Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 20:17

Consultantul care trebuia să realizeze designul aerian al Braşovului a fost concediat

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 13 mai 2020

Voia să lucreze fără experţii internaţionali pentru serviciile de navigaţie la Aeroport, lucru neacceptat de CJ

Consultantul care trebuia să realizeze designul aerian al Braşovului a fost concediat
Foto: SĂPTĂMÂNA ACEASTA, PE ŞANTIERUL AEROGĂRII BRAŞOV.
 
După ce în luna decembrie a anului trecut, Consiliul Judeţean Braşov a semnat contractul de servicii pentru realizarea Studiu de fezabilitate privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG), administraţia judeţeană a renunţat la consultant. Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că decizia a fost luată pentru că firma  care a obţinut contractul nu şi-a îndeplinit obligaţiile, motiv pentru care procedura de atribuire a fost anulată. 
 
Firma românească nu a reuşit să gestioneze relaţia cu partenerii străini 
Contractul iniţial pentru realizarea Studiului de fezabilitate, cu o valoare de 2.593.764 lei fără TVA, a fost semnat cu SC Teche Construct Solutions SRL (care avea doi subcontractanţi, respectiv Airport Gurus şi Cyrrus Projects, aceşti fiind parteneri străini). 
„Procedura a fost reluată ca urmare a rezilierii contractului cu câştigătorul licitaţiei pe care am desfăşurat-o anul trecut, reziliere motivată de faptul că acesta nu a înţeles să-şi îndeplinească obligaţiile contractuale. Este vorba despre rezilierea contractului cu asocierea de firme cu subcontractanţi internaţionali, în care liderul de asociere, partea română (SC Teche Construct Solutions SRL – n.r.), nu a reuşit să gestioneze relaţia cu partenerii străini, contractul derulându-se fără implicarea experţilor internaţionali declaraţi în cadrul procedurii de atribuire, situaţie de neacceptat. Echipa din cadrul Consiliului Judeţean Braşov care gestionează acest contract a depus eforturi pentru rezolvarea situaţiei create, cu urmărirea în permanenţă a încadrării în clauzele contractuale şi în cerinţele legale.  Avem în continuare sprijinul ROMATSA pentru derularea acestui proiect şi ne concentrăm în perioada următoare să accelerăm implementarea proiectului”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare AIBG din cadrul Consiliului Judeţean Braşov.
 
Licitaţia pentru noul consultant a fost deja lansată
După anularea contractului cu SC Teche Construct Solutions SRL, Consiliul Judeţean Braşov a lansat o nouă licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană. Valoarea contractului este estimată la 2.593.764 lei, fără TVA, iar ofertele pot fi depuse până în data de 9 iunie, ora 15.00. Firma care va obţine va trebui să finalizeze proiectul în 6 luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor.
Directorul executiv al Direcţiei Implementare AIBG, Alexandru Anghel, a precizat că reluarea procedurii de achiziţie s-a făcut cu menţinerea aceloraşi condiţii de participare, care permit înscrierea în competiţie a firmelor cu experienţă internaţională în domeniul navigaţiei aeriene. 
 
Clasic sau virtual? Experţii trebuie să motiveze cea mai bună soluţie pentru turnul de control 
Prin acest studiu de fezabilitate vor fi stabilite echipamentele ce vor fi necesare asigurării Serviciilor de Navigaţie Aeriană (ANS). De asemenea, va fi stabilit şi tipul de turn de control,  urmând a fi analizate două variante: clasic sau virtual. Nu în ultimul rând, vor fi stabilite echipamentele de dirijare pentru pantă şi direcţie (ILS GP, ILS LLZ), comunicaţiile sol-aer, meteorologia, informarea aeronautică etc. În cadrul acestui proiect se va face şi design-ul spaţiului aerian controlat din zona de control a Aeroportului Braşov, precum şi un draft al procedurilor de aterizare/decolare, proceduri ce se vor folosi de toate echipamentele ce vor fi instalate în vederea asigurării Serviciilor de Navigaţie Aeriană.
 

Comentarii

Dan

2020-05-13 15:56:36


Si firma respectiva cum v-a fi sanctionata pentru intarziere? Avand in vedere ca se decaleaza totul cu o perioada semnificativa, plus cheltuieli neprevazute, eu cred ca aceea firma trebuie scoasa din astfel de proiecte definitiv

Costea Ion

2020-05-13 10:15:38


@ella. Sudiștii sunt binecunoscuți pentru „maleabilitatea” lor. De ce sunt preferați, în special de aleșii neoriginari din Ardeal sau Banat? Pentru că-s asemănători, au aceleași „concepții”. Vezi și „alianța” lui Scripcă, semianalfabetul, cu Fierea și ăla din C-ța, pe când Boc s-a asociat cu localități din Banat și Crișana.

Esteban

2020-05-13 08:27:01


S-a facut si publicat spre dezbatere un studiu cu privire la poluarea fonica in Brasov si Ghimbav? Care este orarul in care va fi permis traficul aerian?

ella

2020-05-13 06:48:42


Personal,cred ca incheierea de contracte cu parteneri din Ardeal e mult mai eficienta decat cu cei din Bucuresti,de exemplu.In general nu am incredere in smecheria celor din sud care au dovedit de multe ori neseriozitate si viclenie (Cerbul de aur,Festivalul Mamaia,etc,)

Anonim

2020-05-13 01:45:50


Destul de tarziu! Sa zicem ca se va solutiona totul in iunie/ iulie si studiul va fi gata pana la sfarsitul anului. Chiar si asa, daca se va decide construirea unui turn clasic probabil aeroportul va fi functional doar in 2022. Ma pot insela, nu pot spune ce presupune ridicarea unei astfel de structuri, dar stiu sigur ca nu mai e mult timp la dispozitie. Nu pot judeca CJ pentru acest lucru, vina apartine in totalitate firmei respective (foarte neseriosi, personal ma bucur ca s-au sesizat neregulile).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie