Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:16

CFR modernizează 47 de gări. Braşovul nu e pe listă

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 iunie 2019

CFR modernizează 47 de gări. Braşovul nu e pe listă

CFR SA a demarat proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.
Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop „asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj şi asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc”.
În ceea ce priveşte Gara Braşov, aceasta nu a fost inclusă în acest program, ţinând cont că, teoretic, aceasta figurează ca fiind reabilitată, deşi în ultimi ani s-au făcut doar câteva lucrări la interior pentru a mai schimba din aspectul desuet al clădirii. În ceea ce priveşte peroanele,  acestea urmează să fie reabilitate odată cu implementarea proiectului de reabilitare a tronsonului de cale ferată dintre Predeal şi Braşov, pentru asigurarea unei viteze de 160 km/h. Deocamdată, nu s-a făcut nici măcar partea de proiectare pentru această investiţie.
Nu în ultimul rând, în toamna lui 2017, oficialii CFR vehiculau o variantă „privată” pentru ca poarta feroviară a Braşovului să se schimbe. Gara ar fi urmat să fie scoasă la închiriat, iar apoi să fie încredinţată unui investitor privat care să o transforme într-un… mall, după modelul aplicat în cazul Aeroportului Otopeni. De atunci, nu s-a mai auzit nimic de acest proiect.

+1 -0

Comentarii

Lazar

2019-06-10 06:47:43


Incredibil este incompetenta guvernantilor. Cel mai important nod feroviar al tarii sa nu fie modernizat.Iata cum sprijina pesedistii brasoveni Brasovul.Sper sa nu mai fie votat niciunul la viitoarele alegeri.

Stupid People

2019-06-10 05:48:23


Lăsați că se va ocupa de obținerea de fonduri absolventa SNSPA, pardon, Ștefan Gheorghiu, care vrea sa devină ministru, pesedista Mânzatu și nu mai știu cum....Stați liniștiți, dacă a promis, a promis, va scoate și bani din buzunar, numai să se țină de cuvânt că va face totul (limbă de lemn...) pentru Brașov.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie