leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6905 - 15 feb 00:58

VITEZA MEDIE A TRENURILOR ROMÂNEŞTI, ÎNTRE 39,2 ŞI 55,7 KM/ORĂ

Dacă în 1989 pe ruta Braşov - Teiuş făceai 3 ore şi 10 minute, acum, călătoria este mai lungă cu 2 ore

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 mai 2018

Dacă în 1989 pe ruta Braşov - Teiuş făceai 3 ore şi 10 minute, acum, călătoria este mai lungă cu 2 ore

Trenurile româneşti au o viteză medie comercială de aproximativ 45 km/h, iar porţiunile unde acestea trec de 100 km/h sunt rare.
Datele furnizate de CFR pentru HotNews.ro arată că în 2018, viteza medie comercială a trenurilor este de 55,7 km/h pentru trenurile InterRegio şi de 39,2 km/h pentru cele Regio. În aceste condiţii nu este de mirare că trenul cu traseul cel mai lung, Iaşi-Timişoara via Vatra Dornei – Cluj- Alba Iulia, face 18 ore pe 849 km. În zona Braşovului, vitezele sunt destul de mici, ţinând cont că modernizări s-au făcut doar pe tronsonul dintre Predeal şi Bucureşti.
Astfel, o zonă foarte rapidă se găseşte pe M300 Bucureşti - Oradea, fiind vorba de cei 92 km dintre Bucureşti şi Câmpina. Cele mai rapide trenuri fac 36 de minute pe cei 60 km dintre Bucureşti şi Ploieşti Vest, existând cazuri în care trenurile au făcut şi 32 de minute, ceea ce înseamnă o medie de peste 100 km/h, cu zone în care viteza maximă ajunge la 140 km/h. Porţiunea cea mai rapidă este între Buftea şi Crivina, unde cel mai rapid tren (IR 346) poate rula constant cu 130 km/h. parcurgând 22 de km în 10 minute.
Doar trei dintre trenurile care trec prin Câmpina nu opresc, parcursul acestora durând 20 de minute pentru cei 32 km din Ploieşti (medie de 96 km/h). Mai departe, spre Braşov, viteza medie scade, cele mai rapide trenuri având 75 km/h pe cei 29 km dintre Sinaia şi Câmpina.
Per total însă, pe magistrala M300 călătoria este lungă pentru cei care au drum de la Bucureşti la Oradea, cei 649 km fiind parcurşi în 13 ore, din cauza lucrărilor dintre Cluj şi Oradea, a şantierului dintre Teiuş şi Sighişoara şi a restricţiilor către Braşov. Cei 228 km dintre Braşov şi Teiuş se fac în peste cinci ore şi „anulează” ca timp traseul foarte rapid dintre Bucureşti şi Câmpina. În 1989 trenurile rapide făceau trei ore şi 10 minute între Braşov şi Teiuş. La fel de adevărat este că între Bucureşti şi Constanţa cele mai rapide trenuri făceau cu 35 de minute mai mult decât acum.
Pe M400 Braşov – Baia Mare trenurile pot atinge 100 km/h îmtre Tuşnad Sat şi Lazărea (lângă Gheorgheni). Între Miercurea Ciuc şi Băile Tuşnad viteza medie este de 75 km/h. Per total, între Baia Mare şi Braşov trenul face 9 ore şi jumătate, media orară fiind 47 km/h.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional