Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 11:56

Cum au amendat braşovenii regulamentul de parcare

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 iunie 2017

Doar 9 propuneri înregistrate la Primărie, în special împotriva „vânătorilor” de locuri gratuite, a unităţilor de cazare care nu au propriile parcări şi a celor care construiesc blocuri şi vând parcări la suprataxă

Cum au amendat braşovenii regulamentul de parcare

NICIO CASĂ FĂRĂ PARCARE. Braşovenii ar vrea ca niciun apartament nou construit în oraş să nu mai poată fi construit şi vândut fără loc de parcare „la pachet”.

Lansat în dezbatere publică luna trecută, proiectul noului Regulamentul de organizare şi funcţionare al sistemului de parcare din municipiul Braşov a fost amendat de câţiva cetăţeni. Astfel, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, propuneri de modificare au fost transmise de nouă persoane, care, în total, au făcut 23 de observaţii şi propuneri.  
„Propunerile au fost transmise Direcţiei Tehnice, care le va include pe cele oportune în proiectul de hotărâre, iar în prima şedinţă a Consiliului Local va fi prezentat noul regulament”, a precizat Barabas Laszlo, viceprimarul Braşovului.

Dubele, scoase din oraş...
În urma analizării observaţiilor primite de la braşoveni, principala problemă s-a dovedit a fi locurile blocate de autoutilitare (dube, camionete de marfă), în unele cazuri chiar şi de microbuze de transport persoane, care staţionează în parcările de reşedinţă sau în cele publice. Parcarea acestui tip de autovehicule creează probleme atât din punct de vedere al accesului spre celelalte locuri de parcare sau al vizibilităţii, dar şi al circulaţiei pe carosabil, ţinând cont că lungimea acestora este mai mare decât cea a unui autoturism, iar locurile de parcare sunt amenajate la dimensiunile unor autoturisme normale.
De asemenea, braşovenii au reclamat şi au solicitat rezolvarea problemei staţionării ilegale pe străduţele laterale, atât în zona centrală, cât şi în cartiere, ceea ce duce la îngreunarea traficului şi a accesului către locuinţe a riveranilor.

Turişti versus riverani
Alte observaţii au fost legate de parcările publice fără plată din anumite zone, cum ar fi de exemplu cele de pe strada Castelului. Problema ridicată de cetăţeni este că acestea sunt aproape de zona centrală, toţi şoferii vor să staţioneze acolo, motiv pentru care se creează un trafic intens, iar cei care locuiesc în zonă sunt nevoiţi să îşi lase maşinile la distanţe mari de casă, ţinând cont că locurile se ocupă imediat. Soluţia propusă de un cetăţean a fost ca prin noul regulament să se prevadă taxarea în toate parcările publice, astfel încât să fie eliminată această situaţie. Totodată, în ceea ce priveşte locurile de reşedinţă, un braşovean a propus ca pe perioada cât nu sunt ocupate de către cel care a închiriat locul, să poată parca şi alţii, iar locurile să nu mai fie blocate cu diverse sisteme.
De asemenea, în etapa de dezbatere publică, a fost ridicată şi problema unităţilor de cazare din centru care nu au locuri de parcare şi le recomandă clienţilor să îşi lase maşinile pe anumite străduţe, ca să nu plătească taxele de parcare. Soluţia propusă de un cetăţean a fost ca unităţile turistice care nu au parcări să fie obligate să le asigure locuri clienţilor în parcările publcie, în schimbul achitării unui abonament.

Nu au scăpat nici dezvoltatorii imobiliari
O altă problemă semnalată este cea a parcărilor din noile zone de dezvoltare. Mai exact, deşi dezvoltatorul imobiliar, pentru a obţine autorizaţia de construire, este obligat să prevadă cel puţin loc de parcare pentru fiecare apartament, în momentul în care se vând locuinţele, locurile se vând separat, la preţuri extrem de mari, iar marea majoritate a clienţilor nu îşi mai cumpără parcarea, ci preferă să îşi lase maşinile pe trotuarele publice sau pe străzile din zonă. Soluţia ar fi ca odată cu vânzarea apartamentului să fie inclusă obligatoriu şi vânzarea locului de parcare.
O altă propunere a vizat introducerea în acest Regulament a unei prevederi care să limiteze accesul autovehiculelor poluante în zona centrală a Braşovului.

+8 -3

Comentarii

CityZen

2017-06-14 16:47:05


pt dl. Nicu si altii ca dansul care din proprietar la bloc s-a extins si in proprietar de strada: fara suparare dar nu e locul tau, trecut in CF ca prprietatea d-lui X sau Y. Parcarea pe la blocuri e loc public doar ca ti l-a dat primaria in chirie ca te-a fraierit. Vrei cu banii de apartament sa traiesti ca boierul la vila cu loc de parcare propriu? Nu se poate. La 20 de familii sa zicem pe o scara si 15 locuri de parcare ce fac restul 5? Dar cei ce vin in vizita? Dar daca vine cineva la tine cand esti bolnav sa iti aduca cate ceva si nu poate parca pe locurile libere, ca sunt "ale cuiva" si iti zice "lasa nea Nicu, ca nu mai pot sa vin cu medicamentele ca nu am unde parca". Sunt situatii in care trebuie sa gandim la general, ca membrii unei societati nu doar asa la interesul nostru pe moment. Atunci ne mutam in padure si traim individual. Si nu ii mai spui ursului de ce s-a tolanit in fata colibei tale pe locul tau cat timp ai fost cu masina la pescuit si cules de bureti. Ca sunt multi care sunt la prima generatie pe asfalt si vor cu bani putini tot luxul doar pentru ei, restul sa se descurce. Uita cand pleaca de acasa ca si ei trebuie sa se descurce tocmai din cauza unora ca ei. Strangeti bani, luati-va case cu curti si gata sunteti jupani. Dar in acest caz trebuie munca, economii, betii mai putine, etc. Cam greu. Buna ziua.

nicu

2017-06-14 11:30:15


Bun,sa poata parca oricine si oricand pe locul meu de parcare. Atunci de ce il platesc?

CityZen

2017-06-14 10:24:21


1. Ori se relaxeaza sistemul actual de parcare in zonele de resedinta, prin aceea ca se elimina plata abonamentului si lasarea la liber a locurilor de parcare pe principiul "primul venit primul servit" si astfel toata lumea are de castigat. Prin acest sistem de abonament rezidential se creaza doar dusmanii si animozitati intre oameni care devin frustrati care nu pot circula si parca dupa necesitati ca asa vrea primaria. Nu poti sa profiti de prostia unora care nu isi misca masina cu saptamanile ca a prins "loc bun" de parcare si sa nu il ia altul ca sa taxezi un oras intreg cu abonamente si astfel sa blochezi zeci de mii de locuri de parcare libere in general dar blocate ca asa vrea ala cu ajutorul abonamentului. 2. Ori sa interzica accesul auto in Brasov, ca si asa se circula ca dracu, parcarile sunt vazute ca mijloace de a face bani, masinile sunt vazute in general ca boierie iar militienii le vad ca pe niste bancomate pe roti in care se afla oaia de belit. 3. Rau am ajuns.

Radu Ene

2017-06-14 09:19:52


Cu propunerea "locurile să nu mai fie blocate cu diverse sisteme" sunt de acord dar ar trebui si obligativitatea lasarii unui numar de telefon in geamul masinii parcate. Vorba lui Zbunghiu, ce faci daca gasesti locul de parcare ocupat, poate pentru 2-3 zile? Verificarea blatistilor este imposibila pentru ca altfel ar trebui amendati toti ceic are parcheaza pe locurile altora, asa cum s-a propus. Multe dube au primit de la Primarie loc de parcare.

Nicu

2017-06-14 07:28:53


Organizati parcarile ca afara: trasati cu culori diferite locurile de parcare (albastru cele cu taxa, galben cele de resedinta și alb cele fara taxa de parcare). De asemenea, limitati ca timp parcarea gratuita sau cu plata in diferite zone: de exemplu maxim o ora in centru sau doua ore in zonele de langa centru, autourismele fiind obligate sa aiba in parbriz un ceas din carton care sa marcheze ora la care a fost parcat autoturismul (ca in toate tarile din vest). Nu este nimic greu, trebuie doar vointa.

Zbunghiu

2017-06-14 07:02:36


"...Totodată, în ceea ce priveşte locurile de reşedinţă, un braşovean a propus ca pe perioada cât nu sunt ocupate de către cel care a închiriat locul, să poată parca şi alţii, iar locurile să nu mai fie blocate cu diverse sisteme...." Tampenie. Adica, eu, care platesc pt parcarea respectiva, vin acasa, si-mi gasesc locul de parcare ocupat. Unde sa parchez cu masina? Pe locul altuia? Sau sa astept pina pleaca cel care mi-a ocupat parcarea de resedinta? S-a promis de mii de ori ca se vor face verificari in teren, s-au cumparat si prezentat aparate speciale pt detectarea blatistilor (cati or fi la numar?), dar atat, Primaria n-a facut nimic. Doar suntem in Romania, ce naiba!

Lazar

2017-06-14 05:59:58


Toate propunerile sunt bune.In plus ar trebuii interzise ori create parcari speciale dubelor in parcarea centrelor comerciale.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie