Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 10:13

Consiliul Concurenţei: CFR marfă riscă falimentul

Autor:

Publicat la 18 octombrie 2018

CFR Marfă va pierde o cotă importantă de piaţă şi ar putea intra chiar în faliment, în cazul în care Comisia Europeană constată, în urma investigaţiei pe care o derulează, că operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, a declarat, miercuri, Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei.
„Din informaţiile pe care le am, dacă este declarat ajutor de stat ilegal, CFR Marfă va fi nevoită să returneze suma şi acest lucru înseamnă o anumită greutate în activitatea pe care o va avea de atunci încolo şi poate duce chiar la pierderea unei cote importante de piaţă şi, să sperăm, că nu la faliment. Aici depinde foarte mult de managementul care se va aplica în condiţiile în care ajutorul de stat va fi declarat ilegal", a spus el, prezent la o conferinţă pe teme de profil. Şeclăman nu a putut da detalii despre suma pe care CFR Marfă va trebui să o returneze, precizând că de acest caz se ocupă Direcţia de ajutor de stat din cadrul Consiliului Concurenţei. „Oricum va pierde din cota de piaţă pe care o are acum, de circa 36%, care se va duce către ceilalţi competitori. Pe piaţă sunt înregistraţi 22 de operatori feroviari de marfă, din care au funcţionat în perioada 2016 - 2017 un număr de 17 companii. Cinci dintre acestea au cotă de piaţă de peste 3%, iar principalul competitor al CFR Marfă este GFR, din grupul Grampet", a adăugat reprezentantul Consiliului.
Comisia Europeană a lansat, la jumătatea lunii decembrie 2017, o investigaţie aprofundată pentru a determina dacă stingerea de către statul român a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfă CFR Marfă şi necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu încălcarea normelor UE privind ajutoarele de stat.

+0 -0

Comentarii

geroberto

2018-10-19 15:00:44


Lucrurile nu stau chiar asa. Va amintiti graba cu care "cineva" incerca sa dea repede CFR Marfa "cuiva"? Si ce anume a facut in acest sens? A facut repede o "inginerie" financiara. Astfel CFR Marfa raminea cu datorii ZERO, societatea privata prelua CFR Marfa, si statul pierdea banii. Deci e clar. Acel cineva si guvernul lui este dator cu suma vehiculata, si nu CFR Marfa. Acel cineva, dar nu ca e chiar cineva, este Victor Viorel Ponta si sleahta lui. Cine vrea sa stie adevarul sa il caute acolo unde trebuie.

barbescu

2018-10-18 18:06:07


cu actuala organizare ministerul transporturilor si in special calea ferata intra curind in faliment. comparati organigrama din prezent cu cea din timpul lui caisa si vedeti rezultatele.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie