leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6524 RON

1 USD = 3.9764 RON

1 GBP = 5.2395 RON

1 XAU = 153.8126 RON

1 AED = 1.0826 RON

1 AUD = 2.8832 RON

1 BGN = 2.3788 RON

1 BRL = 0.9558 RON

1 CAD = 3.0701 RON

1 CHF = 4.1141 RON

1 CNY = 0.5802 RON

1 CZK = 0.1830 RON

1 DKK = 0.6237 RON

1 EGP = 0.2216 RON

1 HUF = 1.4389 RON

1 INR = 0.0546 RON

1 JPY = 3.5396 RON

1 KRW = 0.3545 RON

1 MDL = 0.2372 RON

1 MXN = 0.2120 RON

1 NOK = 0.4873 RON

1 NZD = 2.6285 RON

1 PLN = 1.0836 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0593 RON

1 SEK = 0.4477 RON

1 TRY = 0.6305 RON

1 UAH = 0.1415 RON

1 XDR = 5.5773 RON

1 ZAR = 0.2698 RON

Editia 6808 - 20 sep 02:46

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

Autor:

Publicat la 10 mai 2017

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

În contextul aprobării logo-ului Bucureștiului, jurnaliștii de la Deutsche Welle fac o analiză a logo-ului Brașovului, aprobat în 2011, arată BizBrasov.ro. „Orașul Brașov, de pildă, a primit și el după deliberări în Consiliul Local un  logo, un zig zag cu contur ușor rotunjit imaginând creasta Muntelui Tâmpa desprinsă din pelungirea literei finale V. E o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic tocmai pentru că refuză istoria. Edilii au vrut cu tot dinadinsul să uite de Piața Sfatului, de Biserica Neagră, de Șcheii cu străduțe întortocheate și Biserica Sfântul Nicolae și să pună în prim plan prezentul și actualitatea. Înțelegem ușor că despre industria de tractoare a epocii comuniste nici nu mai putea fi vorba. De altfel în sprijinul acestei abordări a fost invocat un sondaj din care reiese că abia 10% din cetățenii Brașovului mai cred că trecutul istoric are vreo relevanță. E clar că funcționează aici imaginea prezentului trepidant și prejudecata după care trecutul este necesarmente întunecat, iar viitorul încărcat de așteptări luminoase. Un logo este expresia vieții de azi și prin urmare trebuie să fie «original», să povestească isprava momentului, nu să evoce imagini «triste» și prăfuite. Prin urmare Brașovul, care se putea defini cu naturalețe prin locurile sale istorice sau care ar fi putut cultiva stema cu rădăcina încoronată, a preferat un grafism aproape asbtract trimițând vag la un peisaj de munte; nu istorie, nu cultură, ci natură pur și simplu. Se va obiecta că una e stema și alta e logo-ul și că cele două imagini nu sunt niciodată substituibile, pentru că au funcțiuni diferite. Într-adevăr, logo-ul nu este un substitut de stemă, nu e o altă emblemă mai nouă, mai «actuală»,  dar o legătură există prin negație. Un logo este un simbol al unei identități pe «orizontala» lumii globale, al unei identități fără identitate, adică o anti-stemă”, se arată în comentariul jurnaliștilor germani.



 

+0 -2

Comentarii

CityZen

2017-05-10 10:22:59


doi moldoveni calare pe un tren (Foamea) imbracati cu helanca, evazati si tenisi in picioare, strigand: "sarmaaaa!" = cel mai nimerit logo

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional