Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 02:24

Constructorul de la Pasajul Fartec: „Lumea aruncă în noi cu borcane de muştar sau cu doze de bere”

Autor:

Publicat la 07 iulie 2021

Managerul Recon: Lucrările sunt finalizate în proporţie de 90%, vom termina la termen”

Constructorul de la Pasajul Fartec: „Lumea aruncă în noi cu borcane de muştar sau cu doze de bere”

În urmă cu două luni, primarul Braşovului, Allen Coliban, anunţa în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local că a semnat un act adiţional cu compania Recon, cea care lucrează la reabilitarea şi consolidarea Pasajului Fartec, prin care firma se obliga să finalizeze lucrările până la 31 iulie. În caz contrar, spunea Coliban, firma ar urma să plătească Primăriei Braşov suma de 3 milioane de lei.
Ştefan Galu, managerul companiei Recon, spune că lucrările sunt finalizate în proporţie de 90%, urmând ca până la finele lunii să fie realizate în totalitate. „Noi avem prevăzută o clauză în acel act adiţional la care face trimitere primarul de prelungire cu două săptămâni în caz de forţă majoră, cum au fost ploile de luna trecută, de exemplu. Dar vom vedea dacă va fi necesar să uzităm de această clauză”, a explicat Galu.
Potrivit sursei citate, compania braşoveană va înregistra pierderi destul de mari din construcţia acestui pod. „Noi lucrăm la preţurile din 2015. Între timp, toate materialele de construcţii au înregistrat scumpiri masive. Pe manoperă, Primăria plăteşte 17 lei/oră, pe când noi plătim 36 de lei/oră. Nu am făcut încă un calcul în ceea ce priveşte pierderile pe care le vom avea, dar, de exemplu, în actul adţional nu avem o clauză de succes pentru realizarea pasajului, ci doar una prin care suntem nevoiţi să plătim despăgubiri dacă nu finalizăm lucrările la termen”, a explicat Ştefan Galu.
Acesta spune că de când a preluat lucrările de la Pasajul Fartec, din 2018, nu a primit decât înjurături. „Lumea trece pe aici şli aruncă cu borcane de muştar, cu PET-uri sau cu doze de bere… Aşa e civilizaţia la români”. „Noi am început să facem lucrările de proiectare în 2018, iar în august 2019 am început să lucrăm efectiv la pasaj”, mai spune Galu.
Lucrările de reparaţii capitale ale pasajului Fartec au început în data de 1 septembrie 2015, în baza unui contract de lucrări încheiat cu Asocierea Sopmet SA Bucureşti, împreună cu Consal SRL din Braşov. Valoarea lucrărilor era de 7.651.374,20 lei, fără TVA, iar termenul iniţial pentru finalizarea lucrărilor era 1 septembrie 2017.
Pe parcursul derulării lucrărilor s-au constatat o serie de neconformităţi, legate de structura de rezistenţă şi lucrările de consolidări care trebuiau executate. A fost efectuată o nouă expertiză care a stabilit o serie de lucrări suplimentare pentru consolidarea pasajului. Având în vedere că aceste lucrări nu se încadrau ca valoare contractată, la sfârşitul anului 2017, a fost reziliat contractul cu asocierea mai sus menţionată.
În 25 septembrie 2018, a fost semnat contractul în derulare şi la ora actuală cu Asocierea SC Recon SA – SC Prinfo SRL, pentru un preţ de aproape 11 milioane de lei cu tot cu TVA.
Dacă în 2014, când s-a făcut prima estimare pentru acest proiect, costurile erau de 9.772.264 lei, cu tot cu TVA, acum, valoarea finală a investiţiei a ajuns la 24.096.624 lei inclusiv TVA. Acest lucru după ce în 2019 se făcuse altă ajustare, potrivit căreia preţul era de 18.714.523 lei, cu tot cu TVA, din care 16.105.787 lei reprezenta costul lucrărilor. (BizBrasov.ro)

+4 -8

Comentarii

'Catalin'

2021-08-16 20:54:54


'Ii invit pe toti comentatorii de pe margine, care sunt, fie cei mai buni arbitri din fata televizorului, fie cei mai buni specialisti la orice, sa faca mai repede o astfel de treaba! Daca ii pui pe un santier pe acesti comentatori, nu stiu pe ce sa puna mana si cand reusesc, dupa 2 minute, deja transpira ! Pun pariu ca acesti comentatori nu stiu ce e ala un boltar ! Ca sa nu mai vorbesc ca arunca vorbe intr-o limbă română numai de ei stiuta ! Mana la treaba domnilor comentatori ! '

'Adrian'

2021-07-09 20:56:57


'În Rromanistan un amărât de poduleț se face în aproximativ un deceniu. Cred că dacă aduceam câteo cărămidă fiecare brașovean de cate ori am trecut pe acolo îl ridicam în mai puțin de un an. Chinezii probabil îl terminau în maxim o săptămână cu tot cu pauze de orez și Mahjong. Vai de voi.'

'Colesnicenco Mihaela '

2021-07-09 07:27:00


'Nu mai comentați un subiect pe care nu l știți.E mai bine sa ne vedem de treaba nostra,sa meargă treaba în tara asta ,nu sa comentam ce fac alții.Unii știu ce au de făcut chiar și când sunt obstacole.Altii doar comentează în lipsa de o ocupație serioasa.Sau va plateste cineva sa comentati?'

'Ciprian Cip'

2021-07-08 19:24:28


'La treabă puturoșilor! \n'

'Marius Hamza'

2021-07-08 06:27:17


'Trebuia demolat acest pod și făcut altul mai eficient.\nCînd noi ne chinuim cu un podeț alți fac giratorii subacvatice și tuneluri ptr. vapoare.\n'

'nu contează'

2021-07-07 09:22:13


'Așa va trebuie. Luni întregi nu era absolut nimeni pe șantier. Inclusiv acum, sunt o mana de oameni pe acolo.'

'Ariciul'

2021-07-07 09:21:21


'Dar cum v-au afectat \"ploile de luna trecuta\" ca doar ati avut copertina instalata pe zona de lucrari ?!?! '

'Paul'

2021-07-07 09:20:05


'@Lazar: Ai citit ce scrie in articol? Din 2015 pana in 2019 nu s-a facut mai nimic la pod, practic 4 ani de zile n-a comentat nimeni. Deci cine e \'incompetentu\' aici? Cand in sfarsit cineva face ceva, tot nu e bine, ba mai mult, e responsabil pentru tot ce nu s-a facut in trecut (repet, 4 ani!). Sa va fie rusine, astora care comentati ca si sport national!'

'cristian'

2021-07-07 06:31:56


'De multe ori lucrarile de reparatii sau reabilitare sant mai scumpe si de durata mai mare decat constructia unui nou Pod cum este cazul pasajului FARTEC poate PRIMARIA va trage o invatatura si pe viitor va evita aceste reabilitari costisitoare in bani si timp.'

'Lazar'

2021-07-07 05:14:29


'Arunca in voi pentru ca meritati incompetentilor.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie