Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:35

Colecţia de primăvară-toamnă: semafoare şi cozi în trafic pe DN 73

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 04 mai 2018

Din Braşov, ca să mergi până în Zărneşti, îţi trebuie acum o oră

Colecţia de primăvară-toamnă: semafoare şi cozi în trafic pe DN 73

Odată cu sosirea căldurii s-a reluat şi coşmarul şoferilor care circulă pe DN 73. S-au reluat lucrările de reparaţii la drumul care leagă Braşovul de Piteşti, iar semafoarele sunt cele mai în vogă accesorii între Braşov şi Râşnov. Drumul este unul despre care toţi cei care au trecut pe aici măcar o dată în ultima perioadă au avut numeroase critici, astfel că drumarii s-au apucat să îl refacă. Semafoarele care s-au jucat cu răbdarea conducătorilor auto anul trecut au reapărut, iar muncitorii sunt prezenţi încă de la orele dimineţii, până aproape de lăsarea întunericului, cel puţin după cum rezultă din spusele şefilor lor.



Se lucrează numai ziua şi circulaţia nu este dirijată
Pentru cei care fac zilnic acest drum sau chiar de mai multe ori pe zi este, însă, un adevărat coşmar. „Lucrările foarte greu merg, se lucrează numai ziua şi circulaţia nu este dirijată, numai prin semafoare, aşa că se stă mult la coadă. De exemplu, din Braşov, ca să mergi până în Zărneşti, îţi trebuie o oră. Lucrez în confecţii metalice şi afacerea ne este afectată deoarece consumul de combustibil este mai mare iar un litru de combustibil costă mai mult de un euro şi pierdem foarte mult timp. La noi, timpul costă bani. Time is money, cum zice englezul”, ne-a spus un şofer din Zalău, care are o afacere în zonă şi trece de mai multe ori pe zi pe acest drum.
„Am stat de două ori la semaforul acesta. Prima dată nu am stat mult, deoarece s-a făcut verde imediat ce am ajuns la rând, însă nu am apucat să trecem. Să vedem cât stăm acum”, a declarat un şofer plin de răbdare, deocamdată.

„În tot anul repară şi tot rău e”
„Nu e-n regulă! Stăm aici, consumăm benzină în căldura asta, dar ce să mai zicem? Degeaba arătaţi la televizor şi scrieţi în ziare că pe ăştia îi doare undeva! În tot anul repară şi tot rău e drumul”, a spus un şofer care parcurge zilnic drumul.

„Începe pe la 10 - 11 şi la 3 pleacă”
„Se mai lucrează. Începe pe la 10, la 11 şi la 3 pleacă. Mai iau şi pauză de masă. Anul trecut a fost blocată tot anul circulaţia, iar acum au ieşit gropile din nou. Uitaţi-vă ce cozi se fac!”, a reclamat un localnic.

Asfalt la 140 de grade, temperaturi de aproape 30 de grade afară
După ce şi-au terminat pauza de masă, muncitorii au trecut din nou la treabă. Asfaltul încins la 140 de grade şi temperaturile de aproape 30 de grade de afară le face munca foarte dificilă, dar încearcă să termine cât mai repede şi să facă treaba cât mai bine. „Acum turnăm stratul de bază. Urmează cel de legătură şi la sfârşit stratul de uzură. Am întâmpinat câteva dificultăţi pentru că unele cote din proiect nu corespund cu realitatea din teren, trebuie să montăm ţăruşi de cotă iar în localităţi există multe intersecţii, treceri de pietoni şi altele care fac lucrarea mai dificilă, dar până la sfârşitul săptămânii viitoare cred că o să terminăm în Cristian. Se lucrează semaforizat, noi îi dăm drumul dimineaţa la prima oră şi terminăm – cum am terminat şi aseară – la orele 19:00”, ne-a declarat unul dintre asfaltatori.

6 + 10 centimetri
„Lucrarea de modernizare de la Cristian a început în 24 aprilie. S-a frezat pe toată lungimea localităţii Cristian şi au început să frezeze şi la Râşnov. Acum urmează să se aştearnă stratul de bază de 6 centimetri, iar în perioada următoare se vor pune şi celelalte două straturi, în total alţi 10 centimetri. Lucrarea face parte dintr-un proiect amplu de modernizare care începe în judeţul Argeş şi se finalizează în judeţul Braşov, la sfârşitul anului viitor”, a precizat Horia Stancu (foto), şeful Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Braşov din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

+2 -2

Comentarii

AUREL AMALINEI

2018-05-04 08:51:46


Dar toarna asfalt sau nisip cu smoala?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie