leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7228 RON

1 USD = 4.1899 RON

1 GBP = 5.3006 RON

1 XAU = 182.3449 RON

1 AED = 1.1407 RON

1 AUD = 2.8912 RON

1 BGN = 2.4147 RON

1 BRL = 1.0885 RON

1 CAD = 3.1421 RON

1 CHF = 4.2095 RON

1 CNY = 0.6050 RON

1 CZK = 0.1848 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2500 RON

1 HUF = 1.4679 RON

1 INR = 0.0601 RON

1 JPY = 3.8726 RON

1 KRW = 0.3536 RON

1 MDL = 0.2301 RON

1 MXN = 0.2182 RON

1 NOK = 0.4828 RON

1 NZD = 2.7386 RON

1 PLN = 1.1097 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0650 RON

1 SEK = 0.4436 RON

1 TRY = 0.7083 RON

1 UAH = 0.1583 RON

1 XDR = 5.7990 RON

1 ZAR = 0.2826 RON

Editia 6986 - 14 iun 02:29

Cinci firme interesate să realizeze Studiul de fezabilitate pentru strada Narciselor. Artera va face legătura între Sânpetru şi Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 iunie 2019

Cinci firme interesate să realizeze Studiul de fezabilitate pentru strada Narciselor. Artera va face legătura între Sânpetru şi Braşov
Luni, 10 iunie, a fost data limită pentru depunerea ofertelor în vederea elaborării documentației tehnice pentru SF „Modernizare strada Narciselor“. Scopul întocmirii documentației este acela de a lărgi și moderniza strada Narciselor, fiind vizată prelungirea acesteia până la intersecția cu DJ103, în Sânpetru, cu traversarea variantei de ocolire Brașov, prin realizarea unui pasaj suprateran sau subteran.
Valoarea estimată a contractului pentru realizarea Studiului de fezabilitate este de 478.279,60 lei fără TVA, care include și suma de 130.000 de lei pentru realizarea altor studii (cum ar fi studii de coexistență cu anumite obiective din zona traseului străzii Narciselor), obținerea de avize, autorizații, acorduri.
Conform anunţului Primăriei Braşov, cinci firme au depus oferte, respectiv SC Bomaco SRL București, SC Beta Cops SRL București, SC Romasco Concept SRL Bucureşti, SC ING Proiect Management SRL Târgovişte, SC Peiesi SRL Iaşi. Va urma o perioadă de evaluare, la finalul căreia va fi anunțat câștigătorul.
„Este un proiect foarte important pentru descongestionarea traficului de pe strada 13 Decembrie, alături de lărgirea acestei străzi şi realizarea pasajului hobanat de la Sala Sporturilor. După cum arată studiul de trafic pentru lărgirea 13 Decembrie, dar şi după cum se poate constata cu ochiul liber, o parte din blocajul acestei străzi este cauzat de rezidenţii din Sânpetru. Conform analizei Băncii Mondiale, Sânpetru a devenit «localitate-dormitor», deoarece foarte mulți dintre cei care s-au mutat în ultimii ani acolo îşi desfăşoară activitatea în Braşov, îşi aduc copiii la grădiniţele şi şcolile din Braşov, și se retrag acasă la sfârșitul zilei. Soluţia alternativă pe care am identificat-o noi pentru accesul acestor cetățeni spre şi dinspre Braşov este modernizarea străzii Narciselor, extinderea ei până la sensul giratoriu de la intrare în Sânpetru şi amenajarea unei treceri peste sau pe sub centura ocolitoare a Braşovului. Pe perioada derulării lucrărilor, tronsonul aflat pe teritoriul comunei Sânpetru este cedat Braşovului, pentru a putea face noi această modernizare. Sper să finalizăm cât mai repede evaluarea ofertelor şi firma care va câştiga să înceapă elaborarea acestei documentaţii, astfel încât, până la sfârşitul anului, să avem toate datele necesare demarării acestui proiect“, a explicat primarul Braşovului, George Scripcaru.

Cum va arăta noua stradă a Narciselor
Strada care face obiectul temei de proiectare este strada Narciselor din Municipiul Braşov şi prelungirea acesteia până la intersecţia cu DJ 103 cu traversarea printr-un pasaj rutier a variantei de ocolire Braşov, care străbate partea de nord a municipiului făcând legătura între drumurile naţionale DN 11 Braşov-Bacău şi DN 13 Braşov-Sighişoara. Terenurile pe care se va realiza obiectivul de investiţii sunt situate pe teritoriile administrative ale municipiului Braşov şi comunei Sânpetru. De altfel, pentru a se putea realiza acest proiect, Consiliul Local al Comunei Sânpetrui a aprobat trecerea din domeniul public al Comunei Sânpetru în domeniul public al Municipiului Braşov a unui drum de exploatare, pe perioada determinată, până la finalizarea obiectivului de investiţii „Modernizare str. Narciselor”. De asemenea, şi Consiliul Local Braşov a aprobat preluarea terenului în cauză.
 Lungimea amplasamentului studiat este de aproximativ 2.830 m, lungime care cuprinde intersectarea cu varianta de ocolire Braşov.
Prin acest proiect va fi modernizată platforma drumului, prin dimensionarea sistemului rutier, respectiv a structurii ce urmează a fi proiectată, în baza datelor de trafic rezultate ca urmarea a realizării unui studiu de trafic, luându-se în calcul şi datele de perspectivă pe următorii ani. Totodată, se va realiza un trotuar pe o parte a străzii şi o pistă de biciclişti pe cealaltă parte, precum şi amenajări peisagistice, spaţii verzi pe ambele părţi ale şoselei.
La intersecţia cu Varianta Ocolitoare a Municipiului Braşov se va amenaja un pasaj suprateran sau subteran, care va avea două benzi de circulaţie pe sens, trotuar pe o parte şi pistă de biciclişti pe cealaltă parte. Cele două variante de pasaj vor fi analizate de consultantul care va elabora studiul de fezabilitate.
Proiectul de modernizare a străzii Narciselor mai prevede realizarea unui sistem de colectare a apelor pluviale, amenajarea unui drum de exploatare pentru agricultorii care au parcele în zonă, realizarea de accese la proprietăţile riveranilor, a unor rampe speciale de acces în zonele de intersecţie, a trecerilor de pietoni (inclusiv amenajările pentru persoanele cu dizabilităţi), precum şi a altor elemente de siguranţă rutieră. Tot prin acest proiect se va realiza şi iluminatul public stradal, pe toată lungimea străzii, inclusiv a pasajului.
+3 -0

Comentarii

ophelia

2019-06-12 07:32:38


Recomand d-lui primar sa mearga in Olanda sau Danemarca sa vada cum trebuie sa arate pista de biciclete.Proiectul expus in articolul de mai sus este excelent ,cu exceptia pistei de biciclete care va fi doar pe o parte.Deci biciclistii care circula in directii diferite folosesc aceeasi banda,ceea ce nu e corect.Bine ar fi sa existe piste dus si piste intors pe ambele parti ale strazii.Daca tot se face de la inceput un proiect,atunci sa se faca BINE.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie