Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 17:04

Aerogara Braşov, made in Sibiu

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 mai 2019

Consiliul Judeţean Braşov a desemnat câştigătorul pentruproiectarea şi construirea terminalului aeroportului de la Ghimbav. „A fost o procedură anevoioasă, iar diferenţa a fost făcută de preţ”, a anunţat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea

Aerogara Braşov, made in Sibiu

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat marţi câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea terminalului de pasageri de la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. Astfel, în urma analizării celor patru oferte depuse, câştigătoare a fost desemnată SC Construcţii SA Sibiu, care a obţinut şi contractul pentru proiectarea şi realizarea a 9 obiective din incinta aeroportului.  
Procedura a achiziţie pentru proiectarea şi construirea terminalului,  a fost lansată în 18 decembrie 2018, valoarea estimată a contractului  fiind de 184.671.650 lei (inclusiv TVA). La licitaţie s-au înscris patru  operatori economici, respectiv SC Porr Construct SRL Bucureşti, Asocierea Bog’Art Srl – SC UTI Grup SA – SC UTI Facility Management SA, SC Construcţii SA Sibiu şi KESZ Construcţii România SRL Cluj. În urma analizei documentaţiilor depuse, toate firmele au dovedit o experienţă deosebită în domeniu.


Având în vedere importanţa şi valoarea acestui obiectiv de investiţii, întreaga procedură de licitaţie a fost monitorizată şi verificată în permanenţă, pe fiecare etapă în parte, de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (atât de către ANAP la nivel regional, cât şi de structura centrală).
După calificarea celor patru ofertanţi, comisia de licitaţie a analizat în detaliu ofertele tehnice, beneficiind de suportul tehnic al experţilor de la IPTANA SA. Verificarea documentaţiilor tehnice a reconfirmat faptul că toate cele patru firme au experienţa necesară pentru realizarea proiectării şi execuţiei Terminalului. În urma acestei etape de analiză, toţi ofertanţii au obţinut punctajul maxim, respectiv 25 de puncte. De menţionat este faptul că pentru atribuirea acestui contract, oferta tehnică poate cumula un maxim de 25 de puncte, restul de 75 de puncte fiind obţinut în urma ofertării financiare, respectiv preţul cel mai scăzut.
Ţinând cont că toţi ofertanţii au obţinut maximum de puncte după etapa de evaluare a ofertelor tehnice, câştigătorul a fost desemnat în urma analizei ofertei financiare, respectiv ofertarea la preţul cel mai scăzut. Astfel, comisia de licitaţie desemnat câştigătoare firma SC Construcţii SA Sibiu şi a finalizat raportul procedurii care a fost avizat necondiţionat de către ANAP, în data de 13 mai 2019.  
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că aceasta „a fost o procedură anevoioasă, în care diferenţa a fost făcută de preţ”.

Lucrările propriu-zise vor dura 9 luni
Valoarea propunerii financiare ofertate de SC Construcţii SA Sibiu a fost de 145.275.491,42 lei (inclusiv TVA), din care proiectul tehnic înseamnă 4.912.697,77 lei, iar execuţia terminalului totalizează 140.362.793,65 lei.
Conform contractului, termenul pentru realizarea documentaţiilor de proiectare este de 3 luni, iar durata de execuţie a lucrării este de 9 luni.
Conform procedurilor de achiziţie publică ofertanţii au termen de contestaţie de 10 zile, respectiv până în 23 mai. Însă, având în vedere faptul că departajarea participanţilor la licitaţie s-a făcut exclusiv luând în considerare preţul cel mai scăzut şi că întreaga procedură a fost monitorizată şi verificată de ANAP, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, are convingerea că nu există motive pertinente de contestare a rezultatului.
Începerea lucrărilor propriu-zise va fi condiţionată de rapiditatea cu care se vor obţine autorizaţiile de construcţie, însă, preşedintele CJ a declarat că speră ca această etapă să nu se prelungească foarte mult.

Un terminal care să confere unicitate şi reprezentativitate Braşovului
Proiectarea are ca scop realizarea unui terminal care să confere unicitate şi reprezentativitate Braşovului prin elementele arhitecturale şi închiderile faţadelor construcţiei, ţinând cont în mod obligatoriu de avizele obţinute de la instituţiile cu responsabilităţi în domeniu.
Planurile terminalului de pasageri relevă o suprafaţă desfăşurată de 11.780 mp (subsol, parter, etaj), la care se adaugă o suprafaţă de 510 mp, reprezentând terase construite deschise şi acoperite în afara perimetrului construit. Terminalul va fi dotat atât cu echipamentele necesare asigurării fluxului de transport şi bagaje (ascensoare, scări rulante, benzi transportoare), cât şi cu echipamente moderne de securitate, la standardele solicitate de către instituţiile statului care le vor opera: SRI,  Poliţia de Frontieră, Vama.
Reamintim că tema de proiectare pentru terminalul aeroportului de la Ghimbav a fost realizată de arhitectul râşnovean Dorin Ştefan, care, printre altele, a proiectat şi corpul nou al Colegiului Naţional „Dr. Ioan Meşotă”.
„Ne bucurăm că proiectarea şi construirea terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov au suscitat un interes atât de mare şi o concurenţă acerbă din partea firmelor de construcţii. Sperăm să semnăm contractul imediat după expirarea perioadei de contestaţii şi să începem lucrările de proiectare şi execuţie în cel mai scurt timp posibil”, afirmă preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.

Ce mai trebuie făcut la aeroport
Pe lângă anunţarea câştigătorului licitaţiei pentru realizarea terminalului, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a prezentat ieri şi stadiul implementării proiectului aeroportului. Astfel, în ceea ce priveşte realizarea celor nouă obiective, pentru care contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost semnat la începutul acestui an, au fost documentaţiile de avizare la toate instituţiile abilitate, printre care, Electrica, Sistemul de Gospodărire a Apelor, Agenţia pentru Protecţia Mediului, după care se va depune dosarul în vederea obţinerii autorizaţiei de construire.
Totodată, în cursul acestui an, Veştea a precizat că au fost finalizate şi trimise spre avizare caietele de sarcini pentru realizarea balizajului pistei şi a altor amenajări la aceasta, precum şi pentru realizarea drumului perimetral.
„Trebuie să facem şi un «studiu de viaţă sălbatică», ce presupune monitorizarea faunei din proximitatea aeroportului timp de un an. Printre altele, va trebui să monitorizăm păsările, inclusiv rutele de migraţie”, a declarat Veştea.
Tot la capitolul studii, reprezentantul administraţiei judeţene a precizat că mai trebuie elaborată o hartă de zgomot. „În mod normal, aceasta va trebui realizată de Primăria Ghimbav, care poate acoperi teritoriul localităţii. Noi putem face un astfel de document numai pentru incinta aeroportului”,
a mai spus Adrian Veştea.
Totodată, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov anunţat că în scurt timp va primi de la Eurocontrol studiul privind dirijarea traficului. Documentul va conţine o recomandare privind dirijarea traficului, alternativele analizate fiind realizarea unui turn de control clasic sau a unui „remote tower”, care permite operarea traficului aerian din altă parte decât dintr-un turn de control local.
Tot în perioada următoare, reprezentantul administraţiei judeţene a precizat că, împreună cu reprezentanţii Electrica, se va găsi o soluţie privind balizarea unor stâlpi de înaltă tensiune din zona aeroportului.
Nu în ultimul rând, preşedintele CJ a anunţat că regia autonomă recent înfiinţată, pentru a implementa proiectul aeroportului va trebui să se ocupe de certificarea obiectivului va avea în scurt timp o strictură de conducere, după care îşi va putea începe activitatea.

+9 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie