leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6599 RON

1 USD = 4.1469 RON

1 GBP = 5.3479 RON

1 XAU = 159.6578 RON

1 AED = 1.1291 RON

1 AUD = 2.9851 RON

1 BGN = 2.3826 RON

1 BRL = 1.1008 RON

1 CAD = 3.1326 RON

1 CHF = 4.1011 RON

1 CNY = 0.5960 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2310 RON

1 HUF = 1.4438 RON

1 INR = 0.0571 RON

1 JPY = 3.6343 RON

1 KRW = 0.3655 RON

1 MDL = 0.2434 RON

1 MXN = 0.2030 RON

1 NOK = 0.4873 RON

1 NZD = 2.7968 RON

1 PLN = 1.0833 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0612 RON

1 SEK = 0.4554 RON

1 TRY = 0.7525 RON

1 UAH = 0.1487 RON

1 XDR = 5.7162 RON

1 ZAR = 0.2864 RON

Editia 6847 - 14 noi 23:42

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

Autor:

Publicat la 10 mai 2017

Deutsche Welle: Logo-ul Brașovului, o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic

În contextul aprobării logo-ului Bucureștiului, jurnaliștii de la Deutsche Welle fac o analiză a logo-ului Brașovului, aprobat în 2011, arată BizBrasov.ro. „Orașul Brașov, de pildă, a primit și el după deliberări în Consiliul Local un  logo, un zig zag cu contur ușor rotunjit imaginând creasta Muntelui Tâmpa desprinsă din pelungirea literei finale V. E o imagine sărăcăcioasă, care nu spune nimic tocmai pentru că refuză istoria. Edilii au vrut cu tot dinadinsul să uite de Piața Sfatului, de Biserica Neagră, de Șcheii cu străduțe întortocheate și Biserica Sfântul Nicolae și să pună în prim plan prezentul și actualitatea. Înțelegem ușor că despre industria de tractoare a epocii comuniste nici nu mai putea fi vorba. De altfel în sprijinul acestei abordări a fost invocat un sondaj din care reiese că abia 10% din cetățenii Brașovului mai cred că trecutul istoric are vreo relevanță. E clar că funcționează aici imaginea prezentului trepidant și prejudecata după care trecutul este necesarmente întunecat, iar viitorul încărcat de așteptări luminoase. Un logo este expresia vieții de azi și prin urmare trebuie să fie «original», să povestească isprava momentului, nu să evoce imagini «triste» și prăfuite. Prin urmare Brașovul, care se putea defini cu naturalețe prin locurile sale istorice sau care ar fi putut cultiva stema cu rădăcina încoronată, a preferat un grafism aproape asbtract trimițând vag la un peisaj de munte; nu istorie, nu cultură, ci natură pur și simplu. Se va obiecta că una e stema și alta e logo-ul și că cele două imagini nu sunt niciodată substituibile, pentru că au funcțiuni diferite. Într-adevăr, logo-ul nu este un substitut de stemă, nu e o altă emblemă mai nouă, mai «actuală»,  dar o legătură există prin negație. Un logo este un simbol al unei identități pe «orizontala» lumii globale, al unei identități fără identitate, adică o anti-stemă”, se arată în comentariul jurnaliștilor germani.



 

+0 -2

Comentarii

CityZen

2017-05-10 10:22:59


doi moldoveni calare pe un tren (Foamea) imbracati cu helanca, evazati si tenisi in picioare, strigand: "sarmaaaa!" = cel mai nimerit logo

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional