Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 19:17

RALIU

Dan Gîrtofan, locul 3 la finalul CNRD 2019

Autor: Dan NEACŞA

Publicat la 29 octombrie 2019

Dan Gîrtofan, locul 3 la finalul CNRD 2019

Dan Gîrtofan şi Tudor Mârza au încheiat, acasă, la Braşov, un sezon 2019 plin de evenimente. Un loc 3 în clasamentul general al CNRD şi un loc 2 în ERT Balkan Rally Trophy, plus un record de 10 podiumuri consecutive sunt realizările celor doi braşoveni în 2019.
„A fost un sezon lung. Consider că 75% a fost unul bun. Am terminat aproape toate etapele pe podium, mai puţin cea de la Cluj, care a cântărit cel mai greu în ceea ce au privit şansele noastre la locul 1. Practic, Clujul a fost runda care ne-a stricat, ca să zic aşa, planurile. Acel abandon tehnic, un lucru care nu a ţinut de noi, a făcut ca sezonul 2019 să nu se încheie aşa cum ne-am fi dorit. Este frustrant, dar nu avem ce face. Suntem mulţumiţi că am avut un record de 10 podiumuri consecutive şi dacă am pune şi Braşovul ar fi 11 clasări între primii trei din 12 curse. Un lucru foarte bun. Sunt sigur că şi la Cluj, dacă nu am fi avut acea problemă tehnică, am fi terminat sus. Una peste alta este un an competiţional pe care l-am terminat cu bine, acasă, cu un rezultat care ne-a permis să fim încă un sezon pe podiumul clasamentului general şi asta e foarte bine, mai ales ţinând cont de concurenţa mare pe care am avut-o”, a declarat Dan Gîrtofan.

Au alternat prezenţele în întrecerea internă cu cele la curse în afară
Giri şi Tudor au avut un an în care au alternat prezenţele în întrecerea internă cu cele la curse în afară. De altfel, cei doi au fost puşi într-o situaţie dificilă în luna septembrie, când au avut de ales între participarea la Transilvania Rally şi continuarea luptei pentru titlu în CNRD sau startul la Serbia Rally şi încercarea de a obţine un nou titlu în ERT Balkan Rally Trophy. Alegerea a fost una de suflet, şi anume lupta pentru titlul intern, mai ales că urma un raliu pe care-l cunoşteau foarte bine şi pe care-l apreciau foarte mult. Din păcate, norocul nu a fost de partea celor doi.
„Dacă stai şi priveşti acum lucrurile, simţim o undă de regret, că poate am fi avut mai mult norc la Serbia Rally. A fost pentru noi un fel de loz în plic. Puteam să tragem un loz câştigător sau să unul necâştigător. Din păcate, pentru a noi a fost a doua variantă. Am ales Clujul cu sufletul, crezând că putem scoate ceva aici, în întrecerea internă. Nu a fost să fie însă. Probabil că aceeaşi soartă ne-ar fi aşteptat şi în Serbia, poate că am fi avut şi acolo ghinion. Nu ştim ce ar fi fost. Noi o luăm ca o întâmplare nefericită şi mergem înainte”, a mai adăugat Giri.

Fiul Andrei, campion la clasa RC2N
Dacă lucrurile nu au ieşit cum şi-a dorit pentru el şi Tudor, Dan Gîrtofan este foarte bucuros pentru fiul său Andrei, care, la primul sezon cu o maşină cu tracţiune integrală a obţinut titlul de campion naţional la clasa RC2N (fosta grupă N).
„Andrei a fost o surpriză foarte plăcută. La începtul sezonului vorbeam cu navigatorul lui, Doru Vraja, şi îi spuneam că pot să scriu ceva într-un plic, pe care-l vom desface la final de sezon şi vom vedea dacă am avut sau nu dreptate. Nu am făcut asta, dar lucrul pe care vroiam să-l notez îl am şi acum în minte. I-am povestit că, dacă el şi Andrei vor gestiona cu cap sezonul acesta, vor fi cu siguranţă campioni la clasă şi în primii 10 în clasamentul general. Şi s-a dovedit că nu m-am înşelat. Am simţit că Andrei are un potenţial mare încă de la prima etapă, după felul cum evoluează. Atunci mi-am dat seama că poate să facă un sezon frumos. Mi-a depăşit aşteptările şi poate îmi mai îndulceşte amărăciunea după ghinionul pe care eu l-am avut. Îl felicit şi pe el şi pe Doru şi sunt mândru de ei”, a mai precizat dublul campion naţional.

Planuri pentru 2020
Nici nu s-a încheiat bine sezonul 2019, că Giri se gândeşte deja la anul competiţional următor. „Acum e prematur să vorbim despre sezonul următor şi ce va fi atunci. Un lucru este sigur: o vom lua de la capăt şi ne vom lupta din nou pentru locul cel mai sus de pe podium. În acelaşi timp, şi eu şi Tudor ne dorim să avem mai multe experienţe în curse externe. Totul depinde de ce parteneri vom avea şi cum vom schiţa bugetul pentru anul viitor. Vom avea mult de lucru în perioada următoare, dar aşa cum ne ştie lumea, vom reveni şi mai puternici şi mai determinaţi ca să ne atingem obiectivele. Vreau să le mulţumesc partenerilor din acest sezon, fără de care activitatea noastră nu ar fi fost posibilă, echipei tehnice, care ne-a pus la dispoziţie mereu un material de concurs pregătit la cele mai înalte standarde, lui Tudor, pentru colaborarea şi susţinerea de-a lungul întregului sezon, dar şi fanilor pentru sprijinul necondiţionat. Abia aştept să ne revedem cu bine în 2020”, a încheiat Giri.

 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie