Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:47

Codul de etică pentru învăţământul preuniversitar, în dezbatere publică

Autor: Adina CHIRVASÃ

Publicat la 21 decembrie 2016

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCŞ) a lansat, în dezbatere publică, Codul de etică pentru învăţământul preuniversitar. Acestea poate fi consultat pe pagina de internet a Ministerului – edu.ro sau pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov. Până în 17 decembrie, toţi cei interesaţi sunt invitaţi să transmită propuneri de îmbunătăţire a documentului redactat de Consiliul Naţional de Etică din învăţământul preuniversitar (CNE), organism consultativ al MENCŞ. Sugestiile şi propunerile pot fi trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice @  edu.gov.ro.
„În paralel, vor fi organizate dezbateri la care vor fi invitaţi specialişti în etica aplicată şi managementul eticii, reprezentanţi ai elevilor, ai părinţilor, reprezentanţi ai societăţii civile şi, nu în ultimul rând, toţi factorii de decizie interesaţi de elaborarea unui document robust şi util. Calendarul acestor evenimente va fi anunţat în perioada imediat următoare”, au precizat reprezentanţii Ministerului.
Intenţia Ministerului Educaţiei este ca acest cod de etică să fie un instrument intrainstituţional, adică un act normativ-cadru care să ofere posibilitatea unităţilor de învăţământ de a adopta documente interne similare, în funcţie de specificul fiecărei şcoli în parte. „Prin urmare, considerăm că ar fi deosebit de utile puncte de vedere argumentate în ceea ce priveşte principiul libertăţii profesionale, atribuţiile comisiilor judeţene de etică, procedura de sesizare a acestor comisii, precum şi sancţiunile ce ar putea fi aplicate în cazul constatării unor abateri de la pevederile codului de etică. Această dezbatere are ca scop şi realizarea unei diagnoze morale a şcolii româneşti care să detecteze comportamentele imorale nocive, sancţionabile de viitorul cod. Toate propunerile avizate vor fi integrate în versiunea finală şi consolidată a codului, aprobat ulterior prin ordin de ministru”, mai precizează reprezentanţii Ministerului.
 

+0 -0

Comentarii

Schiopata Delia Claudia

2017-01-29 10:19:20


Nu sunt de acord cu introducerea in legislatie a meditatiilor, indiferent daca sunt interzise cu elevii pe care profesorul ii are la clasa la care are ore. Motivele sunt urmatoarele: 1. in tarile dezvoltate in care salariile parintilor sunt normale, nu exista aceasta institutie a MEDITATIILOR IN PARTICULAR ex. SUA, Anglia, Germania, Austria. La noi in tara parintii mor de foame, dar trebuie sa mediteze copii pentru ca nu se face scoala. La clasa profesorii fie nu vin la cursuri, fie stau pe tableta mai mult de o jumatate de ora, fie predau ceea ce tebuia sa se predea in 2 ore intr-o ora, copiii fiind in confuzie totala, ceea ce se vede la notele date intentionat mici pentru a se ajunge la meditatii. Lucrurile acestea desi se cunosc de institutiile statului, vad ca incontinuare nu sunt luate in coniderare. Ar fi timpul sa faceti ceva in acest sens, chiar sa interziceti meditatiile in particular. 2. Profesorii care mediteaza in particular ajung la 10 ore de predate zilnic, in aceste conditii va roga sa-mi suneti mai are chef sa predea la scoala, cand el este terminat de meditatiile in particular. Pe de alta parte acest lucru se intampla numai la profesorii care predau romana, o limba straina, matematica, dar cu ceilalti profesori ce facem?. Nu sunt oare discriminati? De aici pleaca si frustarile celorlati profesori, care nici ei nu-si maid au interesul. Si vai de scoala romaneasca!!! 3. O alta nemultumire este legata faptul ca evaluarile din clasa a VI-a nu reprezinta nivelul scolii la care invata copiii, ci nivelul la care copiii sunt MEDITATI, pentru ca, da, de la aceasta varsta copiii sunt meditati la toate materiile importante, datorita nepredarii materiei la clasa. 4. Vin cu o alta propunere in sensul ca asi fi de acord sa avem coplata in sistemul de invataman, asa cum este in sistemul sanitar. Fiecare parinte sa contribuie cu o suma de 200 lei/copil/luna, decat sa ajungem sa platim meditatii cu 1.000 lei/luna/copil. Din acest fond, atunci cand nivelul scazut al clasei cerere acest lucru, sa se faca meditatii cu toata clasa la materia la care se impune , daca nu sa se constituie ca fond pentru stimulentele profesorilor. 5. Nu exista posibilitatea ca daca un profesor nu-si face datoria la clasa sa fie sanctionat in asa fel incat chiar sa fie transferat la o scoala de tara, sa faca naveta pentru a se trezi la realitate. Aici vorbim de cei care sunt titulari pe post si care sunt protejati, deaceea stau si linistiti, nepasatori. Sau sa introduceti posibilitatea copiilor sa-si voteze profesorul cu care vrea sa faca materiile, asa se poate vedea aprecierea pe care copiii le-o poarta, acest lucru sa fie transparent si chiar public, poate isi dau maimult interes.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie