Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 23:41

Cheltuieli „inedite” descoperite de Camera de Conturi Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 februarie 2017

În top, 125.000 de lei pentru copy-paste de pe internet, contract la Primăria Voila, şi „tichia de mărgăritar” de 30.000 de lei de la Augustin: şedinţe live de CL pentru poporul fără internet

Cheltuieli „inedite” descoperite de Camera de Conturi Braşov

În timpul auditului privind anul financiar 2015, Camera de Conturi Braşo a descoperit la mai multe primării sau la societăţile comerciale aflate în subordinea administraţiilor publice şi cheltuieli cel puţin inedite, de la decontarea carburanţilor pentru perioadele de concediu, la achiziţii de carne şi alte produse alimentare din fonduri publice.  
 
Decontate: carburant pentru zile de concediu, indemnizaţie de dispozitiv pentru primar
În aproape toate instituţiile controlate, auditorii au apreciat că persoanele aflate pe statele de plată au primit venituri salariale la care nu aveau dreptul, în cazul instituţiilor problemele fiind legate de unele sporuri (de dispozitiv, de stabilitate, etc), însă, acestea nu au fost singurele probleme.
Astfel, la SC Carfil Industrial Parc SA Braşov (societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean Braşov), reprezentanţii Camerei de Conturi au menţionat în raportul de control „plăţi efectuate fără bază legală către directorul operatorului economic, cu titlu contravaloare carburant, urmare depăşirii consumului normat aprobat prin contractul colectiv de muncă, pe perioada 2013 – 2015, şi urmare efectuării unor deplasări pe perioada concediului de odihnă”, valoarea abaterii financiare fiind de 1.000 de lei. O astfel de problemă a fost constatată şi la SC Compania de Servicii Publice Zărneşti SRL (din subordinea primăriei localităţii), unde auditorii au constatat „plata către administratorul societăţii a salariului în cuantum mai mare decât cel stabilit prin contractul individual de muncă şi decontarea fără bază legală a contravalorii carburantului folosit de acesta în perioada concediului de odihnă şi în unele zile de repaus săptămânal”, abaterea financiar contabilă fiind în acest caz de 4.000 de lei.
La Primăria Hărman, Camera de Conturi Braşov a constatat o abatere de 128.000 de lei pentru „Plata fără bază legală în perioada 1 aprilie 2013 – 31 august 2014, a indemnizaţiei de dispozitiv persoanelor care ocupă funcţii de demnitate publică (primar şi viceprimar), funcţionarilor publici şi personalului contractual. În baza dispoziţiilor Legii nr. 124/2014, beneficiari acestor venituri sunt exoneraţi de la restituirea sumelor stabilite”. O situaţie similară a fost şi la Primăria Moieciu unde, se arată în raportul Camerei de Conturi, primarul a beneficiat de „indemnizaţiei de dispozitiv, având în vedere că, pentru persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică, potrivit legislaţiei aplicabile, indemnizaţia este unica formă de remunerare”. În acest caz, abaterea a fost calculată la 29.000 lei.

A plătit Primăria în locul primarului
La Primăria Caţa, auditorii au descoperit în evidenţele contabile „plata fără bază legală din bugetul local a unei amenzii contravenţionale acordate primarului comunei, urmare nepunerii în executare a unei hotărâri judecătoreşti, definitivă şi irevocabilă”, abaterea financiar contabilă în acest caz fiind de 12.000 lei.

Plăţi de 55.000 de lei fără acoperire la Spitalul de Boli Infecţioase
O problemă ce ţine de plata unor drepturi băneşti a fost descoperită şi la Spitalul de Boli Infecţioase, unde auditorii au calculat o abatere financiar contabilă în cuantum de 55.000 de lei, pentru „plăţi efectuate cu nerespectarea dispoziţiilor legale către managerul spitalului şi comitetul director”.
 
Augustin şi Moieciu, probleme cu internetul
În urma auditului din anul 2015, Camera de Conturi Braşov a descoperit probleme şi în ceea ce priveşte serviciile din domeniul informatic. La Primăria Augustin, auditorii au descoperit că în anul 2015,  a fost achitată suma de 20.000 de lei, „pentru cheltuieli ineficiente constând în achiziţia unei aplicaţii web pentru prezentarea online a şedinţelor Consiliului Local, în condiţiile în care entitatea deţine un site propriu care asigură informaţiile necesare, referitoare la activitatea Consiliului Local, aplicaţie care în fapt este inaccesibilă membrilor comunităţii sau persoanelor interesate şi nici nu a fost utilizată vreodată de reprezentanţii entităţii”. Pentru plăţile efectuate au fost calculate accesorii în sumă de 10.000 de lei, astfel că valoarea abaterii financiare este de 30.000 lei.
Nici Primăria Moieciu nu a scăpat de probleme legate de domeniul online, pentru că aici auditorii au apreciat că, în baza unui contract de prestări servicii, s-au făcut plăţi pentru crearea,  administrarea şi introducerea datelor portalul web www.statiuneamoieciu.ro, fără contraprestaţie. Abaterea financiară a fost calculată la 3.000 lei.
 
125.000 de lei „tocaţi” pe simple hârtii
La Primăria Voila, auditorii au luat la „puricat” două contracte de prestări servicii, având ca obiect servicii de consultanţă pentru atragerea de fonduri europene, în perioada 2013-2016.  În raportul Camerei de Conturi se arată că au fost acceptate la plată „facturi care aveau ataşate rapoarte în care se prezintă oportunităţi de finanţare nerambursabilă în domenii care nu intră în atribuţiile autorităţii administraţiei publice locale reglementate prin Legea nr. 215/2001, acestea fiind accesibile pe site-urile autorităţilor care gestionează fonduri nerambursabile, şi în condiţiile în care nicio oportunitate prezentată nu s-a concretizat în întocmirea unei documentaţii de finanţare din fonduri nerambursabile”, valoarea abaterii fiind în acest caz de  125.000 lei.
 
Banii de la Ocol pentru Unirea Tărlungeni, ceruţi înapoi de Curte
Auditorii Camerei de Conturi au avut mult de lucru, când au analizat execuţia bugetară pe anul 2015. Astfel, s-a descoperit că la casierie nu a fost depusă suma de 3.000 de lei, reprezentând încasările  în numerar, din taxa  pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare, chirie şi utilităţii de la operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în imobilele proprietatea comunei Tărlungeni, aflate în Târgul Auto. La aceeaşi primărie, Camera de conturi susţine că au fost efectuate plăţi în sumă de 49.000 de lei pentru servicii de asistenţă juridică neprestate, dar şi plata sumei de 5.000 de lei pentru achiziţia unor produse care nu au legătură cu activitatea entităţii (carne şi produse din carne).
Potrivit raportului Camerei de Conturi, o altă problemă o altă problemă descoperită la Tărlungeni a fost „acordarea de sprijin financiar Asociaţiei Club Sportiv Unirea Tărlungeni cu nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice pentru activităţi nonprofit de interes general şi în condiţiile în care primarul comunei (primarul în funcţie în anul 2015 – n.r.) are calitatea de asociat şi este membru în organele de conducere, administrare şi control ale asociaţiei sportive”, abaterea financiar contabilă în acest caz fiind de 297.000 de lei.
 De altfel, auditorii au descoperit că aceeaşi asociaţie sportivă a beneficiat de fonduri şi de la Ocolul silvic Tărlungeni. Astfel, în raportul efectuat în urma verificării ocolului silvic se arată ca au fost aprobate  şi plătite „cheltuieli de sponsorizare pentru Asociaţia Sportivă Unirea Tărlungeni în condiţiile în care directorul şi contabilul operatorului economic sunt membrii fondatori ai acestei asociaţii”, valoarea abaterii fiind de 295.000 lei.

+3 -0

Comentarii

Marculescu

2017-02-14 09:34:02


Nu mai criticati Primaria Voila de vina pentru delasare in eliberarea titlurilor de proprietate se face fostul primar care a stat 10 ani pe functie si nu a facut nimic pe aceasta linie.Alte primarii vind lemne din padurile comunale pentru a sponsoriza echipele de fotbal si a fura din banii incasati.Aici Camera de Conturi nu le pot face nimic.Primariile care nu au paduri mai baga mana in bugetele locale.

Samoila

2017-02-14 08:53:37


La Primaria oila este dezastru in eliberarea titlurilor de proprietate.Suntem 200 de cetateni care astepram de 25 ani sa ni se elibereze actul de proprietate pentru terenurile la care suntem mostenitori.Pentru cartea fubciara platim noi dar conducerea primariei ne tot promite de 26 ani.Prefectura motiveaza ca a rugat primariile sa elibereze aceste titluri.Gargara ei se bucura sa ia salariile fara sa faca nimic.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie