Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:40

Cele 5 magazine Billa din Braşov se transformă în Carrefour Market până la finele anului

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 23 februarie 2017

Cele 5 magazine Billa din Braşov se transformă în Carrefour Market până la finele anului

Magazinele Billa din Braşov vor fi rebranduite în Carrefour Market până la finele acestui an, au anunţat reprezentanţii companiei. Grupul francez Carrefour a preluat reţeaua de supermarketuri Billa în România în decembrie 2015 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro. Consiliul Concurenţei a aprobat apoi în vara anului trecut mutarea, cu anumite condiţii.
Aceasta este a patra cea mai mare tranzacţie de pe piaţa de retail autohtonă ca valoare. De departe cea mai importantă mutare a fost preluarea Profi de către fondul de investiţii Mid Europa Partners pentru 533 mil. euro. Pe poziţiile următoare se află achiziţia a 20 de hipermarketuri Real de către Auchan şi preluarea Plus Discount de către Lidl. Din momentul în care grupul francez a primit acordul Concurenţei, compania a anunţat că va transforma toate magazinele Billa, brandul urmând a dispărea de pe piaţă în acest an.
Carrefour a început procesul de remodelare a magazinelor Billa, iar începând cu luna martie va avea loc redeschiderea unităţilor sub brand propriu. Primul care va fi inuagurat va fi cel din Liberty Mall, din Oradea, pe 1 martie, însă apoi vor urma altele. La un total de circa 80 de magazine şi un total de zece luni rămase în acest an, ritmul ar putea fi de 8-10 unităţi redeschise în fiecare lună. Brandul Billa trebuie să dispară de pe piaţă conform contractului între părţi, aşa că francezii trebuie să finalizeze procesul în acest an.
Billa deţinea în România 86 de magazine în 31 de judeţe şi Bucureşti. Totuşi, cele mai multe magazine au fost deschise în judeţele Braşov (cinci), Constanţa (cinci), Sibiu (cinci), Cluj (cinci), Bacău (patru) şi Arad (patru). Aceste şase judeţe şi Bucureştiul găzduiesc aproape jumătate din totalul reţelei de magazine Billa.
Billa, încă de la intrarea pe piaţă, şi-a concentrat atenţia pe oraşele mari şi medii, cu putere de cumpărare pe măsură. Reţeaua, care până la finalul anului 2015 a făcut parte din grupul german Rewe, a intrat pe piaţa locală în 1999, când istoria comerţului modern local abia începea să se scrie. Compania a mizat iniţial pe magazine de mai mari dimensiuni, de până la 2.000 mp, cu care s-a aşezat în centrul oraşelor mari în frunte cu Bucureştiul. Compania a vizat încă de la început zonele centrale, locuite de persoanele cu venituri medii şi peste medie. Odată cu aglomerarea pieţei compania a început să deschidă şi magazine de mai mici dimensiuni, de circa 500 mp, pentru a-şi consolida poziţia pe o piaţă tot mai aglomerată. Totuşi, în pofida expansiunii cu circa zece magazine pe an, Billa a rămas cel mai mic jucător din co-merţul modern local ca business. Astfel, pentru că nu mai avea nicio şansă la podium, a decis să iasă de pe piaţă.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie