leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7345 RON

1 USD = 4.2201 RON

1 GBP = 5.2361 RON

1 XAU = 190.0986 RON

1 AED = 1.1489 RON

1 AUD = 2.9590 RON

1 BGN = 2.4207 RON

1 BRL = 1.1198 RON

1 CAD = 3.2327 RON

1 CHF = 4.2663 RON

1 CNY = 0.6136 RON

1 CZK = 0.1849 RON

1 DKK = 0.6340 RON

1 EGP = 0.2543 RON

1 HUF = 1.4497 RON

1 INR = 0.0613 RON

1 JPY = 3.8990 RON

1 KRW = 0.3575 RON

1 MDL = 0.2385 RON

1 MXN = 0.2209 RON

1 NOK = 0.4918 RON

1 NZD = 2.8383 RON

1 PLN = 1.1111 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0671 RON

1 SEK = 0.4498 RON

1 TRY = 0.7407 RON

1 UAH = 0.1612 RON

1 XDR = 5.8275 RON

1 ZAR = 0.3017 RON

Editia 7007 - 17 iul 01:02

Cum poţi să iei ITP-ul, cu defecţiuni minore

Autor:

Publicat la 02 februarie 2017

Apar noi reguli privind inspecţia tehnică periodică (ITP) a maşinilor. Va fi introdusă noţiunea de defecţiuni minore care nu vor mai cântări atât de mult, iar inspecţia poate fi trecută chiar şi cu ele. Dispoziţiile detaliate cu privire la efectuarea ITP-ului sunt incluse în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nr. 2.133/2005.
Printre altele, deficienţe minore sunt plăcile cu numărul de înmatriculare deteriorate, pedala de frânare cu îmbrăcămintea uzată, lipsa capacului de la rezervorul lichidului de frână, geamurile fisurate, oglinzile deteriorate sau sistemul de dezaburire deteriorat, explică avocatnet.ro. De asemenea, mai sunt încadrate ca deficienţe minore sursa defectă de lumină, suportul roţii de rezervă aflat într-o stare necorespunzătoare, scurgerile de ulei de transmisie şi dispozitivele antifurt defecte. Potrivit ordinului citat, defectele minore nu implică o reexaminare a maşinii, însă este necesar ca acestea să fie remediate într-un timp cât mai scurt.
Clasificarea deficienţelor, conform textului de lege:
- deficienţe minore: deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore;
- deficienţe majore: deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante;
- deficienţe periculoase: deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
În cazul defecţiunilor majore este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile. Noile reguli vor fi introduse în mai, dar vor fi valabile peste un an, din mai 2018.
 

+0 -0

Comentarii

cristian

2017-02-02 06:40:31


Liber la circulatia rablelor,MINORE,gemuri fisurate si sistemul de dezaburire defect iarna cum circula?nu va vedea nimic,sistemul de iluminare cu defectiuni probabil vede cu infrarosu,scurgeri de ulei foarte bun pentru mediul inconjurator etc.se vede ca initiatorul acestor criterii este un afon in tehnica.Probabil ca politia din statistica de accidente ne va comunica si cauzele care au stat la baza accidentului.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie