leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6644 RON

1 USD = 4.0999 RON

1 GBP = 5.2406 RON

1 XAU = 161.1722 RON

1 AED = 1.1162 RON

1 AUD = 2.9643 RON

1 BGN = 2.3848 RON

1 BRL = 1.0916 RON

1 CAD = 3.0838 RON

1 CHF = 4.1189 RON

1 CNY = 0.5908 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6251 RON

1 EGP = 0.2283 RON

1 HUF = 1.4502 RON

1 INR = 0.0575 RON

1 JPY = 3.6231 RON

1 KRW = 0.3619 RON

1 MDL = 0.2383 RON

1 MXN = 0.2015 RON

1 NOK = 0.4793 RON

1 NZD = 2.7936 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0621 RON

1 SEK = 0.4515 RON

1 TRY = 0.7656 RON

1 UAH = 0.1475 RON

1 XDR = 5.6748 RON

1 ZAR = 0.2925 RON

Editia 6852 - 21 noi 15:27

Cum poţi să iei ITP-ul, cu defecţiuni minore

Autor:

Publicat la 02 februarie 2017

Apar noi reguli privind inspecţia tehnică periodică (ITP) a maşinilor. Va fi introdusă noţiunea de defecţiuni minore care nu vor mai cântări atât de mult, iar inspecţia poate fi trecută chiar şi cu ele. Dispoziţiile detaliate cu privire la efectuarea ITP-ului sunt incluse în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nr. 2.133/2005.
Printre altele, deficienţe minore sunt plăcile cu numărul de înmatriculare deteriorate, pedala de frânare cu îmbrăcămintea uzată, lipsa capacului de la rezervorul lichidului de frână, geamurile fisurate, oglinzile deteriorate sau sistemul de dezaburire deteriorat, explică avocatnet.ro. De asemenea, mai sunt încadrate ca deficienţe minore sursa defectă de lumină, suportul roţii de rezervă aflat într-o stare necorespunzătoare, scurgerile de ulei de transmisie şi dispozitivele antifurt defecte. Potrivit ordinului citat, defectele minore nu implică o reexaminare a maşinii, însă este necesar ca acestea să fie remediate într-un timp cât mai scurt.
Clasificarea deficienţelor, conform textului de lege:
- deficienţe minore: deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore;
- deficienţe majore: deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante;
- deficienţe periculoase: deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
În cazul defecţiunilor majore este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile. Noile reguli vor fi introduse în mai, dar vor fi valabile peste un an, din mai 2018.
 

+0 -0

Comentarii

cristian

2017-02-02 06:40:31


Liber la circulatia rablelor,MINORE,gemuri fisurate si sistemul de dezaburire defect iarna cum circula?nu va vedea nimic,sistemul de iluminare cu defectiuni probabil vede cu infrarosu,scurgeri de ulei foarte bun pentru mediul inconjurator etc.se vede ca initiatorul acestor criterii este un afon in tehnica.Probabil ca politia din statistica de accidente ne va comunica si cauzele care au stat la baza accidentului.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional