Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 20:02

Cuc şi „există o explicaţie”: DN 1, blocat de bunăstarea românilor

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 aprilie 2019

Despre autostrada către Bucureşti, avem o certitudine: pe 20 mai, ministrul Transporturilor mai vine odată la Braşov, „să taie panglica” şantierului Râşnov - Cristian

Cuc şi „există o explicaţie”: DN 1, blocat de bunăstarea românilor

Şantierul capătului de autostradă Râşnov - Cristian (6,3 km de autostradă + 3,7 km drumuri de legătură) va fi deschis în 20 mai, cu exact 6 zile înaintea alegerilor europarlamentare, a anunţat marţi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care a fost într-o vizită de lucru în judeţul Braşov. „Vom veni în 20 mai să dăm drumul acestor lucrări”, a spus reprezentantul Guvernului.
Totodată, el a amintit şi stadiul proiectului autostrăzii Comarnic - Braşov (cu excepţia segmentului Cristian-Râşnov), care va fi realizată prin parteneriat public-privat. „Comisia Naţională de Prognoză a analizat oferta consorţiului chinezo-turc. După Paşte, comisia va începe negocierile. Şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, n.r.) va avea un cuvânt de spus. Noi va trebui să deschidem acum şantierul pentru tronsonul Cristian-Braşov, pentru care am semnat noi contractul de execuţie a lucrărilor în 2017 şi să încheiem contractul pentru celelalte tronsoane”, a anunţat ministrul.
În ceea ce priveşte soluţiile tehnice pentru sectoarele de autostradă care fac parte din contractul ce va fi încheiat prin parteneriat public-privat, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a declarat că detaliile vor fi stabilite în urma negocierilor. „Deocamdată există un studiu de fezabilitate, în baza căruia s-a organizat procedura”, a explicat Neaga.
Contractul pentru lucrările la acest capăt de autostradă Râşnov Cristian a fost semnat la începutul lunii octombrie a anului 2017, constructor fiind Asocierea SC Alpenside SRL – SC Specialist Consulting SRL.  Valoarea contractului este de 118.019.701, 80 lei, fără TVA, iar durata de execuţie este de 24 luni, din care proiectare – 6 luni, iar execuţia propriu-zisă – 18 luni. Conform contractului, garanţia de bună execuţie a lucrărilor va fi de 48 de luni.
În ceea ce priveşte celelalte sectoare ale autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov negocierile pentru realizarea acesteia prin parteneriat public-privat se vor purta cu asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) şi Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) pentru construcţia şi operarea în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşi - Braşov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.
 
Problema cu DN 1, românii care au salarii mai mari
În ceea ce priveşte blocajele de pe DN 1, la întâlnirea cu primarii, ministrul Transporturilor a afirmat că acestea au apărut ca urmare a „bunăstării românilor, care cheltuiesc mai mulţi bani. Înseamnă că oamenii pleacă în concediu, deci este un lucru pozitiv”. În timpul conferinţei de presă, rugat să ofere mai multe detalii, el a spus că „din moment ce oamenii pleacă în concedii, ce să vă explic mai mult? Au crescut salariile, au crescut pensiile, au crescut veniturile, astfel că oamenii îşi permit să aibă un trai mai bun. Eu ştiu că tronsonul din DN 1 care trece prin Valea Prahovei este unul turistic”. Întrebat, încă o dată dacă motivul pentru care se aglomerează drumurile este că românii au bani, ministrul a întrebat:  „Mă puneţi să repet ce am spun ce am mai spus? Vi se pare că în timpul guvernării noastre am stat cum a stat Cioloş şi se uita… primea ordine de la altcineva”.
El nu a putut să spună când vor circula românii pe străzi fără a fi nevoiţi să formeze cozi interminabile. „De unde să ştiu eu? Nu vedeţi că sunt firme care semnează contracte, câştigă licitaţii şi nu se apucă serios de treabă?”.

Probleme cu drepturile de autor pentru un segmentul de autostradă Făgăraş - Braşov
Directorul CNAIR, Narcis Neaga,  a fost întrebat şi despre proiectul autostrăzii Braşov - Sibiu, reprezentantul companiei anunţând că pentru sectorul Sibiu - Făgăraş se actualizează studiul de fezabilitate, având ca termen de finalizare perioada iulie - august. „În ceea ce priveşte segmentul Făgăraş - Braşov a fost un litigiu cu firma care a realizat mai demult un studiu de fezabilitate, consultantul refuzând să ne cedeze drepturile de autor, deşi noi am vrut să le plătim”.

+4 -1

Comentarii

Yo

2019-04-24 10:42:33


In guvernul asta avem Cucul si Pupaza (stiti voi care).

Cristian

2019-04-24 05:35:41


Problema cu DN 1, românii care au salarii mai mari si vor sa scape din infectul de Bucuresti capitala Europeana a dezordini,prafului si aglomeratiei,normal oameni vor sa mai vada si un colt de natura unde sa-si lase gunoaiele.

rammstein

2019-04-23 19:44:45


vorba lui tudose...Am în minte zicala "nu intra în dialog cu prostul, că se dezgheaţă şi te inundă".....aba cucu...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie