Curs BNR
1 EUR = 4.9765 RON
1 USD = 4.6373 RON
1 GBP = 5.8018 RON
1 XAU = 350.3208 RON
1 AED = 1.2626 RON
1 AUD = 3.0320 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8988 RON
1 CAD = 3.3966 RON
1 CHF = 5.0832 RON
1 CNY = 0.6399 RON
1 CZK = 0.1978 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2662 RON
1 INR = 0.0556 RON
1 JPY = 2.9616 RON
1 KRW = 0.3369 RON
1 MDL = 0.2597 RON
1 MXN = 0.2686 RON
1 NOK = 0.4220 RON
1 NZD = 2.7605 RON
1 PLN = 1.1498 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4261 RON
1 TRY = 0.1428 RON
1 UAH = 0.1171 RON
1 XDR = 6.1121 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 27 februarie 2019
Începând din iulie 2018 a devenit obligatoriu ca toate companiile să aibă efectuată o analiză de risc, astfel, în cazul în care o calcă hoţii, pe lângă paguba produsă, administratorii mai riscă şi amenzi cuprinse între 10.000 şi 20.000 de lei.
Pe lista unităţilor care trebuie să aibă o astfel de analiză de risc se numără şi gările. Astfel, CFR este dispusă să plătească o sumă de cel mult 2.618 lei pentru a efectua o astfel de analiză în cazul gării centrale, dar şi a depoului CFR din Braşov.
O astfel de evaluare, presupune identificarea tuturor vulnerabilităţilor şi a riscurilor la care se expune un obiectiv şi indică metodele necesare pentru protejarea bunurilor şi valorilor. Astfel, concluziile analizei se formulează într-un raport în care se propun una sau mai multe opţiuni de tratare a riscurilor în vederea încadrării în domeniul acceptabil al riscului de securitate fizică, menţionând concret dimensionarea dispozitivului de pază, zonele sau punctele controlate prin mijloace electronice de supraveghere video, efracţie, control acces şi alarmare, elementele de protecţie mecanofizică, precum şi alte măsuri. Conducătorii unităţilor deţinătoare de bunuri şi valori, cum este de altfel şi cazul gărilor, au obligaţia de a identifica şi stabili zonele funcţionale, corespunzător activităţii desfăşurate, şi de a adopta măsuri necesare asigurării protecţiei vieţii, integrităţii persoanelor şi siguranţei valorilor.
Toate etapele acestei analize la risc sunt prestate numai de către un evaluator de risc autorizat de către Inspectoratul General al Poliţiei Române şi care este înscris în Registrul Naţional al Evaluatorilor.
Care sunt prevederile legislative
În conformitate cu precizările Poliţiei Române, începând cu data de 1 iulie 2018, toate unităţile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitatea fizică. Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, prevede că: ,,Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice (…), societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, privind societăţile comerciale, indiferent de natura capitalului social, precum şi alte organizaţii care deţin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unităţi, sunt obligate să asigure paza acestora”. Astfel, după această dată, toate unităţile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitate fizică, neefectuarea acesteia se sancţionează cu amendă de la 10.000 la 20.000 de lei.
Românii nu vor face rabat nici în acest an când vine vorba de cheltuieli pentru masa de Paşte, arată un studiu derulat de EY, conform unui comunicat al companiei de consultanţă[...]
2024-04-29 citeste mai multPaştele se apropie cu paşi repezi iar gospodinele au intrat deja în febra pregătirilor. Cei care nu au timp sau nu ştiu să prepare bucatele tradiţionale le pot cumpăra din diferite restaurante.[...]
2024-04-29 citeste mai mult4 ani de reproiectare şi 11,66 de milioane de lei pierduţi: încep, în sfârşit, lucrările la primul traseu pentru biciclişti din municipiul Braşov
2024-04-29 citeste mai multUn braşovean cu venituri extrasalariale de 12,3 milioane de lei , impus din oficiu pentru că nu şi-a depus declaraţia unică
2024-04-29 citeste mai multConstrucţia celui de-al doilea magazin Decathlon, specializat în comercializarea articolelor spotive, a fost finalizată, iar potrivit surselor din piaţă acesta se va deschide luna viitoare.[...]
2024-04-29 citeste mai mult
Willy
2019-02-27 12:39:08
O analiza de risc care sa protejeze calatorii nu este obligatorie? Ca numai norocul face sa ca dupa ce urci in tren sa mai si cobori.