Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6386 RON
1 GBP = 5.8067 RON
1 XAU = 346.8933 RON
1 AED = 1.2629 RON
1 AUD = 3.0283 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.9012 RON
1 CAD = 3.3920 RON
1 CHF = 5.0843 RON
1 CNY = 0.6401 RON
1 CZK = 0.1974 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2671 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9797 RON
1 KRW = 0.3376 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2723 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7650 RON
1 PLN = 1.1532 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1430 RON
1 UAH = 0.1170 RON
1 XDR = 6.1159 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 12 sepembrie 2018
Finalizarea lucrărilor în anul 2023 este o utopie, susţine parlamentarul
Deputatul USR Braşov, Tudor Benga, a declarat recent, într-o conferinţă de presă, că finalizarea lucrărilor la autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov în anul 2023, aşa cum a anunţat premierul Viorica Dăncilă, este o utopie, având în vedere soluţia tehnică propusă, schema de finanţare, dar şi problemele legate de protecţia mediului.
„Ultimul studiu de fundamentare aferent investiţiei a fost aprobat în şedinţa Guvernului din 29 august, iar ca sursă de finanţare, Executivul a optat pentru parteneriatul public-privat. Decizia Guvernului a fost luată în baza unui studiu de fezabilitate mai vechi, din anii 2006 – 2007, în care se propune ca traseul autostrăzii să treacă exact prin mijlocul Văii Prahovei. Tehnic, este cea mai ieftină soluţie, dar şi cea mai ineficientă. Autostrada va fi la 5 metri deasupra râului Prahova, ceea ce va genera un impact negativ asupra mediului şi a turismului. Totodată, pe traseu vor fi curbe strânse, care vor impune restricţii de viteză”, a precizat Benga.
Totodată deputatul a amintit că există riscul ca acest proiect „să cadă”, având în vedere că Guvernul a revenit la ideea parteneriatului public – privat, o soluţie care a eşuat deja de trei ori, şi de fiecare dată director al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii era Narcis Neaga.
Tudor Benga consideră că finanţarea autostrăzii nu este atât de simplă precum lasă de înţeles reprezentanţii Executivului, întrucât, pentru acest proiect, va fi nevoie de garanţii de stat, ceea ce va duce la creşterea deficitului bugetar. „Chiar dacă se va găsi un investitor, rămâne de văzut în ce măsură va fi securizată finanţarea, ţinând cont de nivelul ridicat al dobânzilor. În plus, se ia în calcul şi varianta instituirii unei taxe de 6,3 de euro / 100 de kilometri, adică unul dintre cele mai mari tarife din Europa, raportat la puterea de cumpărare”, a continuat Benga.
Pe de altă parte, parlamentarul braşovean a precizat că este regretabil că s-a renunţat la parteneriatul cu Banca Mondială, ce presupunea şi realizarea unui studiu de fezabilitate actualizat şi un studiu geotehnic, document care nu a fost realizat până acum. În aceste condiţii, deputatul este de părere că nu va dura foarte mult până când Guvernul va anunţa un nou eşec al acestui proiect.
Taxele anunţate
Potrivit studiului preliminar aprobat de Guvern şi publicat în Monitorul Oficial, pentru a circula pe viitoarea autostradă Braşov - Ploieşti, şoferii de autoturisme vor plăti 6,3 euro pe suta de kilometri, vehiculele grele vor fi taxate cu 8,82 euro pe suta de kilometri, iar în cazul autocarelor, taxa va fi de 12,6 euro/100 km. Acestea sunt tarifele iniţiale propuse de realizatorii studiului şi vor putea fi indexate la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Autostrada va costa 1,3 miliarde de euro, iar durata de operare de către investitor este de 20 de ani.
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
Costea Ion
2018-09-12 09:32:23
Ăștia, în „democrație”, nu au fost în stare să termine ce-a-nceput Ceaușescu, darămite să facă ceva nou, cap-coadă. Să fim serioși. Ei nu au știut altceva decât să fure, să distrugă, sau să dea aproape gratis cui au avut ei interes.