leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6846 - 13 noi 06:18

Cele 5 magazine Billa din Braşov se transformă în Carrefour Market până la finele anului

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 23 februarie 2017

Cele 5 magazine Billa din Braşov se transformă în Carrefour Market până la finele anului

Magazinele Billa din Braşov vor fi rebranduite în Carrefour Market până la finele acestui an, au anunţat reprezentanţii companiei. Grupul francez Carrefour a preluat reţeaua de supermarketuri Billa în România în decembrie 2015 într-o tranzacţie de aproape 100 de milioane de euro. Consiliul Concurenţei a aprobat apoi în vara anului trecut mutarea, cu anumite condiţii.
Aceasta este a patra cea mai mare tranzacţie de pe piaţa de retail autohtonă ca valoare. De departe cea mai importantă mutare a fost preluarea Profi de către fondul de investiţii Mid Europa Partners pentru 533 mil. euro. Pe poziţiile următoare se află achiziţia a 20 de hipermarketuri Real de către Auchan şi preluarea Plus Discount de către Lidl. Din momentul în care grupul francez a primit acordul Concurenţei, compania a anunţat că va transforma toate magazinele Billa, brandul urmând a dispărea de pe piaţă în acest an.
Carrefour a început procesul de remodelare a magazinelor Billa, iar începând cu luna martie va avea loc redeschiderea unităţilor sub brand propriu. Primul care va fi inuagurat va fi cel din Liberty Mall, din Oradea, pe 1 martie, însă apoi vor urma altele. La un total de circa 80 de magazine şi un total de zece luni rămase în acest an, ritmul ar putea fi de 8-10 unităţi redeschise în fiecare lună. Brandul Billa trebuie să dispară de pe piaţă conform contractului între părţi, aşa că francezii trebuie să finalizeze procesul în acest an.
Billa deţinea în România 86 de magazine în 31 de judeţe şi Bucureşti. Totuşi, cele mai multe magazine au fost deschise în judeţele Braşov (cinci), Constanţa (cinci), Sibiu (cinci), Cluj (cinci), Bacău (patru) şi Arad (patru). Aceste şase judeţe şi Bucureştiul găzduiesc aproape jumătate din totalul reţelei de magazine Billa.
Billa, încă de la intrarea pe piaţă, şi-a concentrat atenţia pe oraşele mari şi medii, cu putere de cumpărare pe măsură. Reţeaua, care până la finalul anului 2015 a făcut parte din grupul german Rewe, a intrat pe piaţa locală în 1999, când istoria comerţului modern local abia începea să se scrie. Compania a mizat iniţial pe magazine de mai mari dimensiuni, de până la 2.000 mp, cu care s-a aşezat în centrul oraşelor mari în frunte cu Bucureştiul. Compania a vizat încă de la început zonele centrale, locuite de persoanele cu venituri medii şi peste medie. Odată cu aglomerarea pieţei compania a început să deschidă şi magazine de mai mici dimensiuni, de circa 500 mp, pentru a-şi consolida poziţia pe o piaţă tot mai aglomerată. Totuşi, în pofida expansiunii cu circa zece magazine pe an, Billa a rămas cel mai mic jucător din co-merţul modern local ca business. Astfel, pentru că nu mai avea nicio şansă la podium, a decis să iasă de pe piaţă.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional