Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 10 aprilie 2019
Epopeea autostrăzilor care există doar pe hârtie continuă în Parlament. Comisia juridică din Camera Deputaţilor a dat avize negative, ieri, pentru proiectele referitoare la Autostrada Bucureşti-Braşov şi Autostrada Braşov-Bacău. Decizia finală va fi luată, însă, în Plen.
Preşedintele comisiei, Nicuşor Halici, a motivat decizia de ieri prin faptul că „este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”. „Şi noi vrem construcţia de autostrăzi, dar e o diferenţă între ceea ce vrem şi ceea ce trebuie făcut. În primul rând că avizele negative sunt date pe încălcarea art. 138 din Constituţie, care spune clar că atunci când ai o iniţiativă care implică şi o sumă de bani, indiferent de cuantumul ei, trebuie indicată sursa de finanţare. Dacă mergem şi mai mult în fondul problemei, trebuie să spunem clar: Parlamentul, de principiu, poate adopta construirea unei autostrăzi, dar doar de principiu. Ca să construieşti o autostradă îţi trebuie aprobare a indicatorilor tehnico-economici, trebuie să faci licitaţii şi aşa mai departe. Toate acestea sunt în apanajul Guvernului, al structurilor administrative, că vorbim de autostrăzi. Dacă adoptăm acum legi de construire de autostrăzi, mâine, poimâine o să adoptăm legi de construire de spitale, săli de sport, terenuri de fotbal, piscine şi cine ştie ce mai fac în unităţile administrativ-teritoriale dumnealor. Este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi”, a afirmat Halici după şedinţa comisiei, notează Agerpres.
El a spus că Guvernul este determinat să construiască autostrăzi prin programul de guvernare, însă acestea nu pot fi făcute „peste noapte”. „Germania, Franţa, Italia au început să construiască autostrăzi după al Doilea Război Mondial şi construiesc şi astăzi. Noi vrem în 10 ani, în 20 de ani, în 30 de ani să avem autostrăzi pe întreg teritoriul României. Ar fi perfect, dar nu putem din mai multe motive. (...) Nu mai are cine construi fizic, adică nu mai sunt muncitori. Firmele şi oamenii de afaceri se plâng că nu mai au cu cine lucra. Sunt foarte mulţi factori”, a subliniat Nicuşor Halici.
nu este nici un comentariu
Povara sistemului sanitar, pe umerii românilor. 20% din cheltuielile din sistemul de sănătate sunt suportate de pacienţi, spune ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila. E vorba de bani cheltuiţi[...]
2024-04-26 citeste mai multÎn încercarea de a diminua numărul mare de vizitatori anual, de joi, 25 aprilie, turiştii care ajung în Veneţia vor trebui să plătească o taxă de intrare în oraş, scrie[...]
2024-04-26 citeste mai multAlejandra Marisa Rodríguez, avocată şi jurnalistă în vârstă de 60 de ani, din Buenos Aires, a câştigat de curând titlul de Miss Buenos Aires şi astfel s-a calificat[...]
2024-04-26 citeste mai multParcul din zona Hărmanului, trecut pe „linia moartă”. Consilierii locali au fost circumspecţi cu privire la costul investiţiei, precum şi „reuşita” exproprierii care ar putea aduce procese păguboase cu proprietarul
2024-04-26 citeste mai multEvreii din lumea întreagă sunt în plină sărbătoare. A început Paştele sau Pesah-ul, în limba ebraică, o sărbătoare a primăverii şi a libertăţii. Cu origini biblice,[...]
2024-04-25 citeste mai mult
Adaugă un comentariu