leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6288 RON

1 USD = 3.9524 RON

1 GBP = 5.2780 RON

1 XAU = 165.7899 RON

1 AED = 1.0760 RON

1 AUD = 2.9996 RON

1 BGN = 2.3667 RON

1 BRL = 1.0830 RON

1 CAD = 3.0615 RON

1 CHF = 3.9799 RON

1 CNY = 0.6187 RON

1 CZK = 0.1793 RON

1 DKK = 0.6214 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4479 RON

1 INR = 0.0583 RON

1 JPY = 3.6100 RON

1 KRW = 0.3668 RON

1 MDL = 0.2348 RON

1 MXN = 0.2020 RON

1 NOK = 0.4876 RON

1 NZD = 2.7406 RON

1 PLN = 1.0752 RON

1 RSD = 0.0392 RON

1 RUB = 0.0641 RON

1 SEK = 0.4537 RON

1 TRY = 0.8331 RON

1 UAH = 0.1511 RON

1 XDR = 5.6050 RON

1 ZAR = 0.3170 RON

Editia 6728 - 25 mai 07:14

Cinci oferte pentru contractul de 840 milioane euro privind modernizarea a două secţiuni din magistrala feroviară Braşov - Sighişoara

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 februarie 2018

Licitaţia a fost lansată în 6 decembrie 2016, iar firma câştigătoare va fi stabilită în 20 februarie 2018

Cinci oferte pentru contractul de 840 milioane euro privind modernizarea a două secţiuni din magistrala feroviară Braşov - Sighişoara

Lansată în 6 decembrie 2016, licitaţia pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Braşov - Sighişoara pe secţiunile Braşov - Apata şi Caţa - Sighişoara va ajunge, în data de 20 februarie, la faza de stabilire a câştigătorului. Pentru a obţine acest contract, anul trecut în luna august, au fost depuse cinci oferte de către Asocierea Astaldi şi IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Impreza Pizzaroti & C SpA Italia SpA, Asocierea Alstom  SA, Arcada Company, Aktor si Euroconstruct Trading ’98, Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA şi Asocierea Strabag AG,Thales şi Swietelsky, toate trecând de evaluarea tehnică.
Valoarea totală a contractului este estimată la 3.190.570.000 lei, fără TVA (706.472.255 euro, fără TVA), iar cu TVA valoarea lucrărilor este estimată la  3.796.778.300 lei (840.701.983 euro).
Licitaţia de lucrări pentru cele două secţiuni ale magistralei feroviare a fost suspendată în perioada  26 aprilie -  17 mai  2017, iar potrivit datelor disponibile pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), potenţialii constructori au solicitat 188 de clarificări, dar au fost depuse şi mai multe contestaţii.
Prin acest proiect se vor realiza terasamente, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, sistem de informare a călătorilor. Pe acest traseu se află 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu cu o lungime de 660 m lungime. Durata de execuţie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Licitaţie suspendată şi pentru secţiunea Apaţa - Caţa
Tot în cadrul proiectului de modernizare căii ferate Braşov - Sighişoara este în derulare şi secţiunea Apaţa - Caţa (cu o lungime de aproximativ 28 de kilometri), pentru care licitaţia de lucrări a fost lansată în 29 septembrie 2017, iar procedura a fost suspendată în perioada  3 – 11 noiembrie 2017.  Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000 lei, fără TVA,  (623.588.093 euro), respectiv 3.412.853.360 lei, cu TVA  (742.069.830 euro), firmele pot depune ofertele până la data de 13 februarie 2018.
Durata contractului pentru acest tronson este de 108 luni, din care perioada de execuţie a lucrărilor este de 48 luni, la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecţiunilor.
Pentru toate cele trei tronsoane, obiectivul principal al lucrărilor este reabilitarea căii ferate, astfel încât să permită circulaţia  trenurilor de călători cu o viteză maximă de 160 km/h şi a trenurilor de marfă cu o viteză maximă de 120 km/h.
Proiectul va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinanţarea de 15%  va fi asigurată de la bugetul de stat.
Tronsonul de cale ferată Braşov - Sighişoara face parte din Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, care face legătura între oraşele germane Dresda şi Nurnberg şi metropola turcească Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România şi Bulgaria. Porţiunea românească a coridorului  are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsă între Curtici (judeţul Arad) şi Constanţa, pe traseul Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov - Bucureşti - Constanţa.

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional