Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 07 decembrie 2020
Tunelul pietonal, peroanele şi copertinele vor fi refăcute
CFR Infrastructură se pregăteşte se pregăteşte terenul pentru a începe reabilitarea gării din Predeal. Astfel, Sucursala Regională CF Braşov a lansat o licitaţie cu o valoare estimată de 357.000 lei, cu tot cu TVA pentru pregătirea documentaţiilor tehnice, termenul de depunere a ofertelor fiind 18 ianuarie 2020. Ulterior, dacă în urma acestei proceduri va fi stabilit un consultant, acesta va avea la dispoziţie exact 6 luni pentru a preda documentaţia care face obiectul contractului de servicii.
Pentru ca această gară să fie una de secol XXI va fi nevoie de reparaţii destul de ample. Astfel, în caietul de sarcini aferent licitaţiei se arată că asfaltul de pe peroane prezintă numeroase degradări. De asemenea, la copertinele care acoperă peroanele sunt probleme cu infiltraţiile de apă.
Tunel inundat în perioadele ploioase
În ceea ce priveşte tunelul pietonal, la acesta sunt probleme din cauza infiltraţiilor de apă. Mai exact, în documentaţia aferentă licitaţiei se arată că acesta a fost construit în anul 1968, apoi a fost prelungit în anul 1980, pentru a asigura legătura cu zona rezidenţială. „După prelungirea tunelului pietonal iniţial construit au început să apară diverse probleme referitoare la inundarea periodică (…) În anul 2008, în luna aprilie, după o perioadă cu cantităţi mari de apă provenite din ploi, din topirea zăpezilor, dar şi din canalizarea oraşului, tunelul pietonal a fost afectat, motiv pentru care a fost închisă porţiunea cuprinsă între accesul la liniile 6-7 şi accesul spre cartierul Florilor”, se arată în caietul de sarcini aferent licitaţiei.
Atenţie, „pericol de electrocutare”
Totodată, sistemului de iluminat din tunel este într-o stare precară, iar caietul de sarcini se arată că prezintă un „real pericol de electrocutare”, motiv pentru care curentul este oprit în perioadele ploioase.
În caietul de sarcini postat pe platforma electronică de achiziţii publice se mai arată că în anul 2012, la insistenţele Primăriei Predeal, sectorul de tunel amintit a fost deschis, iar până în anul 2016 s-au făcut unele reparaţii minore.
Acum, având în vedere că tot tunelul pietonal de la Gara din Predeal este într-o stare avansată de degradare, reprezentanţii CFR susţin că va fi nevoie de reconstruirea lui. De asemenea, ei consideră că trebuie refăcute şi peroanele şi copertinele.
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
'Maria'
2020-12-07 21:10:36
'Gara Predeal nu înseamnă numai peroane, copertine și tunel pieton al. Clătirea gării necesita igienizare și modernizare la interior. Necesar a se reveni la proiectul inițial al gării ca ansamblu, sa se demoleze construcțiile efectuate ulterior în ani și care strica imaginea de ansamblu. Sa nu se uite de zona verde de la peron linia 1 și toată zona CF. '