Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:12

Cele 10 întrebări la care vom răspunde prin SMS sau e-mail, după externarea din spital

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 25 noiembrie 2016

Actualul chestionar s-a dovedit inutil: chiar şi Ministerul Sănătăţii recunoaşte că un grad de satisfacţie al pacienţilor de 97,5%, raportat acum de spitale, este utopic.

Cele 10 întrebări la care vom răspunde prin SMS sau e-mail, după externarea din spital
Ministerul Sănătăţii vrea un Mecanism de Feedback al Pacientului în unităţile sanitare publice din sistemul de sănătate românesc altfel decât până acum, prin intermediul unor chestionare mai scurte, cu 10 întrebări, transmise pe sms sau e-mail şi astfel asumate de către cei care le completează. Prezentul sistem de interogare privind satisfacţia pacienţilor (un chestionar anonim, completat în spitale, pe format de hârtie) a fost deja testat în 349 de spitale din ţară, dar „au fost constatate o serie de deficienţe în aplicare”, conform referatului MS. Astfel, a reieşit că actualele chestionare sunt prea lungi, sunt anonime şi ar putea exista dorinţa de a-l completa cu „rea-voinţă” sau cei care completează nu înţeleg exact ce completează. „O dovadă a rezultatelor distorsionate este un grad de satisfacţie de 97,5% faţă de calitatea serviciilor  primite de pacienţi la nivel naţional, situaţie nerealistă având în vedere situaţia reală a sistemului sanitar şi rezultatele studiilor similare efectuate”, se arată în documentul ce a fost postat pe site-ul Ministerului Sănătăţii - ms.ro, la secţiunea Legislaţie, subsecţiunea Transparenţă decizională. 
Pentru a fi implementat noul sistem, este necesar să fie înregistrate datele de contact ale pacienţilor externaţi de către spitale în baza de date electronică a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate –Sistemul Informaţional Unic Integrat. De aici vor fi exportate către  Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al  Pacientului, dezvoltată şi întreţinută de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Apoi, STS, va transmite Chestionarul de Feedback al pacientului, către  un eşantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital. 
Un astfel de sistem a fost deja testat în 5 spitale din ţară, iar Ministerul Sănătăţii vrea să-l implementeze în toate cele 350 de spitale din ţară. 
Rezultatele vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul  Sănătăţii şi dezvoltată şi întreţinută de STS. Sesizările referitoare la integritatea personalului spitalului vor fi apoi transmise către autorităţile competente, dacă este cazul. Consiliile de Etică din componenţa spitalului vor analiza rapoartele trimestriale şi sesizările primite de la pacienţi. 
Până atunci, însă, angajaţii din spitale trebuie să obţină datele de contact ale pacienţilor externaţi  (telefon, e-mail), pe care le introduc în platforma electronică a CNAS.
 
Cum va arăta Chestionarul de Feedback al Pacientului pe care-l vom primi prin SMS sau prin e-mail
 
1. Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital? Notă 1 – 4
1 - Foarte nemulţumit;
2 - Nemulţumit;
3 - Mulţumit; 
4 - Foarte mulţumit
 
2. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
3. Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
4. A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?
DA / NU
 
5. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
6. Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?
DA / NU
 
7. Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
DA / NU
 
8. Starea ta de sănătate este mai bună după externare?
DA / NU
 
9. Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?
DA / NU
 
10. (dacă s-a răspuns DA la întrebarea 9) Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?
DA / NU
 
Notă: În cazul în care pacientul răspunde DA la întrebarea nr. 10, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
+2 -0

Comentarii

'Elisabeta Despa'

2022-09-30 18:07:12


'Ma bucur foarte mult ca am posibilitatea sa va comunic cat am fost de impresionata de ordinea, disciplina si curățenia secției “ Diabet” de la Sp. de Urgenta “Pius Branzeu” din Timișoara, de calitatea, atenția si empatia acordate de întregul personal al Secției ( medici, asistenti, infirmieri) si in special de Dnul conf.dr. Munteanu Mircea si Dna conf. dr. Alexandra Sima, o generatie care a fost educata in spiritul respectării eticii profesionale, a elegantei in comportament, si a profesionalismului desăvârșit!\nAmbii sunt si cadre didactice care știu sa pretinda, de la studenții si rezidenții lor, dar si de la toti ceilalți colaboratori, seriozitate, implicare, corectitudine, profesionalism, neacceptând, sub nici o forma, superficialitatea!\n\nDomnului dr. Munteanu Mircea, Dnei dr. Alexandra Sima, dr. Infecționist Juganaru, personalului de la Laboratorul de Analize Medicale, întregului personal al Secției DIABET de la Spitalul Judetean de Urgenta “ Pius Branzeu“ Timișoara,\nle acord nota “Zece cu steluță” si le mulțumesc pentru tratamentul deosebit acordat atat mie, cât și celorlalti pacienți internați!\nSunt un exemplu de urmat si de alte secții, si de alte spitale!\n❤️❤️❤️❤️❤️\nDr.ing. Despa Elisabeta\n'

'BLAGU SILVIA'

2022-06-16 16:51:20


'Am fost internata pentru o zi la spitalul din gheorgheni sectia oftalmologie ,pentru a mi se indeparta ceva de la ochiul sting.Sint multumita si de medic si de asistente inclusiv de curatenia din spital .recomand oricui sa se interneze avem specialisti buni .'

'alecsandru'

2020-11-19 10:28:50


'Am fost internat de urgenta la sectia UROLOGIE spital Sf. Andrei Galati, medic Filip Ion. Multumit din toate punctele de vedere privind tratamentul si ingrijirile primite. Felicitari echipei de asistente,ingrijitoare si alt personal auxiliar pentru grija acordata pe perioada spitalizarii (05.11-11.11.2020)'

'Botezatu Maria'

2020-11-12 09:34:27


'Am fost internata la Institutul National de Recuperare,Medicina Fizica si Balneoclimatologica din Bucuresti si am fost foarte multumita de conditiile de igiena si tratament in perioada 26/10/2020-06/11/2020.Personalul foarte atent si binevoitor,am fost tratata cu respect si multa intelegere tinand cont de conditiile de pandemie cu covid 19.Insa nu mica mia fost mirarea cand am fost mutati de pe partea dinspre Calea Victoriei pe partea dinspre Str.Sf.Dumitru ca sa se scoata geamurile care fusese montate nu de mult pentru ca d-ul arhitect a constatat ca Spitalul este into cladire de patrimoniu si trebuesc respectate caracteristicile initiale ale cladirii si anume ferestrele sa fie de culoare maro cum au fost initial.Ma intreb domnul arhitect u stia ca aceasta este o cladire de patrimoniu si trebue sa respecte in totalitate caracteristicile initiale ale cladirii si au fost prevazute in proiect geamuri termopan cu tamplarie alba.Oare cine va plati demontarea geamurilor abea montate si montarea altora noi cum ar fi trebuit prevazute in proectul initial si reparatiile peretilor si mai ales imposibilitatea internarii oamenilor care asteptau sa fie tratati pentru diferitelor probleme de sanatate.Ma intreb daca sa sesizat cineva de modul in care sunt cheltuiti banii nostrii datorita unor persoane incompetente care sunt angajate nu in functie de perfomante profesionale ci in functie de relatii.Cred ca nu este prea tarziu sa se verifice modul in care au fost cheltuiti banii bucurestenilor gestionati de doamna Firea.Cred ca domnul primar nicusor Dan sa incerce sa faca lumina in aceste cheltueri fara justificare'

Veronicailies mama

2018-07-12 15:57:20


1.3multumit 2foarte multumit 3foarte multumit 4nu. 5 foarte multumit 6nu 7da 8da 9 nu 10 nu

Gavrileț Aurel

2018-03-01 13:00:54


Sânt mulțumit din toate punctele de vedere!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie