Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:10

Compania Naţională Aeroporturi ar fi interesată să investească în finalizarea lucrărilor la Aeroportul Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 sepembrie 2014

Până la predarea la cheie a acestui obiectiv ar mai fi nevoie de aproximativ 42 de milioane de euro

Compania Naţională Aeroporturi ar fi interesată să investească în finalizarea lucrărilor la Aeroportul Braşov
Conducerea Consiliului Judeţean Braşov se află în discuţii avansate cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pentru finalizarea construcţiei Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Compania naţională este controlată de Ministerul Transporturilor şi operează aeroporturile din Bucureşti – Otopeni şi Băneasa. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, pentru aeroport ar mai fi nevoie în acest moment de investiţii de 42 de milioane de euro. „Suntem în discuţii cu Compania Naţională Aeroporturi din bucureşti, o firmă controlată de stat, care intenţionează să închidă una din pistele Aeroportului Otopeni pentru reabilitare, iar în acest moment ar avea două posibilităţi de redistribuire a traficului – Constanţa şi Braşov. Constanţa este şi mai departe de Bucureşti decât Braşovul, iar acolo este şi o bază militară americană care ar putea fi foarte activă în cazul unui conflict între Rusia şi Ucraina”, a explicat Pascu. Un alt punct forte al Braşovului ar fi faptul că pista care va fi finalizată peste câteva zile este singura din afara Bucureştiului care suportă aterizarea unor avioane de tip Boeing 737 şi Airbus 320. „E o ocazie unică de care Braşovul ar trebui să profite. În acest fel, s-ar rezolva şi problema operatorului, deoarece aeroportul va fi operat de Compania Naţională Aeroporturi, nemaifiind nevoie de licitaţie pentru găsirea unei companii care să opereze aeroportul din Braşov”, a mai spus sursa citată. 
Ministrul Economiei, Constantin Niţă, declara la finele săptămânii trecute că Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, instituţia tutelară a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, s-ar putea implica în construcţia Aeroportului de la Braşov. Deocamdată, lucrările la pista aeroportului ar urma să fie finalizate până la finele acestei luni, iar lucrările la construcţia căilor de rulare Alfa, a parcării de aeronave care se va întinde pe 17.500 de metri pătraţi şi a canalizării sunt în procedură de licitare, urmând să înceapă la 15 martie 2015. În schimb, primarul Braşovului George Scripcaru este de părere că soluţia optimă pentru ca lucrurile să înainteze este cofinanţarea investiţiei atât de către autorităţile locale şi judeţene, cât şi de către Guvern. „Având în vedere că este într-un stadiu avansat de implementare, pentru finalizarea aeroportului ar trebui ca atât Guvernul României, cât şi autorităţile locale implicate să asigure cofinanţarea lucrărilor. Prin preluarea investiţiei de către Guvern, ar putea apărea complicaţii de ordin procedural şi juridic, care riscă să blocheze continuarea investiţiei”, a explicat George Scripcaru. „Nu există un motiv pentru care să se ia o decizie privind preluarea terenului de către Guvernul României. Vreau să cred că declaraţia ministrului Economiei este o glumă şi sper ca lucrurile să revină la normal după alegerile din noiembrie. Administraţia judeţeană a făcut un efort financiar imens pentru plăti lucrările. Guvernul nu ne-a ajutat cu nimic, ba mai mult, nici nu ne-a aprobat contractarea unui credit bancar pentru implementarea celorlalte etape ale proiectului. Dacă tot nu ne ajută, măcar să nu ne mai încurce”, a completat preşedintele CJ Aristotel Căncescu. 
Potrivit unei scrisori adresate de conducerea CJ Braşov companiei naţionale, Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav va deservi circa un milion de pasageri echivalenţi (pasageri şi cargo) şi va fi un important nucleu de dezvoltare economică şi socială a judeţelor Braşov, Covasna şi Harghita, urmând să se întindă pe o suprafaţă de 210 hectare. Instituţia judeţeană aşteaptă un răspuns de la CNA Bucureşti în vederea realizării draft de contract de asociere. „probabil ne vom asocia direct, dar există şi posibilitatea ca în această formulă să intre şi oraşul Ghimbav şi, posibil, judeţele Covasna şi Harghita. În plus, este posibil ca şi municipiul Braşov să intre în formula de asociere, mai ales că reprezentanţii municipalităţii şi-au exprimat interesul pentru participarea la construcţia aeroportului”, a mai spus Mihai Pascu. 
 
+1 -0

Comentarii

Marcel

2014-09-10 16:51:30


Nu s-a vazut clar pana acum ca Guvernul pune bete in roate la realizarea Aeroportului de la Brasov. De ani de zile au tot intors roata asa cum ei doreau, doar ca lucrarile sa nu inceapa. Acum ca lucrarile au inceput si prima faza a constructiei, pista, este pe terminate si vad ca Oficialy de la Brasov se descurca, chiar daca cu greu, sa continue lucrarile si sa avanseze cu proiectul, ce a gandit governul, ...cum sa facem sa incetinam sau sa ingreunam progresul la constructia aeroportului.... raspunsul este sa se implice prin promisiunea ca vor finanta proiectul, ca pe urma sa intoarca roata si sa nu dea voie la numite progrese sau sa vina cu banii necasari. Este clar pentru toti caci atunci cand Brasovul are aeroportul gata terminat, Bucurestiul are de suferit. Se poate vedea clar si cu Autostrada Brasov-Comarnic, Brasov-Sibiu si asa mai departe. Brasovul ar trebui sa refuze colaborarea cu Guvernul si cu Ministerul Transporturilor si ca urmare a piedicelor care au fos puse de catre aceste autoritati pana in prezent la contructia acestul proiect important sa negocieze sa nu plateasca taxe catre Guvern din veniturile aeroportului pe urmatorii 10 ani de la data de de punere in functionare. Asa or sa vada ce venituri au fost pierdute daca Aeroportul era terminat pana acum.

Iar vorbim prostii

2014-09-10 07:37:23


"Un alt punct forte al Braşovului ar fi faptul că pista care va fi finalizată peste câteva zile este singura din afara Bucureştiului care suportă aterizarea unor avioane de tip Boeing 737 şi Airbus 320" Poftim ? Sibiu , Targu Mures , Cluj Napoca ? Aproape toate aeroporturile din Romania permit acelor avioane sa aterizeze fara probleme. Ce mai debiteaza astia prostii.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie