Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:19

VITEZA MEDIE A TRENURILOR ROMÂNEŞTI, ÎNTRE 39,2 ŞI 55,7 KM/ORĂ

Dacă în 1989 pe ruta Braşov - Teiuş făceai 3 ore şi 10 minute, acum, călătoria este mai lungă cu 2 ore

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 mai 2018

Dacă în 1989 pe ruta Braşov - Teiuş făceai 3 ore şi 10 minute, acum, călătoria este mai lungă cu 2 ore

Trenurile româneşti au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porţiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare.
Datele furnizate de CFR pentru HotNews.ro arată că în 2018, viteza medie comercială a trenurilor este de 55,7 km/h pentru trenurile InterRegio şi de 39,2 km/h pentru cele Regio. În aceste condiţii nu este de mirare că trenul cu traseul cel mai lung, Iaşi-Timişoara via Vatra Dornei – Cluj- Alba Iulia, face 18 ore pe 849 km. În zona Braşovului, vitezele sunt destul de mici, ţinând cont că modernizări s-au făcut doar pe tronsonul dintre Predeal şi Bucureşti.
Astfel, o zonă foarte rapidă se găseşte pe M300 Bucureşti - Oradea, fiind vorba de cei 92 km dintre Bucureşti şi Câmpina. Cele mai rapide trenuri fac 36 de minute pe cei 60 km dintre Bucureşti şi Ploieşti Vest, existând cazuri în care trenurile au făcut şi 32 de minute, ceea ce înseamnă o medie de peste 100 km/h, cu zone în care viteza maximă ajunge la 140 km/h. Porţiunea cea mai rapidă este între Buftea şi Crivina, unde cel mai rapid tren (IR 346) poate rula constant cu 130 km/h. parcurgând 22 de km în 10 minute.
Doar trei dintre trenurile care trec prin Câmpina nu opresc, parcursul acestora durând 20 de minute pentru cei 32 km din Ploieşti (medie de 96 km/h). Mai departe, spre Braşov, viteza medie scade, cele mai rapide trenuri având 75 km/h pe cei 29 km dintre Sinaia şi Câmpina.
Per total însă, pe magistrala M300 călătoria este lungă pentru cei care au drum de la Bucureşti la Oradea, cei 649 km fiind parcurşi în 13 ore, din cauza lucrărilor dintre Cluj şi Oradea, a şantierului dintre Teiuş şi Sighişoara şi a restricţiilor către Braşov. Cei 228 km dintre Braşov şi Teiuş se fac în peste cinci ore şi „anulează” ca timp traseul foarte rapid dintre Bucureşti şi Câmpina. În 1989 trenurile rapide făceau trei ore şi 10 minute între Braşov şi Teiuş. La fel de adevărat este că între Bucureşti şi Constanţa cele mai rapide trenuri făceau cu 35 de minute mai mult decât acum.
Pe M400 Braşov – Baia Mare trenurile pot atinge 100 km/h îmtre Tuşnad Sat şi Lazărea (lângă Gheorgheni). Între Miercurea Ciuc şi Băile Tuşnad viteza medie este de 75 km/h. Per total, între Baia Mare şi Braşov trenul face 9 ore şi jumătate, media orară fiind 47 km/h.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie