Curs BNR

1 EUR = 4.6551 RON

1 USD = 3.9650 RON

1 GBP = 5.2461 RON

1 XAU = 163.2575 RON

1 AED = 1.0795 RON

1 AUD = 3.0042 RON

1 BGN = 2.3802 RON

1 BRL = 1.2166 RON

1 CAD = 3.0995 RON

1 CHF = 3.9960 RON

1 CNY = 0.5977 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6255 RON

1 EGP = 0.2249 RON

1 HUF = 1.4877 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.5249 RON

1 KRW = 0.3643 RON

1 MDL = 0.2251 RON

1 MXN = 0.2091 RON

1 NOK = 0.4802 RON

1 NZD = 2.7052 RON

1 PLN = 1.0999 RON

1 RSD = 0.0392 RON

1 RUB = 0.0667 RON

1 SEK = 0.4669 RON

1 TRY = 1.0017 RON

1 UAH = 0.1498 RON

1 XDR = 5.5883 RON

1 ZAR = 0.2813 RON

Editia 6610 - 22 noi 11:16

Din poliţist, în poliţist…

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 10 martie 2016

Străzile Braşovului se vor umple de „poliţişti culcaţi” şi semafoare, iar limita de viteză va scădea la 50 km/h. Poliţia Rutieră a prezentat ieri în Comisia de Circulaţie o serie de prevederi pe care va trebui să le justifice

Din poliţist, în poliţist…

Foto: ZEBRA MORŢII VA FI ŞTEARSĂ. Trecerea de pe Calea Bucureşti cu Soarelui, unde anul acesta, pe 26 ianuarie şi pe 4 martie, au avut loc două accidente mortale, va fi desfiinţată. Noile sisteme de siguranţă instalate aici după primul accident au fost ignorate de şoferi.


După ce anul acesta, accidentele rutiere pe trecerile de pietoni s-au ţinut lanţ, reprezentanţii Primăriei, au căutat soluţii pentru creşte siguranţa pietonilor. De altfel, ieri, în Comisia de Circulaţie a Primăriei, la recomandarea Poliţiei Rutiere, au fost aprobate mai multe măsuri privind creşterea siguranţei pietonilor.

31 + 32 de limitatoare de viteză
Mai precis, pe lângă cele 31 de treceri de pietoni unde sunt instalate limitatoare de viteză, la alte 32 vor fi instalate astfel de dispozitive, numărul total al acestora urmând să ajungă la 63. De asemenea, şase treceri de pietoni vor fi prevăzute cu semafoare cu buton, iar alte trei cu temporizator. Tot la recomandarea poliţiştilor, vor fi desfiinţate şapte treceri de pietoni şi vor fi trasate două noi.
În şedinţa de ieri, s-a luat şi decizia limitării vitezei pe arterele principale ale oraşului. „În 30 de zile, la intrările în oraş viteza maximă admisă va fi de 60 de kilometri la oră, iar pe arterele principale din interiorul oraşului, şoferii vor putea circula cu maxim 50 km/h”, a declarat Miklos Gantz, administratorul public al oraşului. În prezent, la intrările în oraş (cu excepţia Căii Feldioarei) se poate circula cu 70 km/h, iar pe bulevardele din oraş, cu 60 km/h.
O altă măsură cerută de Poliţia Rutieră a fost instalarea unor indicatoare de circulaţie prevăzute cu o folie reflectorizantă mult mai puternică.

Pentru implementarea noilor măsuri se vor prezenta documente justificative în ceea ce priveşte traficul rutier şi pietonal
„Realizarea acestor lucrări depinde de cât de repede se vor obţine autorizaţiile necesare, pentru care va trebui să depunem şi documente justificative în ceea ce priveşte traficul rutier şi pietonal în respectivele zone, fiindcă se vor cheltui fonduri publice pentru realizarea acestor lucrări, documente ce ne vor fi puse la dispoziţie de către Poliţia Rutieră”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. El a mai precizat că Primăria va amenaja alveole la trecerile de pietoni de pe străzile cu parcări, cum este cazul celor de pe Strada Prundului (vis-à-vis de curtea CN Andrei Şaguna) sau a celor de pe strada de Mijloc.

Trecerea „ucigaşă” de pe Calea Bucureşti va dispărea
Tot în şedinţa de ieri a Comisiei de Circulaţie (din care fac parte reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate ale Primăriei, ai Poliţiei Rutiere şi ai reţeliştilor, care au rol consultativ – n.red.), s-a luat decizia desfiinţării trecerii de pietoni de la intersecţia dintre Strada Soarelui şi Calea Bucureşti. „Este vorba despre trecerea unde anul acesta au fost două accidente mortale, ultimul produs vineri, 4 martie. La această trecere, şi după primul accident, care s-a produs în timpul zilei, s-au instalat noi sisteme de presemnalizare şi au fost înălţate indicatoarele”, a afirmat Toarcea.
Tot pe Calea Bucureşti, la trecerea din dreptul Metro 2 (unde deputatul Mihai Donţu a aacidentat mortal un pieton pe 4 ianuarie 2016), se va monta un semafor cu buton. Pe aceeaşi arteră, la trecerea de la Fabrica de Bere şi la cea de la Mc Donnald’s, vor fi instalate limitatoare de viteză. La trecerea de la intersecţia cu strada Berzei (Parcul Someşul)  va fi montat un semafor cu temporizator, iar la cea de dinainte de sensul giratoriu de la Judeţean va fi pus limitator. Acelaşi dispozitiv va fi instalat şi pe breteaua care duce spre cartierul Valea Cetăţii din dreptul sediului Aliantz Țiriac.

Staţie ştearsă de pe Saturn
Şi pe B-dul Saturn ar urma să fie desfiinţată trecerea de pietoni de dinainte de intrarea spre Aleea Minerva (prima de după capătul de linie de la Saturn, dinspre Roman), iar staţia RAT va fi mutată pe vechiul amplasament. La următoarea trecere, de la intersecţia cu strada Cometei, va fi montat un semafor cu temporizator.
Pe strada Zizinului vor fi montate noi limitatoare la trecerile de la Tipografie şi de la Lidl.
Limitatoare vor fi instalate şi pe Bulevardul Alexandru Vlahuţă, primul după giratoriul de la Gemenii, iar următorul la cea de dinainte de intersecţia cu strada Hărmanului.
Pe strada Hărmanului vor fi instalate două noi semafoare cu buton, primul la trecerea din zona IUS, iar cel de-al doilea după pasajul spre Triaj, în zona Lukoil.
Pe Bulevardul Victoriei, la Piaţa Dacia spre Rapid va fi instalat tot un semafor cu buton, iar la următoarea trecere de pe bulevard vor fi puse limitatoare.
Un alt semafor va fi instalat în Tractorul la trecerea de pietoni de la intersecţia străzilor 13 Decembrie cu Turnului, iar la cea din zona Liceului Nicolae Titulescu vor fi puse limitatoare. Alte limitatoare pe strada 13 Decembrie vor fi puse la trecerile de la Rompetrol şi la cea din zona cartierelor Isaran şi Casa Nobel.

Pe Griviţei se vor redesena câteva treceri
Şi pe strada Aurel Vlaicu ar urma să fie instalat un limitator înainte de zebra de la intersecţia cu Bulevardul Griviţei. De asemenea, pe Griviţei, la Onix şi la următoarea trecere vor fi montate limitatoare. Trecereile de la intersecţia bulevardului cu străzile Mircea cel Bătrân şi Emil Racoviţă urmează a fi şterse, urmând ca la jumătatea distanţei dintre ele să fie trasată una nouă. La intersecţia cu Codrii Cosminului va fi instalat un semafor, iar pe banda care vine dinspre strada Stadionului va fi instalat suplimentar şi un limitator de viteză. Tot pe B-dul Griviţei, la următoarele trei treceri de după pasaj vor fi montate limitatoare.  
La Complexul Bartolomeu, va fi desfiinţată trecerea dinspre linii spre complex, iar cea de la intersecţia cu strada Pictor Andreescu va fi mutată mai aproape de giratoriu, pe axul drumul urmând să fie amenajat un refugiu de aşteptare pentru pietoni. Pe Calea Făgăraşului vor fi instalate limitatoare, la trecerea dintre Petrom şi OMV, dar şi la cea din faţa Agro Bârsa. Alte limitatoare vor mai fi instalate la trecerea de pe Buzeşti (intersecţia cu Exaterina Teodoriu), pe strada Lungă, la trecerile din zona intersecţiilor cu Morii şi Şcolii.
Alte limitatoare vor apărea cât de curând şi pe str. Carpaţilor, la intersecţia cu Ciprian Porumescu şi în zona Hacienda, iar pe B-dul Cetăţii, în zona trecerilor de la Liceul de Artă şi Şcoala Gimnazială nr. 25. Limitatoare vor fi instalate şi pe Şirul Livezii, şi pe Calea Poienii.

Apel către Poliţie
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, a  făcut ieri şi un apel către Poliţie. „Rugămintea noastră este să se pună mai mult accent pe ceea ce înseamnă prevenţie şi educaţie. Având în vedere că au fost incidente pe Calea Bucureşti, ar trebui poate să se simtă o prezenţă mai mare a Poliţiei inclusiv cu aparate radar şi după lăsarea serii. Ar fi util ca şi Poliţia Rutieră să aibă discuţii cu şcolile de şoferi şi prin intermediul acestora să se pună accent pe conducerea preventivă. Totodată, în cadrul «Săptămânii Altfel» ar fi utilă organizarea unor ore de educaţie rutieră”, a precizat Toarcea, potrivit căruia, fără o conduită preventivă a participanţilor la trafic, fie ei şoferi sau pietoni, astfel de accidente se vor petrece în continuare.
 

+5 -1

Comentarii

Ioana

2016-03-11 19:44:05


Sunt sofer si pieton si, sincer, cand sunt la volan, simt mai multa teama decat atunci cand sunt pieton. De ce? Pentru ca in orice moment imi poate sari cineva in fata masinii, desi mersul si atitudinea sa nu ar fi tradat acest lucru cu cateva fractiuni de secunda inainte. Nu cred ca e normal ca un pieton sa mearga in paralel cu tine (a se citi ca masina nu are viteza) si, dintr-o data, fara sa arunce macar o privire in stanga, cu gluga pe cap si casti in urechi, sa intre brusc pe trecerea de pietoni. Mi s-a intamplat pe Muresenilor, la trecerea de pietoni de la Arhivele Statului. Am anticipat miscarea si am oprit, dar imi venea sa ma dau jos si sa ii smulg castile tinerei de vreo 16-17 ani si sa i le strivesc de asfalt, poate asa ar fi priceput ce i se poate intampla. Am copii care sunt pietoni si care, chiar si atunci cand merg pe trotuar, sunt atenti la ce se intampla pe strada. De ce? Pentru ca asa i-am EDUCAT!!!! Oare cand vom intelege cu totii, soferi, pietoni, Primarie, Politie, etc. ca doar prin EDUCATIE putem salva vieti? Nu opritoarele, nu indicatoarele si altele de genul vor opri nenorocirile, ci EDUCATIA si BUNUL SIMT!!!!! Si inca ceva...In fiecare dimineata, trecerile de pietoni sunt "pazite" de politie. Nu am vazut UN politist sa ii atraga atentia unui pieton care traversa trecerea in diagonala, chiar prin fata lui. Pana la urma, pietonii sunt scutiti de lege? Domnilor politisti, daca tot iesiti zilnic in trafic, VA ROG, EDUCATI pe cine are nevoie!! Daca parintii si scoala nu fac acest lucru, incatati-i dvs. cum se traverseaza o strada. Nu cred ca e normal sa mergem cu masina PE STRADA si sa ne uitam pe trotuar la fiecare pieton intrebandu-ne oare vrea, oare nu vrea sa traverseze si sa asteptam un semn divin care sa ne indrume. SEMNUL trebuie sa vina de la pieton. Haideti sa citim inca o data Regulamentul si sa constatam, "cu uimire" ca si pietonii au OBLIGATII. Nu va bateti joc de acest oras!!! Drumuri bune!

RADU IAMANDI

2016-03-10 19:33:05


Cred ca ar trebui interzisa circulatia masinilor in oras. Ar fi mult mai simplu dacat sa ducem o campanie de civilizare a pietonilor. Eu sunt si pieton si sofer dar de fiecare data cand traversez o strada ma asigur, chiar daca sunt pe trecerea de pietoni. Exista posibilitatea ca un autovehicul sa aiba o defectiune la sistemul de franare sau pur si simplu soferul sa nu fie atent, sa sufere un accident cerebral sau sa fie idiot. El este vinovat iar eu sunt mort sau leguma. Legea prevede obligativitatea asigurarii inaintea traversarii unei strazi chiar daca aceasta se face pe trecerea de pietoni. Nu am vazut nici un pieton amendat pantru faptul ca nu s-a asigurat inainte de a pune piciorul pe carosabil in vederea traversarii. De asemenea consider o lipsa de gandire ca sa fiu elegant in legatura cu executarea trecerilor de pietoni care traverseaza bulevarde cu minimum 4 benzi. Acestea ar fi trebuit sa aiba un squar pe mijloc delimitat cu borduri, ca un trotuar, astfel pietonii nu ar mai fi traversat bulevardul fara sa se opreasca, avand senzatia de siguranta in momentul in care ar fi pasit pe acel squar. In conditiile actuale datorita faptului ca nu exista o modalitate de a atentiona pietonul ca ajunge sa traverseze un alt sens de mers, psihologic acesta isi continua drumul fara sa se mai gandeasca la pericolul care ar veni din sensul opus celui din care venea initial, asta lasand la o parte faptul ca butoneaza telefonul mobil sau se apara cu umbrela de masini. In alta ordine de idei, reducerea limitei de viteza nu ar fi impiedicat producerea acestor accidente deoarece in toate situatiile soferii conduceau cu viteze mult mai mari dacat limita legala. Nu stiu cum i-ar putea opri sa faca asta reducerea limitei legale de viteza cu 10 km/h. Solutia nu este interzicerea circulatiei sau reducerea limitei legale de vitaza ci supravegherea ei si EDUCAREA PIETONILOR. Oricum cei care au produs sau vor produce accidente nu vor respecta limitele legale de viteza, oricare vor fi acestea. In aceasta situatie se procedeaza la fel ca in cazul evenimentelor cu arme de foc. S-au inasprit conditiile de obtinere a permiselor de port arma fara sa se tina cont de faptul ca cei care au produs evenimentele NU AVEAU PERMIS de port arma deci sunt controlati si purtati pe drumuri tot cei care sunt corecti deoarece un infractor nu are nevoie de acte

simona

2016-03-10 15:44:39


Comisia de Circulaţie a Primăriei şi Poliţia Rutieră care au luat decizia desfiinţării trecerii de pietoni de la intersecţia dintre Strada Soarelui şi Calea Bucureşti,ştiu de existenţa a celor trei şcoli generale în zonă - Şcoala Gimnazială Nr. 1 cu intrare din L.C Babeş, Şcoala Gimnazială Nr.2 din B-dul Ştefan cel Mare Nr.15, Liceul cu program sportiv clasele I-VIII. Pe această trecere, zilnic, trec către cele trei şcoli foarte mulţi copii singuri sau însoţiţi de către bunici,părinţi, bone, precum şi persoane care se duc către staţia de autobuz care este la 200 de metrii mai sus de „trecerea cu pricina”. Zilnic, de 20 de ani, traversez pe această trecere de pietoni în drum catre seviciu şi înapoi, pentru că este cel mai scurt drum, ca nu mai punem la socoteală faptul că multă lume vine pe acest drum de la piaţă cu sacoşele pline. Această trecere de pietoni este de 40 de ani de cand este cartierul construit. Cele mai apropiate treceri de pietoni sunt la 300 de metri distanţă la stânga si la dreapta trecerii pe care domnii vor s-o desfiinţeze. DOMNILOR DIN PRIMĂRIE ,GÂNDIŢI ÎNAINTE SĂ ACŢIONAŢI

goe

2016-03-10 15:44:17


Au facut si ei ceva sa se bifeze, masurile sunt cele mai proaste. Scazand viteza, introducand bumpere si eliminand treceri de pietoni nu vei face decat sa ai mai multi soferi frustrati si pietoni aruncandu-se in fata masinilor. Viteza medie de deplasare pentru cei corecti va scadea la jumate', iar a celor indisciplinati deloc. Ala mergea cu 80-90 noaptea pe ploaie si n-a oprit la o trecere de pietoni unde erau oprite 2 masini

Traienel

2016-03-10 15:40:24


Limitatoarele de viteză, nu vor duce decât la distrugerea autoturismelor, la deteriorarea asfaltului în zonă lor,la creșterea consumului de combustibil și a poluării atmosferei. Faceți vizibile trecerile de pietoni prin marcare periodică a acestora(nu odata pe an) și asigurati-le cu un iluminat stradal corespunzător, pt. ca majoritatea accidențelor s-au întâmplat pe timpul serii.Întăriți disciplină rutieră atât la cond. auto ,dar și la pietoni,care sunt total(unii din ei) necunoscători de ceeace li se poate intampla trecând stradă chiar și pe trecerile de pietoni fără să se asigure initial

MihaiA

2016-03-10 14:47:41


Asa, plantati mii de denivelari (limitatoare de viteza), foarte bine. Dar cum vor merge salvarile prin oras, inteligentilor ? O sa incetineasca la toate, cand fiecare secunda poate sa conteze penru viata unui om ??? Sau o sa-si arunce pacientii in sus, trecand in viteza??? Chiar nu gandeste nimeni acolo ??? INCOMPETENTA CRASA.

goe

2016-03-10 14:23:02


Asa, limita pe drumurile din Romania este de 90-100, viteza medie de deplasare e la jumate' si totusi cand prinzi un drum mai bun mergi la limita carnetului cu 140-150. Limitarea vitezei legale nu rezolva problema frustrarii statului in coloana. Problema se rezolva cu semafoare cu buton, pune niste lumini care chiar se vad pe conditii de ploaie. Iar la iesirile din oras de 3-5 km unde noaptea nu e tipenie tu mergi regulamentar cu 60, ma lasi!!!

horatiu

2016-03-10 11:53:55


"s-a luat decizia desfiinţării trecerii de pietoni de la intersecţia dintre Strada Soarelui şi Calea Bucureşti". Deci până la urmă pietonul este de vină că traversează strada prin loc permis. Desfiinţaţi-le pe toate domnilor, măcar ştiţi o treabă, când se va mai întâmpla un accident similar cu cel de vineri veţi spune că pietonul a traversat prin loc nepermis. La o astfel de soluţie cel mai bun răspuns este : ruşine, ruşine, ruşine.

Ioan URSU

2016-03-10 09:57:46


Poliția mun. Brașov trebuie să acționeze de urgență la o mobilizare generală,nu numai cu Poliția Rutieră, având ca scop prevenția dar și sancționarea drastică,dacă este posibil la fiecare trecere de pietoni (aglomerată sau cu antecedente grave)a celor care continuă să nesocotească viața pietonilor brașoveni! O lună,două,trei,și domnii și doamnele din birouri pot coborî zilnic în stradă,pt a instrui (și) pietonii cum să se asigure pt o traversare lipsită de pericole! Salvarea altor prezumtive victime,în acest moment,trebuie să se constituie ca o misiune extrem de importantă,pt cei care veghează liniștea și siguranța publică din mun. Brașov.

Antonov

2016-03-10 09:35:19


Nu se spune nimic despre creerea unei treceri pentru pietoni in capatul de sus al strazii Toamnei spre Calea Bucuresti , trecerea de pe o parte pe alta se face ocolind rondoul pe doua treceri de pietoni ca sa ajungi pe strada Zizin. Acest lucru a fost cerut de nenumarate ori,atat la Primarie cat si la Politie de locuitorii din zona cat si de catre cei ce tranziteaza zona. Comisia de Circulaţie a Primăriei,ar trebuii sa tina seama si de acest lucru,ca prin aceasta zona trec sute de persoane zilnic ,ilegal fiind pericol de accidente.

rammstein

2016-03-10 08:57:20


incompententa se masoara tot prin incompetenta !!!!....ati umplut IASOVUL cu politai morti...dar cine va plati reparatile sistemelor de directie ala masinilor???...s-a gandit cineva de cate ori trece o masina pe aceste capcane ale mortii??...astea nu sunt solutii ba nenorocitilor...o sa vedeti ca nici asa nu se vor stopa accidentele...aveti ordin judecatoresc pentru plantarea acestor limitatoare de viteza aiurea??....au fost votate in consiliul local aceste masuri ???....nu va luati ba dupa penalii din conducerea primariei....astai au distrus orasul....stiti care va fi prima reactie la aceste masuri?... ---IASVOUL vostru de cacat va fi ocolit de catre turisti !!!!..nimeni nu vine aici sa-si strice masina....plantarea acestor politai morti ESTE ECHIVALENTA CU GAURILE DIN ASFALT !!.DE CE SA PLATESC TAXE SI IMPOZITE PENTRU CA VOI SA-MI DISTRUGETI MASINA ???>..SI URMAREA VA FI CRESETREA NUMARULUI DE PROCESE CU PRIMARIA.... nici un oras normal si european n-ar face asa ceva ati ajuns de rasul curului...sa va fie rusine!!..

cristian

2016-03-10 07:14:56


Noile masuri sint binevenite dar desfiintarea treceri de pietoni unde sau produs accidente nu este buna pentru nuiste tembeli care nu respecta legea suntem noi pietoni pedepsiti,noi pe unde trecam satrazile? dotatile cu semafoare actionate de pietoni soferilor care nu le convine avem transport in comun.

BARBESCU

2016-03-10 05:34:17


POLITIA SA FIE PE TEREN SI SA ISI FACATREABA CU ADEVARAT.TREC PE LINGA NEREGULI SI SA FAC CA NU LE VAD. VA POT DA SUTE DE EXEMPLE . MARE RUSINE

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Şoc în justiţie

    Curtea Constituţională a României (CCR) a motivat decizia legată de interzicerea Serviciul Român de Informaţii să facă interceptări/supraveghere tehnică, susţinând că SRI[...]

    2016-03-10 citeste mai mult
  • Votul, pe rol

    PNL a depus, ieri, la instanţa de contencios administrativ sesizarea privind organizarea alegerilor locale în două tururi de scrutin, a declarat copreşedintele PNL Alina Gorghiu. „Se va[...]

    2016-03-10 citeste mai mult
  • Încă o oră la şcoală

    Camera Deputaţilor a adoptat tacit, ieri, o modificare la legea educaţiei naţionale prin care se introduce în sistemul preuniversitar şi universitar disciplina „Noţiuni de prim ajutor”.[...]

    2016-03-10 citeste mai mult
  • Îi încurcă

    Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, recunoaşte că primarul suspendat al sectorului 5 Bucureşti, Marian Vanghelie, ar fi „un candidat important”, în cazul în care s-ar înscrie[...]

    2016-03-10 citeste mai mult
  • În căutarea adevărului despre 21 Decembrie 1989

    În căutarea adevărului despre 21 Decembrie 1989

    Astăzi, se depun mărturii la IAR. Una din cele mai aşteptate confesiuni este cea a directorului din `89, Ion Georgescu. Acesta a decis să inunde cea mai modernă secţie a uzinei, una dotată încă de atunci doar cu maşini cu comandă numerică

    2017-11-22 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotional