Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:59

Costul reabilitării Pasajului Fartec aproape s-a dublat, în patru ani

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 iunie 2019

Întârzierea proiectului, dar şi necesitatea unei consolidări substanţiale au majorat preţul lucrării cu aproape 8 milioane de lei

Costul reabilitării Pasajului Fartec aproape s-a dublat, în patru ani

Demarat încă din 2015, proiectul de reabilitare a vechiului Pasaj Fartec ar urma să fie finalizat, în cel mai fericit caz, la finalul acestui an. În şedinţa de Consiliu Local din această săptămână, aleşii Braşovului vor dezbate noile costuri aferente reabilitării acestui obiectiv, respectiv ar urma să aprobe noii indicatori tehnico-economici. În conformitate cu proiectul de hotărâre, valoarea totală a lucrărilor este de 18.714.523,41 lei inclusiv TVA. În schimb, în conformitate cu hotărârea adoptată înainte de începerea lucrărilor, în 2014, valoarea totală a lucrărilor era de numai 10.982.527,70 lei inclusiv TVA.
Practic, în cei aproximativ patru ani de când s-au început lucrările, costurile aproape s-au dublat, respectiv fiind înregistrată o creştere de 7.731.995,71 lei. Acest lucru în contextul în care şi soluţia de consolidare a fost modificată, după ce au fost descoperite degradări ascunse ale grinzilor, mascate de placa de beton.
 În conformitate cu soluţia tehnică prezentată de specialişti, va fi necesară injectarea de beton în fisurile descoperite, dar şi montarea unui sistem special de bare care vor prelungi durata de viaţă a structurii cu cel puţin 25 de ani. Este vorba de un sistem de tip Macalloy, respectiv bare din carbon şi oţel, care se folosesc în construcţiile moderne inclusiv pentru susţinerea cupolelor unor stadioane. După cum au spus specialiştii, vechiul pasaj va avea rezistenţa celui nou, respectiv structura sa ar urma să rămână în picioare chiar şi la un cutremur de 8 grade pe scara Richter. Constructorul, firma braşoveană Recen, a precizat că intenţionează să finalizeze proiectul până la sfârşitul anului, astfel încât vechiul pasaj să fie redeschis traficului şi să fie ridicate restricţiile din zonă.

+0 -4

Comentarii

rammstein

2019-06-20 08:21:20


pana la urma faceati un pod nou !!!...si era gata de mult....clanul mafiot transpartinic din primarie....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie