leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6578 RON

1 USD = 3.9575 RON

1 GBP = 5.1941 RON

1 XAU = 152.4712 RON

1 AED = 1.0774 RON

1 AUD = 2.8774 RON

1 BGN = 2.3815 RON

1 BRL = 0.9771 RON

1 CAD = 3.0579 RON

1 CHF = 4.1276 RON

1 CNY = 0.5771 RON

1 CZK = 0.1817 RON

1 DKK = 0.6244 RON

1 EGP = 0.2210 RON

1 HUF = 1.4395 RON

1 INR = 0.0545 RON

1 JPY = 3.5127 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2353 RON

1 MXN = 0.2100 RON

1 NOK = 0.4872 RON

1 NZD = 2.6380 RON

1 PLN = 1.0821 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0600 RON

1 SEK = 0.4516 RON

1 TRY = 0.6364 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5582 RON

1 ZAR = 0.2774 RON

Editia 6811 - 25 sep 12:49

Cinci poduri din municipiul Braşov ar putea intra în reparaţii anul viitor

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 04 decembrie 2017

Pasajele de pe DN1, de la Dârste, şi cele trei poduri peste Ghimbăşel, din Stupini şi Bartolomeu Nord

Cinci poduri din municipiul Braşov ar putea intra în reparaţii anul viitor

Pe lista de investiţii este şi vechiul pasaj de la Dârste, construit în anul 1962.

Municipalitatea braşoveană are în plan ca anul viitor să înceapă reparaţiile la cinci poduri şi pasaje care nu au mai trecut în ultimii ani prin reabilitare. Până la deschiderea şantierelor, la cele cinci obiective se va realiza o evaluare tehnică, pentru a se vedea care este stadiu de degradare al acestora, iar conform reprezentanţilor municipalităţii braşovene, valoarea totală a expertizelor este estimată la 270.000 de lei.
Cele mai importante poduri care incluse pe lista de reparaţii sunt cele două de la Dârste (pe DN 1, la ieşirea din Braşov spre Bucureşti). Pentru expertizarea fiecăruia dintre ele, costul documentaţiei tehnice este estimat la suma de 70.000 de lei, iar expertizele trebuie terminate în 45 de zile.
Potrivit informaţiilor Primăriei Braşov, podul vechi de la ieşirea din Braşov spre Bucureşti a fost construit în anul 1962, iar în anul 2001 a fost reparat şi prelungit. Lungimea acestuia este de 160,85 de metri, are două benzi, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,4 metri.
Podul nou a fost construit la începutul anilor 1990, are o lungime totală de 164,30  metri, două benzi de circulaţie şi o lăţime a părţii carosabilă de 6,2 metri.
 
30 de zile pentru expertizele la podurile care traversează Ghimbăşelul
Celelalte trei poduri care vor fi expertizate sunt pe străzile Institutului, Plugarilor şi Fântânii, toate traversând pârâul Ghimbăşel.
Pentru podul de pe strada Institutului, din cartierul Bartolomeu-Nord, valoarea expertizei tehnice este estimată la 40.000 de lei, iar documentaţia trebuie terminată în 30 de zile. Podul are o lungime de 21 de metri şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri.
Tot 30 de zile va dura şi expertizarea celorlalte două poduri peste Ghimbăşel, pentru fiecare dintre ele, costul pentru elaborarea documentaţiei fiind estimat la 45.000 lei. Podul de pe strada Plugarilor, din cartierul Stupini, are o lungime de 36 metri şi o lăţime totală a suprafeţei carosabile de 7,8 metri. Celălalt pod, de pe strada Fântânii, are o lungime de 42  metri, o lăţime a părţii carosabile de 7,8 metri şi asigură accesul în cartierul Stupini dinspre Calea Feldioarei.
„Documentaţia pentru stabilirea consultanţilor care să realizeze expertizele la cele cinci poduri este în curs de elaborare, iar sumele necesare realizării acestor documentaţii vor fi incluse în bugetul local pe anul 2018. Tot anul viitor avem în vedere şi începerea lucrărilor”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.
 

+1 -0

Comentarii

Willy

2017-12-04 09:53:47


Le "repară" ca pe ăla de la Fartec?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional