Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:00

Cum ar putea arăta „intersecţiile viitorului” în Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 12 decembrie 2016

Pentru actualizarea PMUD, braşovenii au propus chiar şi realizarea unor „pasarele circulare” în cele mai circulate zone ale oraşului

Cum ar putea arăta „intersecţiile viitorului” în Braşov

În vederea actualizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru Polul de Creştere Braşov a fost organizat un proces de consultare publică în perioada 12 octombrie – 12 noiembrie 2016. Actualizarea PMUD a fost impusă atât de modificarea structurii PMUD faţă de versiunea aprobată impusă de ordinul MDRAP nr 233/2016 cât şi de necesitatea de actualizare a informaţiilor cuprinse în documentul propriu‐zis.  Astfel, braşovenii au avut ocazia de a trimite propriile propuneri de proiecte, acestea urmând a fi analizate de Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov şi, dacă este cazul, vor fi incluse în noul PMUD.
Printre altele, braşovenii au propus şi realizarea unor pasaje supraterane în intersecţiile aglomerate, care să înlocuiască „tradiţionalele” treceri pentru pietoni. Practic, se propune construirea unor „pasarele circulare”, peste intersecţii, iar pietonii ar merge pe ele exact ca într-un sens giratoriu. Tot pentru creşte siguranţa pietonilor, braşovenii au propus ca pe trotuarele din centrul istoric al Braşovului, stâlpişorii metalici de pe trotuare, instalaţi pentru a împiedica parcarea maşinilor, să fie înlocuiţi cu unii din cauciuc elastic. Argumentul în favoarea înlocuirii stâlpişorilor este că cei metalici reprezintă un obstacol pentru nevăzători.  

Multe pasaje, şi subterane, şi supraterane
Astfel, printre altele se propune realizarea unui pasaj auto subteran din Bulevardul Victoriei spre Gara Braşov,  care să aibă ca punct final cu un terminal de autobuze subteran în dreptul amplasamentului actual al terminalului de autobuze. Acesta ar putea fi completat cu o parcare auto subterană cu intrări din B-dul Victoriei şi chiar din B-dul Gării. Prin realizarea acestui pasaj se argumentează că vor dispărea cozile din giraţie  la orele de vârf.
Un alt pasaj subteran este propus pe bulevardele Alexandru Vlahuţă şi Gării la intersecţia cu strada Hărmanului. Tot un pasaj subteran este propus şi la  intersecţia  „McDonald’s” de pe Calea Bucureşti. Un pasaj subteran este propus şi la intersecţia de la OMV ‐ Petrom din Bartolomeu,  pe calea Cristianului, doar pe sensul spre Brintex, astfel încât să fi eliminată „încrucişarea traficului” spre complexul comercial amintit cu cel dinspre Ghimbav. Autobuzele ar putea urma traseul prin giraţia de la benzinăria MOL şi sensul giratoriu de la Altex, pentru a se elimina total acea încrucişare.
În ceea ce priveşte pasajele supraterane, unul este propus a fi construit peste giraţia de la intrarea în comuna Hărman. Un pasaj suprateran este propus şi la trecerea peste calea ferată spre INA Schaeffler (între Braşov şi Cristian), astfel încât să nu se mai producă accidente în această zonă.
În municipiul Braşov, un pasaj suprateran este propus a se realiza peste giraţia din cartierul Tractorul, la intersecţia străzilor 13 Decembrie şi Independenţei, acesta urmând a descongestiona traficul rutier din zonă.

Mai multe căi ferate şi piste pentru biciclişti
Pe lângă proiecte ce vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere, braşovenii au transmis şi propuneri ce vizează infrastructura feroviară şi cea pentru biciclişti.
Astfel, a fost propusă dezvoltarea unui transport feroviar urban în Zona Metropolitană, motiv pentru care ar fi nevoie de modernizarea căilor ferate existente, dar şi de construirea  unora noi, precum Dârste ‐ Săcele ‐ Tărlungeni, Ghimbav ‐ Aeroport, Satu Nou ‐ Hălchiu ‐ Colonie Bod‐Bod sau Tohanu Nou‐Bran (care ar urma să reprezinte o prelungire a căii ferate Braşov – Zărneşti).
Totodată, cei care au transmis recomandări pentru actualizarea PMUD susţin că proiectele care ar creşte numărul bicicliştilor ar fi bine venite. Cel mai important ar fi să se aranjeze cât mai multe piste ce facilitează accesul către unităţile de învăţământ, deoarece ar fi foarte mulţi elevi care s‐ar deplasa la  şcoală  cu bicicleta, dar în acest moment este imposibil, conducerile şcolilor interzicând  folosirea bicicletelor, pe motiv că pistele sunt  nesigure, chiar periculoase. O altă propunere în acest sens vizează construcţia de piste pentru biciclete în zona limitrofă Braşovului, prin care să fie conectate toate localităţile din zonă, inclusiv Branul, pe care autorul propunerii îl doreşte inclus în Zona Metropolitană.   

Tunel rutier la pasul Perşani
O propunere de actualizare a PMUD vizează şi o porţiune extrem de periculoasă a DN 1, respectiv cea de la pasul Perşani, unde, de-a lungul anilor s-au produs numeroase accidente grave. Pentru a rezolva această problemă, se propune realizarea unui tunel rutier, care sa urmeze îndeaproape traseul aliniamentul CFR. În acest fel, argumentează autorul propunerii,  se vor elimina acele curbe extrem de strânse care nu de multe ori s‐au dovedit  a fi cauza a numeroase accidente mortale.

+4 -0

Comentarii

Julian

2016-12-28 19:06:22


Oricum este cel mai frumos si cel mai curat oras din Romania.Asta este adevarul.Ce capitala.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie