Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 09:51

De pe Sfinx au dispărut turiştii

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 octombrie 2019

Un apel la „bun simţ” lansat de o braşoveancă s-a transformat încampanie naţională şi a bifat prima reuşită: protejarea unuia dintre cele mai importante obiective turistice ale României

De pe Sfinx au dispărut turiştii

Lansat la finalul lunii august, apelul la „Bun - Simţ Turistic”, iniţiat de braşoveanca Cristina Predoiu, a devenit viral şi s-a transformat într-o campanie care a coalizat mii de români. Mai mult, dincolo de obiectivul de a atrage atenţia asupra comportamentului unor turişti, iniţiatoarea campaniei a reuşit să facă ce nu s-a reuşit timp de mulţi ani: să-i determine pe turişti să nu se mai caţere pe Sfinx pentru a face poze.
În primă fază, la finalul lunii august, în jurul Sfinxului, unul dintre cele mai importante obiective turistice ale României, dar şi extrem de accesibil, a fost format un lanţ viu, însă „mesajul” nu i-a sensibilizat pe turişti. Practic, după această acţiune, drumeţii au continuat să se urce pe Sfinx. Cum această acţiune nu a avut succes, în cadrul campaniei, în 20 octombrie, în jurul Sfinxului a fost realizat un gard. Nu unul asemănător celui montat în jurul Babelor, ci unul discret, cu stâlpişori, frânghie şi mesaje de avertizare, astfel încât să nu-i deranjeze pe cei care fac poze de la distanţă, pentru a prinde în cadru tot Sfinxul. Practic, rolul lui este de a delimita zona.



Concert la baza Sfinxului
La evenimentul din 20 octombrie, în semn de respect pentru acest simbol al României, au participat şi membrii trupei Zdob şi Zdub care au şi susţinut un scurt concert la baza  Sfinxului. „Membrii trupei au transmis un apel la bun-simţ. Ei s-au alăturat şi susţin îndeaproape campania civică «Bun-Simţ Turistic»”, ne-a declarat Cristina Predoiu.
Iniţiativa pare a fi avut succes. Cel puţin sâmbătă, 26 octombrie, când pe platou erau numeroşi turişti, în „zona de protecţie” a Sfinxului nu era nici un turist.   
„Escaladarea acestei formaţiuni geologice nu numai că o poate degrada în timp, dar produce şi accidente. Recent, a fost nevoie de intervenţia Salvamontului pentru a prelua un copil accidentat. Acum mă bucur că oamenii au înţeles să nu mai treacă de acest «gard». Cred că în România oamenii cu bun simt sunt mai mulţi decât nesimţiţii, dar, cei din cea de-a doua categorie sunt mai vizibili pentru că «lasă urme»”, ne-a declarat Cristina Predoiu.
Pe de altă parte, ea a declarat că, în cazul în care „experimentul Sfinxul” va avea succes, va încerca să obţină demontarea gardului de sârmă din jurul Babelor, instalat în urmă cu mulţi ani, tot ca urmare a faptului că turiştii încercau să le escaladeze.


 
„Bunul - Simţ Turistic” se extinde, inclusiv în judeţul Braşov  
„«Bun - Simţ Turistic» este o campanie-apel la bun-simţ şi comportament responsabil faţa de natură care îşi propune o alianţă între societatea civilă, instituţiile Statului, persoane publice, artişti şi vedete din România,  care militează împreună pentru o natură curată prin mesaje educative şi printr-o serie de acţiuni concrete ce au ca scop conştientizarea populaţiei de a avea un comportament adecvat fata de comorile naturale ale ţării noastre”, a declarat Predoiu. Ea a afirmat că acest proiect se va extinde prin evenimente şi acţiuni  viitoare care au ca scop transmiterea către public a unui apel coerent la bun-simţ şi comportament responsabil în natură. Deocamdată, Cristina Predoiu a precizat că se lucrează la acest proiect, în acest moment fiind în etapa de identificare a problemelor din teren, inclusiv din Braşov, pentru a putea elabora un plan de acţiune unitar pentru toate ariile protejate şi oraşele turistice din România.
„Am pornit campania «Bun-Simţ Turistic» din revoltă, iar acum văd că, dacă se implică şi oamenii, se pot face lucruri bune”, a încheiat Cristiana Predoiu, administrator al grupului „România Turistică”, cu peste 45.000 de membri acum pe Facebook, şi fost membru al echipei cotidianului „Bună Ziua, Braşov”.



 

Comentarii

S Z

2019-11-02 06:29:04


Foarte frumos din partea doamnei Cristina Predoiu de gestul si initiativa Anul acesta am vizitat de doua ori Sfinxul si am avut aceeasi revolta si suparare cum de nu exista un pic de respect fata de natura. Am reactionat vazand asa numiti turisti care escaladau Sfinxul in prima faza rugandui sa coboare chiar erau oameni in varsta si am primit refuz chiar sau apucat de fumat fara cel mai mic stres iar la coborare ma amenintau.. Chiar am intrebat daca nu pot citii semnele care sunt in jur de a nu escalada au venit si insultele la adresa mea. Din pacate nu toti stiu ce inseamna respect ptr natura

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie