Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 23 sepembrie 2021
Codlenii cu drept de vot sunt aşteptaţi duminică, 26 septembrie, la un referendum local, pentru a spune dacă sunt de acord pentru a răspunde cu „Da” sau „Nu” la întrebarea „Sunteţi de acord ca artera ocolitoare a Municipiului Codlea să se construiască inclusiv printr-o finanţare bancară/împrumut?”. Conform datelor reprezentanţilor Primăriei, în Codlea sunt 20.800 de persoane cu drept de vot, iar pentru ca referendumul să fie validat, este nevoie de 30% dintre ei să se prezinte la urne (6.240 de persoane). În cazul în care se ating acest prag, pentru ca ocolitoarea să se realizeze printr-o finanţare bancară sau împrumut, este nevoie ca 50% plus unu din voturile valabil exprimate să fie pentru „Da” (3.121 de voturi favorabile).
De altfel, pentru a-i informa pe cetăţeni privind acest proiect, Primăria Codlea a organizat în 21 septembrie, la Casa de cultură din localitate, o dezbatere publică la care au participat în jur de 50 de persoane. În timpul dezbaterii, una dintre participante a întrebat ce se va întâmpla dacă referendumul nu va fi validat sau populaţia nu va fi de acord cu realizarea ocolitoarei printr-o finanţare bancară sau împrumut. „Dacă referendumul nu va fi validat sau va fi un vot negativ, ocolitoarea nu se va mai realiza printr-o finanţare bancară sau printr-un împrumut. Vom merge în Parlament. De altfel, la începutul anului, a fost depus un amendament la Legea bugetului de stat pe anul 2021 privind alocarea de la bugetului de stat, pentru municipiul Codlea, a sumei de 70 milioane de lei, pentru realizarea arterei ocolitoare. Eu am transmis tuturor parlamentarilor de Braşov adrese scrise, prin care îi rugam să voteze această iniţiativă. Se pare că nu au votat toţi. Această investiţie putea şi se poate realiza şi cu finanţare de la Guvern, dacă aceştia votează”, a declarat Cîmpeanu.
De ce nu au fost accesaţi bani europeni
De asemenea, edilul a explicat şi de nu a fost realizată investiţia din fonduri europene: „Nu suntem o localitate care să fie eligibilă pentru accesarea acestor fonduri europene. De exemplu, ADR Centru nu finanţează decât proiectele variantelor ocolitoare pentru municipiile reşedinţă de judeţ. În rest nu se finanţează astfel de artere. De altfel, ADR Centru nu a luat în calcul nici recomandarea autorităţilor europene, privind finanţarea unor astfel de proiecte pentru localităţile care au mai mult de 50.000 de locuitori. Acesta este motivul pentru care nu pot accesa bani europeni pentru acest proiect”.
E sau nu e Autostrada Transilvania o soluţie? „Traficul rutier s-a triplat şi, uneori, Codlea este la fel de aglomerată ca Buşteniul”
Tot în timpul dezbaterii publice, a fost ridicată şi problema Autostrăzii Transilvania, care ar urma să treacă la mică distanţă de viitoarea ocolitoare. „Din 2008 au fost făcute studii de fezabilitate pentru ocolitoare sau autostradă. Investiţiile nu au fost realizate. În schimb, traficul rutier s-a triplat şi, uneori, Codlea este la fel de aglomerată ca Buşteniul. Dacă se va realiza şi autostrada, cu atât mai bine. Cele două investiţii nu se suprapun. Sunt două proiecte separate. Dacă am avea şi autostrada, dar şi ocolitoarea, acestea s-ar completa”, a declarat Mihai Câmpeanu.
Potrivit celor mai recente declaraţii ale oficialilor de la Bucureşti, în cel mai optimist scenariu, autostrada ar putea fi gata în 2030.
Un vot de 5-6 milioane de lei pe an, timp de 15 ani
Conform prezentării din timpul dezbaterii publice, varianta ocolitoare ar urma să coste aproximativ 21 milioane de euro, dar autorităţile locale mizează că în urma organizării licitaţiei pentru construirea ocolitoarei preţul ar putea să fie redus cu aproximativ 10%. „Intenţionăm să luăm un împrumut de maxim 75 milioane de lei. Din discuţiile pe care le-am avut cu specialiştii financiari, valoarea maximă a gradului de îndatorare a municipiului Codlea nu va depăşi 23%, asta în anul trei, când se intră în plata efectivă. Apoi, va urma o scădere. Rata anuală va fi cuprinsă între 5 şi 6 milioane de lei (pe an, n.r.). Cred că nu se pune problema să nu putem plăti acest împrumut”, a explicat administratorul public al municipiului, Ștefan Ciolan. Creditul ar urma să se ramburseze în 15 ani.
nu este nici un comentariu
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
Adaugă un comentariu