Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 07:50

CJ vrea să obţină autorizaţia de mediu pentru următoarele lucrări de la Aeroportul Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 octombrie 2017

Consiliul Judeţean Braşov încearcă să obţină astăzi autorizaţia de mediu pentru demararea lucrărilor pentru realizarea căii de rulare alfa, a platformei de îmbarcare-debarcare şi extinderea căilor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Braşov - Ghimbav.
Valoarea investiţiei totale în aeroport se ridică la 57,505 milioane de euro (TVA inclus).
Proiectul tehnic complet pentru calea de rulare Alfa, apron şi canalizările aferente a fost predat la finele lunii trecute. „După avizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Braşov, proiectul va fi supus avizării Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) după care putem demara procedurile de achiziţie publică în vederea construcţiilor. După cum am spus, nu am stat degeaba şi să aşteptăm finalizarea acestui proiect tehnic, iar în paralel am definitivat procedura de achiziţie publică în vederea desemnării firmei care va proceda la revizuirea Planului Urbanistic Zonal aferent Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, care va reglementa toate construcţiile din jurul aeroportului. Contractul a fost semnat în luna septembrie şi are termen de execuţie 4 luni calendaristice”, a explicat Adrian Veştea, preşedintele CJ Braşov.
În conformitate cu simulările specialiştilor de la IPTANA, costul de operare şi întreţinere al aeroportului ar fi în 2019 de 2.332.663 de euro şi ar ajunge în 2042 la 3.604.740 de euro, cei mai mulţi bani ducându-se pe salariile personalului.
Aeroportul braşovean ar urma să pornească în scenariul prezentat în studiul de fezabilitate cu 539.345 de pasageri, în primul an de operare, şi venituri de 4.626.382 de euro, din care beneficiile să fie de 2.567.092 de euro. În această analiză economică s-au cuantificat însă o serie de beneficii economice, cum ar fi: beneficiile sociale, din generarea de noi locuri de muncă; beneficiile economice din reducerea costurilor de transport şi beneficiile din reducerea impactului negativ asupra mediului.
Conform estimărilor celor de la IPTANA, în 2042, aeroportul de la Ghimbav ar urma să ajungă la 912.415 pasageri şi venituri de 7.826.490 de euro. Astfel, autorii studiului au concluzionat că investiţia este rentabilă din punct de vedere financiar, veniturile generate pe perioada de perspectivă (cei 25 de ani de simulare din analiza cost-beneficiu) acoperind costurile de investiţie şi costurile cu întreţinerea şi operarea.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie