-un sistem de telegestiune.
Totodată, reprezentanţii municipalităţii au anunţat că parcarea va fi dotată cu sistem de avertizare împotriva incendiilor precum şi cu sisteme  de stingere  (hidranţi, drencere, sprinklere).

Două scenarii privind amenajarea platoului din faţa gării
În studiul de fezabilitate vor fi studiate minim două propuneri de amenajare a zonei, din care se va alege o variantă pentru care se va realiza proiectul tehnic. De altfel, reprezentanţii municipalităţii au anunţat că una dintre variante este amenajarea unui mic parc, care ar pune în valoare clădirea gării.
Consultantul care va obţine contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic va avea la dispoziţie 7 luni pentru a termina documentaţia.

Întreaga zonă, reconfigurată urbanistic
Primarul Braşovului a afirmat că prin realizarea acestei parcări se va rezolva criza locurilor de parcare de la gară, dar a amintit şi că această investiţie face parte dintr-un plan mai amplu de amenajare a zonei.
„Deoarece în  viitorul apropiat se preconizează a se construi terminalul de transport urban în Gara Braşov, este necesară construirea acestei parcări, pentru a se încuraja sistemul de transport public. Acest spaţiu de parcare, vital pentru zona gării, va descongestiona circulaţia pe cele mai importante artere, ducând şi la posibila renunţare la modul impropriu de parcare a autoturismelor practicat în prezent precum şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a altor surse de poluare, cum este cazul zgomotului”, a argumentat primarul.
Tot în zona gării, mai exact la intersecţia Bulevardul Gării – Bulevardul Victoriei ar urma să se realizeze un „giratoriu suspendat”, pentru pietoni şi biciclişti (inclus într-un traseu ce face legătura între terminalul RATBV Poienelor şi Centrul Civic).

Bani locali
Dacă pentru terminalul de transport de la gară şi pentru traseul pentru biciclişti, municipalitatea are în vedere obţinerea unor finanţări europene, pentru parcarea subterană banii ar urma să fie alocaţi de la bugetul local.


 

+5 -5

Comentarii

Fasole

2018-10-12 06:47:03


Voi nici un sfert nu puteți sa faceți din ce a făcut acest primar... Sau(ziceți unul, dinaintea lui Scripcaru care a făcut ceva valabil ptr acest oraș) Orice proiect bun... voi doar il comentați cu un duh de nemultumire... Bucurați-vă ca se lucrează câte ceva în acest oraș... Va duc eu gratis(asa cum va place) în alte orașe din tara, unde nu se face absolut nimic... Si vb dupa...

Willy

2018-10-11 09:32:40


Mai completez si eu la ce zice "Bai" Costea: parcarea din Poiana Mica. Fartec. Ocolitoarea care e cam de cacat. Dungile de pe unele strazi (in toate directiile, vezi Uranus cu Calea Bucuresti). Pistele de biciclete create dintr-o dunga de vopsea. "Cerbul" in Centru. Tiganii din Centru. Tiganii care intra pe terase printre mese si cer bani de la turisti agasandu-i. Cat am stat pe o terasa in Piata Sfatului 3 ture de tigani au greblat terasa cu cersitul printre mese si clienti. Clienti romani, clienti straini care se fereau stanjeniti. Ospatarite care se faceau canu vad. Politai locali care se fac ca nu vad. Tigani care umplu Gara si o paraziteaza, acolo fiind teritoriul lor. Care nebun la cap isi parcheaza linistit masina in Gara in subteran cand la suprafata in vazul lumii, al camerelor si al politiei trag tiganii de tine sa le dai bani? Oras turistic sau fieful cersetorilor? Ce face politia locala? Umbla deghizata in politie normala si haituieste arogantă cetatenii (cu salariu pe card si impozite la stat) care se duc si platesc amenzile de frica popririi?

Costea Ion

2018-10-11 08:31:44


Ce se vehiculează aici este cu multă muncă și pricepere. Ori, din ce ne-a arătat șoldogotul semianalfabet, nu este cazul. Când va pleca el și întreaga sa haită, poate. Cine vrea să mă contrazică, îi aduc aminte de patinoarul din Parcul Tractorul și parcarea de la Spitalul Militar.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie