Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 30 decembrie 2020
Consultarea se va face în cazul în care nu va fi nevoie de un împrumut pentru realizarea arterei
Codlenii ar putea fi chemaţi la un referendum privind proiectul ocolitoarei municipiului, asta după ce va fi gata studiul de fezabilitate. Anunţul a fost făcut de primarul municipiului Codlea, Mihai Cîmpeanu, care a menţionat că pentru finanţarea lucrărilor de construcţie vor fi luate în calcul două variante: atragerea banilor europeni sau un credit bancar. „În cazul în care nu se va reuşi obţinerea finanţării europene, după ce vom avea valoarea investiţiei, vom organiza un referendum local. Este normal ca în cazul unei investiţii de o asemenea valoare, probabil cea mai mare de după 1990 să consultăm populaţia în momentul în care se pune problema realizării acesteia printr-un credit. Din punct de vedere al gradului de îndatorare stăm foarte bine, având zero lei împrumutaţi de la bănci”, a declarat primarul.
Acesta a menţionat că înaintea organizării referendumului local va desfăşura o campanie de informare a populaţiei, dar şi dezbateri publice, astfel încât codlenii să voteze în cunoştinţă de cauză.
Anunţul a fost făcut de primar în contextul în care Primăria Codlea a lansat o nouă licitaţie, a şasea, pentru realizarea studiului de fezabilitate al ocolitoarei municipiului.
Conform informaţiilor disponibile pe platforma electronică de achiziţii publice, valoarea estimată a contractului este de 300.000 lei cu tot cu TVA, iar consultanţii care vor să realizeze documentaţia pot depune ofertele până în data de 13 ianuarie 2021.
Primele cinci licitaţii, eşuate
Aceasta este a şasea licitaţie pentru realizarea studiul de fezabilitate al ocolitoarei municipiului, prima fiind lansată în luna noiembrie a anului 2019 iar ultima cu termen de depunere a ofertelor 28 august 2020. Nici una dintre licitaţii nu a fost finalizată, fie pentru că nu au fost depuse oferte, fie pentru cele depuse erau neconforme.
De altfel, la ultima licitaţie, primarul municipiului a anunţat că au fost firme interesate, însă nici una dintre ele nu a depus o ofertă financiare.
Pentru ocolitoarea municipiului Codlea a mai fost realizat un studiu de fezabilitate în anul 2008, însă acesta a „expirat”, respectivul studiu fiind realizat de firma Search Corporation. Conform acelui document, ocolitoarea ar urma să se desprindă din DN 1 înainte de intrarea în Codlea dinspre Braşov, să traverseze calea ferată Braşov – Sibiu de două ori, să treacă peste DJ 112A (spre Hălchiu) şi să se unească cu DN 1 după ieşirea din Codlea spre Făgăraş. Pe traseu erau prevăzute două pasaje peste calea ferată, unul peste pârâul Vulcăniţa şi unul la nodul rutier Codlea Nord (la ieşirea spre Făgăraş). Această arteră ar urma să aibă aproximativ 6,2 km şi patru benzi de circulaţie, câte două pe sens. În anul 2009, valoarea estimată a proiectului era de 107.279 lei, cu tot cu TVA, respectiv 25.999.042 euro.
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
'ella'
2021-01-01 08:06:25
'Inainte de orice,scoateti acele aberante scuare fara nici o logica,aflate pe DN1 (la Ghimbav,Sercaia,Mandra....),care nu fac decat sa ingusteze drumul si sa fie un pericol pt.masini.Sunt plasate exact pe mijlocul soselei si fara vreo utilitate.'