Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:04

Cum poţi să iei ITP-ul, cu defecţiuni minore

Autor:

Publicat la 02 februarie 2017

Apar noi reguli privind inspecţia tehnică periodică (ITP) a maşinilor. Va fi introdusă noţiunea de defecţiuni minore care nu vor mai cântări atât de mult, iar inspecţia poate fi trecută chiar şi cu ele. Dispoziţiile detaliate cu privire la efectuarea ITP-ului sunt incluse în Ordinul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului nr. 2.133/2005.
Printre altele, deficienţe minore sunt plăcile cu numărul de înmatriculare deteriorate, pedala de frânare cu îmbrăcămintea uzată, lipsa capacului de la rezervorul lichidului de frână, geamurile fisurate, oglinzile deteriorate sau sistemul de dezaburire deteriorat, explică avocatnet.ro. De asemenea, mai sunt încadrate ca deficienţe minore sursa defectă de lumină, suportul roţii de rezervă aflat într-o stare necorespunzătoare, scurgerile de ulei de transmisie şi dispozitivele antifurt defecte. Potrivit ordinului citat, defectele minore nu implică o reexaminare a maşinii, însă este necesar ca acestea să fie remediate într-un timp cât mai scurt.
Clasificarea deficienţelor, conform textului de lege:
- deficienţe minore: deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore;
- deficienţe majore: deficienţele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante;
- deficienţe periculoase: deficienţele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
În cazul defecţiunilor majore este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile. Noile reguli vor fi introduse în mai, dar vor fi valabile peste un an, din mai 2018.
 

+0 -0

Comentarii

cristian

2017-02-02 06:40:31


Liber la circulatia rablelor,MINORE,gemuri fisurate si sistemul de dezaburire defect iarna cum circula?nu va vedea nimic,sistemul de iluminare cu defectiuni probabil vede cu infrarosu,scurgeri de ulei foarte bun pentru mediul inconjurator etc.se vede ca initiatorul acestor criterii este un afon in tehnica.Probabil ca politia din statistica de accidente ne va comunica si cauzele care au stat la baza accidentului.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie