leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7106 - 06 dec 21:57

Cum vom circula cu RAT-ul din 2016

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 decembrie 2015

Se desfiinţează trei linii, se scurtează traseul altor cinci, alte patru linii vor fi „comasate”, iar pe alte cinci vor fi curse mai puţine

Cum vom circula cu RAT-ul din 2016

De la 1 ianuarie 2016, Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov urmează să opereze o serie de modificări în ceea ce priveşte circulaţia şi traseele mijloacelor de transport în comun. Astfel, de anul viitor, trei linii de autobuz şi troleibuz vor fi desfiinţate, alte cinci îşi vor scurta traseul de deplasare, patru îşi vor unifica traseul, iar de pe alte cinci vor fi scoase anumite curse din graficele de circulaţie. Directorul RAT Braşov, Cristian Radu, a precizat că aceste modificări au fost propuse în contextul în care de la 1 iulie a fost introdus un nou sistem de tarifare, respectiv o călătorie este valabilă 50 de minute, timp în care călătorul poate schimba oricâte mijloace de transport doreşte sau are nevoie. Totodată, din 2016 ar urma să fie efectuate şi unele modificări şi în ceea ce priveşte abonamentele de călătorie, astfel ca braşovenii care aleg transportul în comun să fie avantajaţi, chiar dacă în loc de o linie ar urma să folosească două sau mai multe în deplasările de zi cu zi. Toate aceste schimbări au fost avizate de către Consiliul Local Braşov în plenul de săptămâna trecută când a fost aprobat Planului de Servicii pentru anul 2016 privind  transportul public local de călători în municipiul Braşov.
Astfel, pentru eficientizarea activităţii, Regia de Transport a decis desfiinţarea liniei de troleibuz 11 (Rulmentul - Triaj) şi a liniilor de autobuz 12 (Livada Poştei – Stadionul Tineretului) şi 45 (Triaj – CET - Gară). Reprezentanţii RAT Braşov au precizat că aceste linii au o încărcare redusă, iar pe aceste trasee călătorii se vor putea deplasa în continuare cu transbordare. Pin desfiinţarea acestora ar urma să se reducă şi deficitul cu patru şoferi, ţinând cont că RAT are o problemă şi în ceea ce priveşte angajarea de noi şoferi.

Trei linii nu vor mai ajunge până în Livadă
Totodată, începând din prima zi a anului viitor, liniile 2, 25, 37, 34 barat şi 40 ar urma să aibă trasee mai scurte. Practic autobuzele care vor circula pe linia 2 (Rulmentul – Livada Poştei) nu vor mai avea capăt de linie în Livada Poştei, ci vor întoarce pe strada Castanilor. Linia 2 va circula astfel pe traseul: Rulmentul – str. 13 Decembrie – str. Castanilor – Bd. 15 Noiembrie (staţia Patria) – întoarcere giratoriu staţia Camera de Comerţ – str. Iuliu Maniu – str. 13 Decembrie – Rulmentul. Nici autobuzele de pe linia 37 nu vor mai circula până în Livadă, acestea urmând să întoarcă în Centrul Civic şi să circule pe traseul: Craiter – Str. Hărmanului – Bd. Gării – Bd. Victoriei – Bd. Kogălniceanu – Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Str. Hărmanului – Craiter.  Tot în Centrul Civic ar urma să întoarcă şi linia 34 barat, iar de la 1 ianuarie 2016 autobuzele care circulă pe această linie să meargă doar pe traseul: Timiş Triaj - Ocolitoare – Str. Zizinului – Bd. A. Vlahuţă - Bd. Gării - Bd. Victoriei - B-dul Kogălniceanu - Bd. 15 Noiembrie – Str. Toamnei – Bd. Victoriei – Bd. Gării – Bd. Al. Vlahuţă – Str. Zizinului – Ocolitoare – Timiş Triaj.

25 şi 40 vor întoarce la Gară
De asemenea, şi autobuzele de pe linia 25, care asigură legătura între Avantgarden şi cartierul Astra, ar urma să aibă un traseu mai scurt, respectiv cu capăt de linie la Gară. Cei care vor să ajungă din Avantgarden în Astra sau invers vor trebui să ia de la Gară troleibuzul 8 sau autobuzul 23. Noul traseu al liniei 25 va fi Str. Spicului - Str. Lanurilor - Str. Agricultorilor - Str. Gh. Doja - Str. Lungă - Str. Stadionului - Bd. Griviţei - Str. Aurel Vlaicu - Bd. Gării – Gara Centrală şi retur. Ultima linie care va fi „scurtată” este 40, care ar urma să circule doar pe traseul strada Izvorului (Stupini) – Gara Braşov, renunţându-se la prelungirea liniei până la Staturn. „Precizăm că în urma modificărilor efectuate, numărul de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători scade cu mai puţin de 5 procente faţă de numărul total de kilometri efectuaţi cu mijloacele de transport public local de călători prevăzuţi în Planul de servicii pentru anul 2015, respectându-se astfel prevederile din  Contractul privind serviciile de transport public local de călători”, au precizat reprezentanţii RAT în expunerea de motive care a stat la baza aprobării planului de servicii pentru anul viitor.

Dispar şi liniile 30 şi 5 barat
Nu în ultimul rând, conducerea RAT Braşov a decis şi să unifice patru linii de troleibuz care au traseu comun, respectiv 7 şi 30, dar şi 3 şi 5 barat. Astfel, troleibuzele de pe noua linie 7 vor circula pe tronsonul comun Rulmentul – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal - Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ, astfel că va fi redus deficitul cu un şofer. Totodată, pe noua linie 3 mijloacele de transport în comun vor  circula pe tronsonul comun Stad. Tineretului – Piaţa Decebal, însă pe tronsoanele ne-comune, Piaţa Decebal - Valea Cetăţii, respectiv Piaţa Decebal – Roman, vehiculele vor circula alternativ.
De asemenea, graficele de circulaţie ale liniilor 1, 2, 5, 6 şi 8 ar urma să fie modificate, respectiv să fie scoase anumite curse din intervalele orare când nu este cerere foarte mare. Astfel, în conformitate cu precizările oficialilor Regiei, s-ar reduce deficitul de şoferi cu 10 persoane. „Prin noile programe de circulaţie vor fi refrecvenţate trecerile mijloacelor de transport şi eliminate situaţiile frecvente de neefectuare a curselor afişate pe graficele orare”, au explicat reprezentanţii RAT.
 

+4 -7

Comentarii

Carmen

2016-03-10 07:19:49


Aș dori să știu daca mai circulă linia 26 in Bv in2016 și traseul

onelia popescu

2016-01-07 09:55:13


dupa ce ca de multe ori au intarziat de la prima ora din cauza ca nu venea la timp linia 2 acum l ati si scos,la elevi nu va ganditi?oamenii nu se duc doar la Coresi mai au si alte trasee

onelia popescu

2016-01-07 09:51:33


nu este corect cu linia 2.copii mei din livada postei circulau in fiecare dimineata pana la rulmentul la liceu,acum cu ce se vor duce ,schimba 2 autobuze?

Valer

2015-12-23 01:29:43


Nu e corect ce se intampla cu kinia 25 as vrea sa circule asa cum e dar maca sa fie din 2 in 2 ore nu convine sa iau din astra 8 pna la gara sau 23 puna in bartolomeu si de acolo trec linia pe jos

dana opris

2015-12-18 09:17:05


chiar considerati ca faceti economie cu un amarat de autobuz de pe linia 37 ptr ca reduceti traseul cu 2 km.sunt atatia oameni in varsta si copii in craiter si atatia ani nu afost nici un mijloc de transport, iar acum faceti economie.RUSINE!

dana opris

2015-12-18 09:13:59


Nu ar trebui modificat traseul liniei 37! ESTE SINGURUL MIJLOC DE TRANSPORT DIN CARTIERUL CRAITER SI E SINGURA LINIE CARE S-A DESFINTAT PTR CENTRU. DIN ORICARE ALT CARTIER ESTE UN AUTOBUZ SPRE CENTRU, DAR IN CRAITER NU LOCUIESC OAMENI?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional