leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6845 - 12 noi 18:49

Cinci poduri din municipiul Braşov ar putea intra în reparaţii anul viitor

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 04 decembrie 2017

Pasajele de pe DN1, de la Dârste, şi cele trei poduri peste Ghimbăşel, din Stupini şi Bartolomeu Nord

Cinci poduri din municipiul Braşov ar putea intra în reparaţii anul viitor

Pe lista de investiţii este şi vechiul pasaj de la Dârste, construit în anul 1962.

Municipalitatea braşoveană are în plan ca anul viitor să înceapă reparaţiile la cinci poduri şi pasaje care nu au mai trecut în ultimii ani prin reabilitare. Până la deschiderea şantierelor, la cele cinci obiective se va realiza o evaluare tehnică, pentru a se vedea care este stadiu de degradare al acestora, iar conform reprezentanţilor municipalităţii braşovene, valoarea totală a expertizelor este estimată la 270.000 de lei.
Cele mai importante poduri care incluse pe lista de reparaţii sunt cele două de la Dârste (pe DN 1, la ieşirea din Braşov spre Bucureşti). Pentru expertizarea fiecăruia dintre ele, costul documentaţiei tehnice este estimat la suma de 70.000 de lei, iar expertizele trebuie terminate în 45 de zile.
Potrivit informaţiilor Primăriei Braşov, podul vechi de la ieşirea din Braşov spre Bucureşti a fost construit în anul 1962, iar în anul 2001 a fost reparat şi prelungit. Lungimea acestuia este de 160,85 de metri, are două benzi, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,4 metri.
Podul nou a fost construit la începutul anilor 1990, are o lungime totală de 164,30  metri, două benzi de circulaţie şi o lăţime a părţii carosabilă de 6,2 metri.
 
30 de zile pentru expertizele la podurile care traversează Ghimbăşelul
Celelalte trei poduri care vor fi expertizate sunt pe străzile Institutului, Plugarilor şi Fântânii, toate traversând pârâul Ghimbăşel.
Pentru podul de pe strada Institutului, din cartierul Bartolomeu-Nord, valoarea expertizei tehnice este estimată la 40.000 de lei, iar documentaţia trebuie terminată în 30 de zile. Podul are o lungime de 21 de metri şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri.
Tot 30 de zile va dura şi expertizarea celorlalte două poduri peste Ghimbăşel, pentru fiecare dintre ele, costul pentru elaborarea documentaţiei fiind estimat la 45.000 lei. Podul de pe strada Plugarilor, din cartierul Stupini, are o lungime de 36 metri şi o lăţime totală a suprafeţei carosabile de 7,8 metri. Celălalt pod, de pe strada Fântânii, are o lungime de 42  metri, o lăţime a părţii carosabile de 7,8 metri şi asigură accesul în cartierul Stupini dinspre Calea Feldioarei.
„Documentaţia pentru stabilirea consultanţilor care să realizeze expertizele la cele cinci poduri este în curs de elaborare, iar sumele necesare realizării acestor documentaţii vor fi incluse în bugetul local pe anul 2018. Tot anul viitor avem în vedere şi începerea lucrărilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
 

+1 -0

Comentarii

Willy

2017-12-04 09:53:47


Le "repară" ca pe ăla de la Fartec?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional