leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7320 RON

1 USD = 4.1950 RON

1 GBP = 5.2698 RON

1 XAU = 191.0198 RON

1 AED = 1.1421 RON

1 AUD = 2.9511 RON

1 BGN = 2.4194 RON

1 BRL = 1.1213 RON

1 CAD = 3.2205 RON

1 CHF = 4.2702 RON

1 CNY = 0.6102 RON

1 CZK = 0.1848 RON

1 DKK = 0.6338 RON

1 EGP = 0.2523 RON

1 HUF = 1.4525 RON

1 INR = 0.0612 RON

1 JPY = 3.8902 RON

1 KRW = 0.3558 RON

1 MDL = 0.2368 RON

1 MXN = 0.2215 RON

1 NOK = 0.4918 RON

1 NZD = 2.8223 RON

1 PLN = 1.1093 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0669 RON

1 SEK = 0.4480 RON

1 TRY = 0.7344 RON

1 UAH = 0.1629 RON

1 XDR = 5.8103 RON

1 ZAR = 0.3017 RON

Editia 7006 - 16 iul 10:44

Compania de Drumuri renunţă la insulele de calmare

Autor:

Publicat la 24 iulie 2017

Compania de Drumuri renunţă la insulele de calmare

După ce ani buni s-a încăpăţânat să construiască insule în mijlocul drumurilor naţionale pentru aşa-zisa „calmare a traficului” şi în pofida numărului mare de accidente grave petrecute pe acestea, CNAIR a luat o decizie radicală. Va opri realizarea insulelor, iar pentru lucrările în derulare vor fi modificate proiectele astfel încât insulele să nu mai fie făcute. „E clar că sunt construite prost. Într-adevăr, se pare că proiectul produce disconfort participanţilor la trafic, neobişnuiţi cu aceste măsuri care veneau tocmai să atenueze şi să nu creeze probleme. Acum sunt semnalate aceste lucruri (accidente grave - n.red.). De aceea conducerea CNAIR a luat decizia să stopeze proiectul, am comandat un audit de siguranţă rutieră care ne-a fost pus la dispoziţie. Pentru contractele care încă nu au început acestea vor fi sistate, pentru cele în derulare vor fi emise dispoziţii de şantier astfel încât să se corecteze aceste insule”, a spus zilele trecute pentru presa centrală Ştefan Ioniţă, director CNAIR, fost director tehnic şi director pentru DN şi variante de ocolire în cadrul instituţiei.
Directorul CNAIR a precizat că acest proiect a început la recomandarea Băncii Mondiale şi a fost implementat pe suport tehnic aferent acestei investiţii, fiind avizat de Poliţia Rutieră. Însă numeroasele probleme create în trafic au determinat conducerea CNAIR să comande un audit de siguranţă rutieră care „într-adevăr, susţine că trebuie făcute anumite modificări”.
„Vom da nişte dispoziţii de şantier care vor veni să corecteze toate aceste insule şi se vor atenua astfel încât să fie adaptate. Iar la ieşirea din localităţi acea şicană ar trebui să fie numai pe sensul de intrare, nu pe sensul de ieşire, să fie un semicerc. Necesitatea lor este dovedită ca fiind bună, sunt implementate şi afară şi sunt menite să protejeze pietonii de anumiţi şoferi care uită că trebuie să adapteze viteza de circulaţie în localităţi”, afirmă directorul CNAIR.
Dacă aceste măsuri funcţionează în alte ţări, în România mai degrabă dau bătaie de cap automobiliştilor din câteva motive autohtone. Insulele sunt fie nesemnalizate luminos, fie rămân fără semnalizări din cauza hoţilor sau după distrugerea semnalizărilor în accidente. În ultimii ani zeci de persoane şi-au pierdut viaţa după acroşarea insulelor, în special pe drumurile naţionale din vestul ţării, respectiv DN 79 (Oradea-Arad), DN 13 (Braşov-Sighişoara-Tg.Mureş), DN1 (Bucureşti-Braşov-Borş).

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie