Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 06:10

4 autogări judeţene: Braşov, Făgăraş, Rupea şi Victoria. La Braşov va fi Municipalul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 aprilie 2021

Reorganizarea transportului judeţean de persoane a trecut şi de „amendarea” publică: s-a cerut şi autobuz până la Bâlea Cascadă...

4 autogări judeţene: Braşov, Făgăraş, Rupea şi Victoria. La Braşov va fi Municipalul

Din 1 ianuarie 2022, locuitorii judeţului Braşov, dar şi turiştii vor avea parte de un transport public de călători de calitate, după ce administraţia judeţeană braşoveană va atribui traseele în urma unor licitaţii.

51 de trasee scoase la licitaţie pentru următorii 7 ani
Noul program de transport public judeţean de persoane realizat prin curse regulate pentru perioada 2022 - 2028 a fost finalizat, iar preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă că „în cel mai scurt timp vor fi definitivate şi celelalte documente în vederea demarării procedurii de licitaţie, astfel încât să putem asigura pentru următorii şapte ani un serviciu public de transport judeţean de persoane prin curse regulate modern şi eficient, realizat în cele mai bune condiţii, cu respectarea tuturor normativelor în vigoare, furnizat în condiţii de siguranţă şi la tarife care să le permită tuturor cetăţenilor să se deplaseze acolo unde au nevoie”.  
În următoarea perioadă, specialiştii Autorităţii de Transport Judeţean de Persoane din cadrul Consiliului Judeţean Braşov vor întocmi documentaţia în vederea delegării serviciilor de transport conform studiului de oportunitate, aceasta urmând să fie aprobată de plenul Consiliului Judeţean Braşov.

În stabilirea  traseelor au fost luaţi în considerare şi factorii demografici, ocupaţionali, dar şi infrastructura existentă
Conform programului de transport, la licitaţie vor fi scoase 51 de trasee care acoperă zonele care nu sunt deservite de operatorii stabiliţi de Asociaţia Metropolitană de Transport Braşov (RATBV şi serviciul de transport din Săcele). Adrian Veştea a menţionat că „obiectivul administraţiei judeţene braşovene este de a avea operatori pe toate traseele, astfel încât cetăţenii să aibă acces neîngrădit la acest serviciu public”.
Programul de transport public judeţean de persoane realizat prin curse regulate în judeţul Braşov, pentru perioada 2022-2028, a fost elaborat având la bază rezultatele Studiului de trafic/mobilitate efectuat pe parcursul anului 2020, prin intermediul căruia au fost identificate şi evaluate fluxurile de călători şi cerinţele de mobilitate ale colectivităţilor locale, astfel încât traseele să fie actualizate şi dimensionate în funcţie de necesităţile de deplasare ale cetăţenilor. De asemenea, au fost luaţi în calcul factori demografici, ocupaţionali, dar şi infrastructura existentă.
Prin programul de transport au fost stabilite patru grupe de trasee, iar în fiecare dintre ele au fost incluse linii profitabile, dar şi unele mai puţin atractive.  

Grupele de trasee propuse prin programul judeţean de transport se orientează pe noduri (principalele oraşe) şi pe direcţii de deplasare. Prin acest program sunt prevăzute autogări la Braşov, Făgăraş, Rupea şi Victoria. La Braşov, punctul final al curselor va fi Terminalul RATBV de la Stadionul Municipal, a anunţat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, va fi extins.

Care sunt cele 4 grupe de trasee
Astfel, prima grupă include 19 trasee care fac legătura între Braşov şi Bran – Moieciu – Fundata şi municipiul Braşov. Tot în această grupă sunt incluse traseele ce includ zona „de sub munte” a Ţării Făgăraşului, printre care Poiana Mărului, Viştea, Sâmbăta sau oraşul Victoria. Iniţial, în program era inclus şi Zărneştiul, însă, a anunţat marţi directorul executiv al Consiliul Judeţean Braşov, Mihai Pascu, oraşul a optat recent pentru transportul metropolitan al RATBV.
Cea de-a doua grupă are în componenţă 4 trasee care asigură conexiunea rutieră între Braşov şi localităţi situate în partea de nord a municipiului. Această grupă face legătura comunelor Augustin, Ormeniş, Apaţa, Maieruş şi Crizbav cu municipiul Braşov.
Grupa a treia este formată din 15 trasee care fac legătura între municipiul Braşov şi zona Făgăraş, incluzând localităţile de pe DN 1. De asemenea, este inclus oraşul Victoria şi localităţile dintre Victoria şi Făgăraş.
Cea de-a patra grupă este formată din 13 trasee care leagă zona Rupea cu municipiile Braşov şi Făgăraş, inclusiv oraşul Rupea cu localităţile din jur. Pentru această grupă de trasee, Rupea va un nod de transport, pentru în acest oraş vor ajunge autobuzele din comunele limitrofe şi va exista o singură linie către Braşov.

17 amendamente, din care 9 pe trasee metropolitane care vor fi operate exclusiv de RATBV
În data de 22 martie 2021, Consiliul Judeţean Braşov a lansat în dezbatere publică, pentru 30 de zile, „Proiectul de hotărâre privind aprobarea Programului de transport public judeţean de persoane, prin curse regulate în judeţul Braşov, 2022-2028”.
Ca urmare a dezbaterii acestui proiect, au fost transmise un număr de 17 adrese cu recomandări privind programul de transport judeţean.
Din totalul recomandărilor transmise, 9 adrese au fost direcţionate către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDTP) Braşov, întrucât acestea au făcut referire la traseele care au intrat în competenţa asociaţiei (trasee din zona metropolitană, care vor fi operate doar de RATBV).

Ce au cerut braşovenii
Printre altele, pentru Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate s-a propus prelungirea unor trasee sau înfiinţarea altor trasee pe raza comunei Bran. Astfel, în viitorul program de transport, localitatea Bran va fi tranzitată de 20 de curse judeţene pe zi.
Au fost făcute recomandări referitoare la circulaţia curselor în zilele de sâmbătă şi duminică, pe traseul Braşov - Poiana Mărului - Victoria, dar acestea sunt deja cuprinse în programul de transport.
Totodată, s-a solicitat introducerea unei curse pe traseul Braşov - Făgăraş, cu plecare la ora 7.00 atât din Braşov, cât şi din Făgăraş. Având în vedere că solicitarea face referire la deplasarea profesorilor şi a elevilor, precum şi faptul că aceste curse se regăsesc şi în actualul program de transport, reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov au menţionat că ele vor fi introduse şi în viitorul program de transport, pe perioada cursurilor şcolare.
De asemenea, a existat şi o propunere de prelungire a traseului Braşov - Victoria până la Bâlea Cascadă, care nu poate fi implementată, deoarece extinderea acestui traseu depăşeşte limita administrativă  a judeţului Braşov.
Tot în etapa de consultare publică a fost propusă suplimentarea unor curse sau înfiinţarea unei rute pe traseul Cobor - Ticuş - Făgăraş, însă reprezentanţii administraţiei judeţene spun că pe acest traseu în viitorul program sunt cuprinse două curse dus/întors pe zi, iar pentru Felmer există traseele Făgăraş - Felmer, Rupea - Dacia - Viscri. Totuşi, aceste recomandări vor fi analizate şi acolo unde situaţia o va impune, cursele se vor suplimenta.
Totodată, Consiliul Judeţean Braşov a primit recomandări privind înfiinţarea unor staţii în oraşul Rupea, însă, conform legislaţiei, înfiinţarea staţiilor în intravilan intră în competenţa administraţiilor locale, cu avizul administratorului de drum şi al poliţiei rutiere.

+9 -1

Comentarii

'Hornoiu Elena'

2021-04-29 06:45:55


'La Sacele cand o sa vedem o inbunatatire a transportului ? As rezona cu o cursa direct Brasov, se vorbeste de acest subiect din 1990 dar.... calatorim cu aceleasi masini murdare, controlori sarcastici etc.\nOare se poate ?'

'rammstein'

2021-04-28 07:46:48


'cum a uitat dl vestea aerogara ?...ar fi cinci.!!!..traseul aerogara ghimbav -ghigmbav sat-cristian-rasnov-valea carbunari-bran si retur..!!!..traseul va fi facut de avioane de hartie si carton de la cch zarnesti..'

'john'

2021-04-28 07:15:25


'la Rupea e o mare problemă cu transportul de la Gară până în centrul oraşului, sunt cam 6km, de ani de zile e un chin, la Braşov Ag.Metropolitană a pus monopol pe transport cu RATBV-ul, probabil cei sub acoperire de acolo nu au citit normele europene sau nu le convin '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie