leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7097 - 22 noi 23:48

Cele 10 întrebări la care vom răspunde prin SMS sau e-mail, după externarea din spital

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 25 noiembrie 2016

Actualul chestionar s-a dovedit inutil: chiar şi Ministerul Sănătăţii recunoaşte că un grad de satisfacţie al pacienţilor de 97,5%, raportat acum de spitale, este utopic.

Cele 10 întrebări la care vom răspunde prin SMS sau e-mail, după externarea din spital
Ministerul Sănătăţii vrea un Mecanism de Feedback al Pacientului în unităţile sanitare publice din sistemul de sănătate românesc altfel decât până acum, prin intermediul unor chestionare mai scurte, cu 10 întrebări, transmise pe sms sau e-mail şi astfel asumate de către cei care le completează. Prezentul sistem de interogare privind satisfacţia pacienţilor (un chestionar anonim, completat în spitale, pe format de hârtie) a fost deja testat în 349 de spitale din ţară, dar „au fost constatate o serie de deficienţe în aplicare”, conform referatului MS. Astfel, a reieşit că actualele chestionare sunt prea lungi, sunt anonime şi ar putea exista dorinţa de a-l completa cu „rea-voinţă” sau cei care completează nu înţeleg exact ce completează. „O dovadă a rezultatelor distorsionate este un grad de satisfacţie de 97,5% faţă de calitatea serviciilor  primite de pacienţi la nivel naţional, situaţie nerealistă având în vedere situaţia reală a sistemului sanitar şi rezultatele studiilor similare efectuate”, se arată în documentul ce a fost postat pe site-ul Ministerului Sănătăţii - ms.ro, la secţiunea Legislaţie, subsecţiunea Transparenţă decizională. 
Pentru a fi implementat noul sistem, este necesar să fie înregistrate datele de contact ale pacienţilor externaţi de către spitale în baza de date electronică a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate –Sistemul Informaţional Unic Integrat. De aici vor fi exportate către  Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al  Pacientului, dezvoltată şi întreţinută de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Apoi, STS, va transmite Chestionarul de Feedback al pacientului, către  un eşantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecărui spital. 
Un astfel de sistem a fost deja testat în 5 spitale din ţară, iar Ministerul Sănătăţii vrea să-l implementeze în toate cele 350 de spitale din ţară. 
Rezultatele vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrată de Ministerul  Sănătăţii şi dezvoltată şi întreţinută de STS. Sesizările referitoare la integritatea personalului spitalului vor fi apoi transmise către autorităţile competente, dacă este cazul. Consiliile de Etică din componenţa spitalului vor analiza rapoartele trimestriale şi sesizările primite de la pacienţi. 
Până atunci, însă, angajaţii din spitale trebuie să obţină datele de contact ale pacienţilor externaţi  (telefon, e-mail), pe care le introduc în platforma electronică a CNAS.
 
Cum va arăta Chestionarul de Feedback al Pacientului pe care-l vom primi prin SMS sau prin e-mail
 
1. Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital? Notă 1 – 4
1 - Foarte nemulţumit;
2 - Nemulţumit;
3 - Mulţumit; 
4 - Foarte mulţumit
 
2. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea medicului?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
3. Cât de mulţumit eşti de curăţenia din spital?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
4. A fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare?
DA / NU
 
5. Cât de mulţumit eşti de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?
Notă 1 – 4 (de la foarte nemulţumit la foarte mulţumit)
 
6. Ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?
DA / NU
 
7. Ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
DA / NU
 
8. Starea ta de sănătate este mai bună după externare?
DA / NU
 
9. Ţi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?
DA / NU
 
10. (dacă s-a răspuns DA la întrebarea 9) Doreşti să raportezi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că ţi s-au solicitat bani sau atenţii?
DA / NU
 
Notă: În cazul în care pacientul răspunde DA la întrebarea nr. 10, Compartimentul de Integritate va fi notificat de Platforma informatică securizată a Mecanismului de Feedback al Pacientului şi va intra în legătură cu pacientul pentru a clarifica speţa şi, după caz, va sesiza autorităţile abilitate.
+2 -0

Comentarii

Veronicailies mama

2018-07-12 15:57:20


1.3multumit 2foarte multumit 3foarte multumit 4nu. 5 foarte multumit 6nu 7da 8da 9 nu 10 nu

Gavrileț Aurel

2018-03-01 13:00:54


Sânt mulțumit din toate punctele de vedere!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional