Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:03

Cine a fost „ucigaşul”? Sunt trei vinovaţi, consideră campionul naţional de raliu, Dan Gîrtofan

Autor: Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 06 martie 2020

Accidentul de pe Aurel Vlaicu, petrecut în urma unei succesiuni de greşeli

Cine a fost „ucigaşul”? Sunt trei vinovaţi, consideră campionul naţional de raliu, Dan Gîrtofan
În spaţiul public au apărut joi imagini de la tragicul accident petrecut miercuri dimineaţa pe strada Aurel Vlaicu din Braşov, în care un bărbat (58 de ani) şi-a pierdut viaţa, iar o tânără (25 de ani) este în stare gravă, la spital, cu fractură de coloană.
 
Totul a pornit de la un taximetrist
În imagini se vede cum un taximetrist ieşea de pe o stradă secundară, un Duster alb a încercat să îl evite şi a intrat pe banda a doua. La volanul unui Opel roşu, şoferul care a murit circula pe banda a doua şi a încercat să evite autoturismul alb, însă a ajuns pe contrasens şi a provocat accidentul. Traficul pe strada Aurel Vlaicu a fost oprit timp de două ore şi jumătate. 
 
Cum ar fi putut fi evitată tragedia
Campionul naţional de raliu, Dan Gîrtofan, care derulează şi un program de conducere preventivă în şcolile din judeţ, vede trei vinovaţi în producerea accidentului. „Primul vinovat este taximetristul care iese de pe străduţă: nu dă prioritate la maşini care vin de pe bulevard. Al doilea vinovat mi se pare omul cu Dusterul, care, în loc să oprească, în momentul în care vede că taximetristul iese de pe străduţă, să reducă viteza, a încercat o manevră de evitare, neasigurându-se că, de pe banda a doua, venea cu o viteză foarte mare cel care a fost implicat şi a produs şi accidentul, adică şoferul Opelului roşu. A făcut manevra de evitare, deci a fost o dublă evitare”, a explicat campionul. 
 
Măcar unul dacă respecta limita de viteză...
Giri, aşa cum este cunoscut campionul în lumea sporturilor cu motor, spune că, în ciuda neacordării de prioritate a taximetristului, accidentul ar fi putut fi evitat dacă măcar unul din cei doi şoferi care circulau pe strada Aurel Vlaicu ar fi respectat limita de viteză. 
„După cum văd eu în imagini, cred ca Opelul roşu avea cam 100 de kilometri la oră, mult peste limita din acea zona. La fel, şi Dusterul avea viteza peste cea legala şi de aceea nu a putut evita accidentul cu taxiul prin frânare. Primul vinovat, în opinia mea, rămâne taximetristul, însă eu nu sunt expert în legislaţie, doar în şofat. Rămâne ca organele competente sa stabilească vinovăţia fiecăruia”, a mai subliniat Girtofan. Poliţiştii fac acum cercetări in rem pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă şi părăsirea locului accidentului. 
 
Şi vinovat, şi laş. Taximetristul a fost prins şi va fi cercetat penal pentru „ucidere din culpă” şi „părăsirea locului accidentului”
IPJ Braşov a anunţat joi că a fost identificat pe taximetristul care a provocat accidentul de pe strada Aurel Vlaicu. Procurorii au declanşat cercetările in rem pentru „ucidere din culpă” şi „părăsirea locului accidentului”.
 
Cum au apărut imaginile martor
Imaginile care au făcut ceva lumină în accidentul de miercuri au fost filmate de camera de supraveghere din staţia RATBV de pe Aurel Vlaicu, fiind postate joi dimineaţă pe grupul Facebook „Informaţii Rutiere Braşov”. Din imagini se vede cum taximetristul a ieşit de pe strada Albă (din dreapta străzii Aurel Vlaicu) forţând ieşirea şi fără a se asigura corespunzător ţinând cont că avea „Stop”. Un Duster care se afla pe prima bandă a tras stânga pentru a-l evita, iar şoferul Opelului roşu, care a şi decedat, a tras la rândul său stânga însă a intrat pe contrasens şi a intrat frontal într-o Toyota condusă de o tânără şoferiţă de 25 de ani, care acum este în stare gravă la spital.
Se pare că şoferul Opelului a făcut infarct, după ce impactul s-a produs, nu înainte, cum au apreciat, iniţial, martorii.
Singura fără vină din cei 4 şoferi implicaţi în accidentul de miercuri pare a fi tânăra de 25 de ani, de la volanul Toyotei, aflată acum în stare gravă la spital. Şoferul Opelului a plătit cu viaţa, iar ceilalţi doi şoferi îşi aşteaptă „judecata”.
 
 
 
 
 
Foto: FILMUL ACCIDENTULUI. Trei şoferi implicaţi şi un al patrulea victimă fără vină.

Comentarii

User

2020-03-08 11:07:32


Chiar nu a observat campionul de raliu faptul ca dusterul se ferise de pe panda 2 pe banda 1 ca sa-i faca loc masinii rosii ce-l impingea din spate? Au fist mai multi vinovati si taxiul dar si masina rosie. Taximetristul s-a asigurat banda 1 era libera, a intrat fara sa mai observe faptul ca dusterul se fere de masina rosie intrand de pe banda 2 pe banda 1 in timp ce masina rosie din spate gonea si-l dadea la o parte pe cel cu dusterul. Cei mai vinovati au fost taximetristul si masina rosie.

Willy

2020-03-07 11:46:23


@etelka, nu stiu despre ce faze vorbesti tu, dar tin sa te anunt ca nici Dusterul si nici taxiul nu sunt rable. Primul Duster a fost fabricat in 2010 iar la taxi masinile nu au voie sa aiba o vechime mai mare de 10 ani, parca. Si din ce observ eu in video, dar nu pot vedea clar, taxiul ar fi chiar o marca buna, dar nu vreau sa ma pronunt cu toate ca sunt 90% sigur. Sunt curios cand se mai lasa praful, ce masini aveau astia, si cum a fost treaba pana la urma. Ca pareri avem cu totii. Care fiind pareri, sunt egale cu zero. Ca de aia sunt pareri. Statistic, ma indoiesc ca ambele masini sa fie chiar la limita pensionarii dar si daca e asa nu pot fi numite rable. Ca au sub 10 ani vechime. Ca multi specialisti aici au descoperit gaura la covrig dar uita un lucru: sunt unele lucruri care trebuie facute cum trebuie facute nu cum ii este bine unuia sau altuia, care probabil e la prima generatie pe asfalt si confunda viata rurala cu cea urbana. Sunt reguli diametral opuse intre cele doua zone. Daca ati observat pana si cainii vagabonzi de la oras le cunosc (stiti cainii aia care traverseaza doar pe zebra si se uita la semafor, sau asteapta sa mai treaca lumea?). Un caine vagabond de oras are altfel de comportament fata de cainele vagabond pripasit aiurea, sau fata de cel ce a fugit de stapan, chiar daca e de la oras. Sa se pronunte specialistii, iar cine nu este de acord sa conteste cu argumente nu asa din gura. Asa, vorbim tot felul de prostii sa nu adormim: ba ca ala, ba ca celalalt, ba ca pe benzi, ba ca intre benzi, ba pe linie, ba pe langa linie. Masina nu este tren, sa circule fix, mai vireaza, mai ocoleste (cate un canal, cate o groapa, cate un fraier de pieton care nu se uita pe unde umbla, cate un alt fraier cu masina care umbla si el haotic), mai schimba banda, mai se razgandeste soferul si o ia pe alta strada. Ca si pietonii la viteza de 5-6 km/h mai intra cu capul in cate un stalp. Daca am conduce toti preventiv si am vedea dincolo cu 2 sau 3 masini ce se intampla in trafic ar fi mai bine pe sosele. Caci asa cum ne place si putem sa ne uitam dupa femei pe strada, tot asa putem sa ne uitam peste masinile din fata ce se petrece in trafic. In rest, vrajeala multa si gargara ieftina. Un singur vinovat este in toata treaba asta si aici si aiurea: Politia. Atata timp cat sloganul politiei este "nu putem pune cate un politai la fiecare colt de strada" o sa fie mereu probleme. Ca nu e treaba noastra ca cetateni sa ne implicam mereu in toate probleme, ca de aia sunt institutii sa VEGHEZE, sa COMBATA si sa IA MASURI in vederea respectarii legii. Ca ala cinstit sa nu mai fie nedreptatit si nici ala bandit sa nu se mai fofileze cu cativa euro. Caci se acumuleaza nedreptati, frustrari, care duc la haos si anarhie. Adica sa isi faca omul dreptate singur. Si dupa aceea invariabil sa ajunga sa dea socoteala Codului Penal. Ca politia nu previne, ei sunt ca cioclii: apar la final dupa ce s-a petrecut ce s-a petrecut, dau "sfaturi" de doi lei si plimba hartiile pana trece termenul si la apropierea termenului te cheama sa iti retragi plangerea ca sa le dea lor bine la bilant cand mai scapa de AN. Acum nu mai stiu cand au ei bilantul saptamanal, dar inainte in fiecare marti citeam ca luni au avut bilant: atatea amenzi date, atatea permise luate. Nici un fel de bilant legat de preventie, sa zica si ei: am prevenit atatea magarii, am facut sa fie evitatea alea si alea, am fost efectiv in sprijinul atator cetateni care au avut diverse probleme, am intervenit in litera legii pentru a linisti urmatorele situatii. Numai si numai amenzi. Pai amenzi iau aia care nu au blat. Ia priviti pe strada de curiozitate cand vedeti un echipaj rutier care a oprit un autoturism. Ce face soferul? Vorbeste la telefon. Cu cine? Ce face politaiul? Vorbeste la telefon. Cu cine? Politia vorbeste in interes de serviciu? Pai, pentru interes de serviciu au statii radio. Dar acolo se aude, nu?

etelka

2020-03-07 07:59:41


Soferii care au la activ accidente soldate cu persoane decedate sau ranite ar trebui sa ramana fara permis pe viata.Cum se simte domnisoara implicata in accident?Sper din suflet sa se faca bine,iar taximetristul si cel cu Dusterul sa ramana pietoni multa vreme de acum incolo.Cu atatea rable inmatriculate si de care nemtii au scapat bucurosi,nici nu-i de mirare ca circulatia a devenit infernala.Soferii iresponsabili agraveaza in plus circulatia pe drumurile publice.

Alex

2020-03-06 19:16:32


M-am tot uitat la filmulet,nu cumva prima greseala este facuta de cel cu duster? Din ce se vede a schimbat banda de pe 2 pe 1 si nu se vede semnalizand,si eu am patit-o de cateva ori sa fiu la un pas de accident,vezi ca e prima banda libera si ceilalti vin pe banda doi si nu semnalizeaza nimeni schimbarea de banda,incerci sa iesi si dintr-o data se trezeste unul care schimba banda. Dar binenteles,politia stie ce are de facut.

mircea

2020-03-06 18:25:06


Instructorii auto ii invata pe incepatori, cand ies dintr-o strada laterala intr-una principala sa iasa in drumul principal cu varful masinii. Cica asta e in folosul soferului ca sa poata vedea mai bine circulatia si sa fie vazut de ceilalti. Problema e ca multi soferi ies cu cel putin jumate din masina in strada principala, ceilalti soferi nu opresc, ci se dau in cealalta linie, de unde incepe dezastrul. Cam asa si in acest scenariu petrecut pe Vlaicu. Totul a pornit de la un instructor prost, care a invatat in mod gresit un sofer incepator, care ca taximetrist a provocat un accident teribil.

Zona corneliu

2020-03-06 17:16:55


Ccidentele se produc din cauza drumului si a soferilor. 1. Depășirea vitezei legale și intrarea oarecum forțată a taxiului au generat accidentul. 2. Cele doua benzi alaturate pe care a avut loc ciocnirea sunt neconforme. Fiecare au lățimea sub 3,oo ml contrar Or.43/97 care nu permite latima mai mica de 3,50 ml ! Acești 100 cm lipsă au făcut ca cele doua mașini sa nu poată trece una pe lângă alta...pricepeți ? Exista vina soferilor însă dacă lățimea benzilor de cu luate nu era îngustat nelegal odată cu marcajul pistei pt biciclete tragedia nu ar fi avut loc. Știe d-ul Gartofan acest detaliu ?

Willy

2020-03-06 12:37:56


In caz ca va intrebati de ce comentez asa tarziu, va raspund ca am asteptat sa se etaleze "specialistii". In caz ca nu va intrebati, o zi buna!

Willy

2020-03-06 12:35:06


Nici nu stiam ca BZB are atatia cititori. Si nici nu stiam ca sunt atatia specislisti in circulatia rutiera. Pacat ca nu putem beneficia de aptitudinile lor si in practica. Caci dupa cum se stie, fiecare sofer are dreptate. Dreptatea lui, din pacate. Merci.

Trageti apa si ziceti, adio!

2020-03-06 12:31:53


Astazi dimineata pe la 7.45 atat in zona Mesota cat si pe Calea Bucuresti, ca deobicei, trafic infernal. Peste 40% dintre soferi circula cu peste 70 km/h, fac slalom intre benzile circulatie, fara sa semnalizeze. Nimeni nu acorda prioritate, nimeni nu te ajuta in trafic. E catastrofal comportamentul rutier in Romania. Toate arterele principale, centura ocolitoare, strazile sunt pline de gropi, capace de canal sub nivelul asfaltului, denivelari etc. Cred ca nici macar un amarat de trotuar nu se mai face cum ar trebui, astazi, in Romania.

Daniel

2020-03-06 12:13:22


N.are nici o legatura gurile de canal cu accidentul.Ce vina avea femeia respect ca doi handicapati se intreceau pe vlaicu cu 100 la ora????sau ce vina are taxim ca un idiot vine cu 100 la ora pe banda 2 si intra deodata pe 1..???sunt curios ce se mai zicea daca in locul taxim.era un logan de politie..???

Groapa

2020-03-06 11:49:03


Regret dezastrul produs Cand vor fi si la noi amplasate gurile de canal sub trotuare , apa putand sa se scurga printrun gratar vertical sub bordura,evitând astfel denivelarile cauzate pe partea carosabila, așa cum vedem în alte state? De ce nimeni nu se gândește la soluția aceasta ? Să fie asta a șasea cauza a accidentului produs ?

Claudiu

2020-03-06 10:58:05


Știe cumva cineva numărul de înmatriculare al Toyotei gri? Cred că este o vecină de-a mea, pe care n-am mai văzut-o chiar din ziua accidentului. Sper să nu fie ea, dar vă rog de o informație, Mulțumesc, Drumuri bune tuturor!

horatiu

2020-03-06 08:23:57


# pentru Nic: pe banda 1 str. Aurel Vlaicu, sensul Griviţei spre Făget, mergi din canal în canal care sunt sub nivelul suprafeţei de rulare. De aceea se preferă banda 2. Şi cum nimeni în oraşul acesta nu gândeşte când se asfaltează o stradă că toate canalele trebuie să fie la nivel, ca şofer faci tot de consideri pentru a le evita şi a-ţi proteja maşina.

valescu

2020-03-06 07:57:55


Toti 4 sunt vinovati. Instanta va stabili vina fiecaruia.

Daniel

2020-03-06 07:35:41


In primul rand taxi.ul a iesit de pe str vulcan..nu de pe str.alba care ezte mult mai jos.In al 2.lea rand cei doi duster.opel rosu,se sicanau in trafic la viteze f mari pe o str.f aglomerata la ora respectiva,nu are nici o vina taximetristul care a vrut sa iasa.el avea obligatia sa cedeze trecerea doar la banda 1 pe care se incadra.nu si la banda 2 pe care veneau cu mare viteza cei 2 smecheri..care se intreceau.Asa ca dupa mn..cel mai vinovat ramane mortul care nu a aacceptat ca un duster sa il depaseacsa probabil..al doilea ramane dusterul care probabil a provocat disputa. Cu respect.

Arpi Sz

2020-03-06 07:16:56


Catre Diaconu Vasile: semaforul acela e prea departe de locul accidentului ca sa fie posibibila cauza. Catre Nic: cinism este numele tau. Esti capabil sa-i gasesti vina tinerei care e paralizata pe viata.

Arpi Sz

2020-03-06 07:02:46


Legal taximetristul este vinovat. Moral insa, toti trei. Secretul evitarii unui asemenea accident este conducerea preventiva. Din pacate nimeni nu mai conduce preventiv, nici in Romania, nicaieri. Soferii merg cu plina viteza indiferent de traficul din fata lor. Soferii conduc orbeste. Daca nu ar fi asa, atunci cel putin unul din cei trei ar fi putut frana in timp. Ar fi nevoie de o reconstituire a accidentului. Pozele arata ca Daster-ul nu a virat in panica!!! A virat la stanga, dar nu in panica. Deci tot asa de bine ar fi putut frana. Soferii astazi insa nu franeaza, ci merg orbeste inainte. Chiar daca ei percep ca un accident este posibil, continua cu viteza maxima daca accidentul iminent nu va fi din vina lor. Ca exemplu, daca tu iesi dintr-o strada prea repede, si masina care vine din dreapta ar putea sa franeze usor, ei bine, el nu franeaza, pentru ca daca intra in tine el stie ca nu este vina lui. Cam asa se conduce astazi.

Tudor M.

2020-03-06 06:39:01


Bine zice Gîrtofan, problema a fost viteza. În absența poliției și a radarelor, multe strazi din Brașov s-au transformat în piste de raliu. Vedeți accidentele fara număr de la Meșotă, cele de pe Iuliu Maniu din curbă, cele de pe Calea București, Saturn etc. Nu mai zic de Drumul Poienii. Chiar așa, ce fac totuși cei de la poliția rutieră, muncă de birou ?

silviu

2020-03-06 05:40:15


Nic zici bine... art. 101 la care faci referire ar fi bine daca s-ar respecta in Brasov . Zilnic fac naveta Sacele - Griviței si intampin aceasta problema, majoritatea circula pe banda 2 cu 30-40km/h iar banda 1 de langa acostament o gasesti libera in majoritatea cazurilor.cand ii atentionezi cu farurile sa se retraga pe prima banda uni chiar sunt indignati intrucat considera ca circula regulamentar ba chiar iti fac semn sa depasesti prin dreapta (adica banda 1). Pana si soferii inceparori decurg la astel de practiti de a folosi banda 2 in loc de 1. Domni politisti ar trebui sa ia masuri iar instructori auto care scot astfel de catastrofe in trafic ar trebui sa-i initieze in a conduce regulamentar.

Rogojina Florin

2020-03-06 01:41:02


Taximetrisul are vina lui ...iar atoturismul rosu nu a repectat ,parerea mea, a depasit cu mult peste restrictia de circulatie !

Costea Ion

2020-03-05 21:53:28


Este clar ca „Bună ziua”: manivelă de taximetrist este vinovat. După cocălarii cu tigăi din Jărmanica (Audi, BMW și Mercedes), ăștia-s cei mai periculoși în trafic.

Andreescu

2020-03-05 21:19:26


Accidentul este, in primul rand, cauzat de VITEZA. Niciunul de acolo nu mergea cu 50km/ora pentru simplul motiv ca pe Aurel Vlaicu NU se mergecu 50km/kra, ci cu 60-70 sau chiar 80 km/ ora. Ca de altfel peste tot in oras, cand si unde nu sunt blocaje. Si asta pentru ca Politia rutiera este INEXISTENTA. De ce pune Primaria denivelarile alea care-s niste aiureli ce strica masinile si cresc poluarea ? Pentru ca NU EXISTA POLITIE RUTIERA in Brasov. Si nu exista radare in oras. Punct.

Diaconu Vasile

2020-03-05 21:10:07


Ținând cont ca înainte de stația RAT se afla un semafor, pentru pietoni, ma întreb oare cele doua mașini, Duster-ul și Opel-ul oare nu au accelerat forțând trecerea semaforului, fapt ce duce la o accelerare, ei circulând in paralel. Ma întreb ( posibil ) oare taximetristul ieșind de pe strada, vede semaforul trecând de pe galben pe roșu, ( semaforul colț cu str. Jancu Jianu ) considerând ca poate ieși. Totul a fost de moment . Menționez ca nu am nici o legătura cu nici unul dintre cei patru. Acest lucru se poate posibil verifica de pe camera RAT focusată 180 grade fata de accident , adică pe semafor, cât și de pe camera RAT din stația de vis a vis . Ma duce gândul responsabil crezând ca cele doua autovehicole altfel nu puteau sa aibe viteza mare ținând cont ca acolo exista o trecere de pietoni, un semafor, o stație de autobuz și doua intersecții pe sensul de mers, înainte și după biserica.

Nic

2020-03-05 20:47:06


Dacă stăm cu Codul Rutier în mână, tânăra cu Toyota - îi dorim însănătoşire grabnică! - nu e 100% acoperită de lege. Art. 101. - Când drumul are două sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situată lângă acostament sau bordură. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, dacă banda de circulație utilizată este ocupată, cu obligația de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil. E o abatere minimă, dar e a patra din lanţul celor care au făcut posibil groaznicul accident.

ionutz

2020-03-05 20:19:07


nu e strada Albă acolo...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie