Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8172 - 29 apr 02:14

CERCETAREA UNUI SOCIOLOG BRAŞOVEAN:

Dacă managerii preferă LinkedIn, HR-ul, IT-ul şi Marketing-ul preferă Facebook

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 14 august 2015

Dacă managerii preferă LinkedIn, HR-ul, IT-ul şi Marketing-ul preferă Facebook

Foto: Managerii şi reţelele de socializare

Un sociolog braşovean a realizat un studiu despre prezenţa managerilor de top în online, luând ca grup de referinţă 900 de manageri din România. Romulus Oprică, doctor în sociologie, a observat că puţin peste 85% deţin un cont pe reţeaua LinkedIn.
Potrivit studiului, Facebook şi LinkedIn sunt cele mai folosite reţele de socializare de către tinerii manageri de top, cea din urmă fiind mai intens folosită decât Facebook. Totuşi, Facebook-ul este mai popular în rândul managerilor femei decât în rândul bărbaţilor.
„Departamentele în care Facebook este cel mai des folosit sunt Resurse Umane, IT, Marketing şi Financiar-Contabilitate. Dacă în HR putem specula că este folosit pentru a-i verifica pe posibilii candidaţi, dacă în IT putem specula că este folosit pentru dezvoltarea / testarea de aplicaţii, dacă în Marketing putem specula că este folosit pentru marketing, ei bine, în Financiar-Contabilitate putem specula că este folosit pentru… a înlocui Solitaire-ul”, spune Oprică, Senior Researcher al companiei de studii de piaţă BrandBerry.

Facebook - de pierdut vremea, LinkedIn – pentru business
Oprică le-a cerut managerilor din grupul ţintă să prezinte percepţiile lor despre Facebook.
„Toţi (dar absolut toţi) consideră Facebook un loc «familial» – dedicat pozelor, prietenilor şi micilor destăinuri. Este un loc în care «pierzi vremea». Facebook nu este un loc de business şi nici nu se aşteaptă acest lucru. Facebook este un tip de reţea «bonding», o reţea care nu aduce plus valoare mare, care te menţine în «cercul tău»”. Pe de altă parte, însă, „LinkedIn este un loc în care să fi vizibil pentru business”, managerii făcându-se astfel vizibili în comunitatea de business, aflând lucruri despre profesionişti sau căutând parteneri de afaceri pe această reţea. „LinkedIn este reţeau în care se manifestă în formă accentuată capitalul de tip «pod» – cel care te scoate din grupul tău restrâns şi te face prezent în alte grupuri, cu acces la alte informaţii şi la alte resurse”, a explicat Oprică. .
Romulus Oprică este doctor în Sociologie şi ONG-ist convins. Din 2005, din poziţia de Senior Researcher al companiei de studii de piaţă BrandBerry, a oferit consultanţă şi studii de piaţă atât pentru start-up-uri, cât şi pentru giganţi ai business-ului din România (precum Selgros Cash&Carry, Farmaciile Dona sau Porsche România). A coordonat peste 150 de focus-group-uri şi interviuri, peste 50 de cercetări cantitative şi peste 50 de sesiuni de mystery-shopping în peste 10 industrii. Crede că nicio decizie de dezvoltare, nicio campanie de marketing sau comunicare n-ar trebui să se realizeze fără o cercetare de piaţă profesionistă.
 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie