leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6810 - 24 sep 04:29

De acum, telefoanele date la Protecţia Consumatorului se înregistrează

Autor: Radu COLŢEA, Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 29 august 2018

Instituţia a fost dotată cu un robot telefonic, pentru sesizările telefonice

De acum, telefoanele date la Protecţia Consumatorului se înregistrează

În şedinţa Colegiului Prefectural Braşov de ieri, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Braşov, Sorin Susanu, a anunţat că, de puţin timp, instituţia a fost dotată cu un robot telefonic, pentru înregistrarea convorbirilor telefonice. Acest dispozitiv este benefic pentru sesizările telefonice, depuse inclusiv de către persoanele cu dizabilităţi. „Noi preluăm sesizările de la aceste persoane. Avem un comisar care se ocupă numai de rezolvarea reclamaţiilor depuse de această categorie de persoane. Acesta merge la domiciliul lor, preia sesizările, le cercetează  şi le soluţionează. Ca urmare, când au nevoie, oamenii se pot adresa cu maximă încredere”, a anunţat Sorin Susanu.

Un control pe zi pentru fiecare comisar de la Protecţia Consumatorilor
Ședinţa de ieri a fost una şi de bilanţ , după primul semestru de activitate. Astfel, 176 a fost media controalelor efectuate în prima jumătate de an de fiecare din cei 10 comisari cu drept de control de la Comisariatul Regional Braşov, adică un control pe zi, inclusiv sâmbetele şi duminicile.
Reclamaţiile cetăţenilor au fost motivul pentru 1.200 din cele aproape 1.800 de acţiuni de control desfăşurate de Protecţia Consumatorilor Braşov în prima jumătate a anului 2018. Nemulţumiţi de hrana primită sau de condiţiile de cazare sau simţindu-se nedreptăţiţi de serviciile financiare la care au apelat, braşovenii sau turiştii s-au plâns Comisariatului. În total, s-au aplicat 157 de amenzi, în valoare totală de peste 1,1 milioane lei.

Printre „specialităţi”,  ciorbă cu insecte sau cozonaci expiraţi la Sărbătoarea Junilor
Cele mai multe controale au avut loc şi în acest an la restaurantele, terasele şi magazinele care comercializează produse alimentare.
Valoarea mărfurilor oprite definitiv de la comercializare a depăşit 21.000 de lei în primele şase luni ale acestui an, cu 3.000 de lei mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Șeful CRPC Braşov, Sorin Susanu, a amintit, printre altele, de problemele cu mai multe restaurante din oraş, la unul dintre ele, cu un bun renume, fiind descoperită chiar şi ciorbă în care erau insecte şi găleţi de plastic în care se ţineau alimentele, deşi acest lucru nu era permis.

Probleme şi la târguri şi oboare
Susanu a afirmat că au fost constatate probleme şi la târguri şi oboare: „De exemplu, la Serbarea Junilor au fost descoperiţi cozonaci expiraţi şi depozitaţi în condiţii necorespunzătoare. Atrag atenţia că organizatorii unor astfel de manifestări, că trebuie să asigure toate condiţiile necesare comercializării produselor alimentare, respectiv acces la reţelele de alimentare cu energie electrică, dar şi la surse de apă potabilă”, a precizat Susanu.

Băuturi „derutante” pentru tineri
Acesta a mai spus că tot în cursul acestui an au existat unele probleme şi cu operatorii economici care vindeau produse cu denumiri derutante. „Se comercializau diverse băuturi cu nume precum «cocain» sau «canabis». La nivel psihologic, pot apărea probleme în rândul tinerilor, motiv pentru care aceste produse au fost retrase de la vânzare”, a mai declarat Sorin Susanu.
De controale nu au scăpat anul acesta nici taximetriştii, având în vedere că unii dintre ei nu respectă prevederile legale ce le reglementează activitatea.
„Un domeniu căruia i-am acordat o mare importanţă este cel dezvoltărilor imobiliare din Braşov. Nu în ultimul rând, au existat şi probleme cu locurile de joacă, dar şi cu apa tulbure”, a mai raportat Susanu.

Aproape 200.000 lei, restituiţi persoanelor păgubite
Totodată, Sorin Susanu a amintit că şi în cursul acestui an au fost probleme şi cu unele instituţii financiar bancare sau alţi operatori economici, care au inclus clauze abuzive în contracte. „La fiecare clauză abuzivă demonstrată şi eliminată am dat măsuri de restituire a sumelor încasate necuvenit. Anul trecut, clienţilor li s-au plătit despăgubiri în valoare totală de 282.905 lei, iar anul acesta a fost vorba de198.882 lei”.

Doar toxiinfecţii răzleţe anul acesta
Ca o concluzie, Sorin Susanu a declarat că în cursul acestui numărul de abateri a scăzut comparativ cu perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă că operatorii economici sunt tot mai atenţi când se pune problema respectării legislaţiei. „Din punctul meu de vedere, îmbucurător este că nu am mai avut abateri atât de grave, care să pună în pericol sănătatea şi integritatea consumatorului, ci am avut numai cazuri răzleţe de toxiinfecţii alimentare şi alte situaţii de acest gen. Cred că un rol benefic l-au avut şi campaniile noastre de informare, consiliere şi mediere”.

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional