Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 02 februarie 2017
Apar noi reguli privind inspecţia tehnică periodică (ITP) a maşinilor. Va fi introdusă noţiunea de defecţiuni minore care nu vor mai cântări atât de mult, iar inspecţia poate fi trecută chiar şi cu ele. Dispoziţiile detaliate cu privire la efectuarea ITP-ului sunt incluse în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nr. 2.133/2005.
Printre altele, deficienţe minore sunt plăcile cu numărul de înmatriculare deteriorate, pedala de frânare cu îmbrăcămintea uzată, lipsa capacului de la rezervorul lichidului de frână, geamurile fisurate, oglinzile deteriorate sau sistemul de dezaburire deteriorat, explică avocatnet.ro. De asemenea, mai sunt încadrate ca deficienţe minore sursa defectă de lumină, suportul roţii de rezervă aflat într-o stare necorespunzătoare, scurgerile de ulei de transmisie şi dispozitivele antifurt defecte. Potrivit ordinului citat, defectele minore nu implică o reexaminare a maşinii, însă este necesar ca acestea să fie remediate într-un timp cât mai scurt.
Clasificarea deficienţelor, conform textului de lege:
- deficienţe minore: deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore;
- deficienţe majore: deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante;
- deficienţe periculoase: deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
În cazul defecţiunilor majore este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile. Noile reguli vor fi introduse în mai, dar vor fi valabile peste un an, din mai 2018.
Un accident de circulaţie a avut loc miercuri, 24 aprilie, pe DN1, între Predeal şi Azuga. Un autoturism s-a răsturnat şi a ajuns pe plafon, pe sensul de mers spre Braşov. Traficul a fost[...]
2024-04-25 citeste mai multUn cutremur cu magnitudinea de 3,3 grade pe Richter s-a produs, miercuri dimineaţa, la ora locală 3.00, în judeţul Vrancea, potrivit informaţiilor publicate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare[...]
2024-04-25 citeste mai multMarţi, 23 aprilie, a fost razie cu efective mărite în mai multe localităţi din judeţ: Braşov, Poiana Braşov, Săcele, Feldioara, Tărlungeni, Budila, Roadeş, Buneşti, Caţa şi Rupea. Potrivit[...]
2024-04-25 citeste mai multO reţea de traficanţi de migranţi, anihilată de la Braşov. 10 transporturi de oameni au fost oprite pe parcursul anchetei, zeci de mii de euro şi dolari găsiţi în casele percheziţionate
2024-04-25 citeste mai multÎn cursul zilei de marţi, 23 aprilie, în timp ce desfăşurau activităţi de patrulare în zona Staţiei CF Braşov Călători, poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie[...]
2024-04-25 citeste mai mult
cristian
2017-02-02 06:40:31
Liber la circulatia rablelor,MINORE,gemuri fisurate si sistemul de dezaburire defect iarna cum circula?nu va vedea nimic,sistemul de iluminare cu defectiuni probabil vede cu infrarosu,scurgeri de ulei foarte bun pentru mediul inconjurator etc.se vede ca initiatorul acestor criterii este un afon in tehnica.Probabil ca politia din statistica de accidente ne va comunica si cauzele care au stat la baza accidentului.