Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:45

Direcţia de Drumuri Braşov, cea mai proastă din ţară. Ce au de spus şefii acuzaţi

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 14 februarie 2018

Lotul doi al Ocolitoarei Braşovului: deschis, dar neterminat. DN 73: în reabilitare de mai bine de 3 ani, cu deficienţe majore din partea constructorului

Direcţia de Drumuri Braşov, cea mai proastă din ţară. Ce au de spus şefii acuzaţi

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov a fost luată „în colimator” de platforma online „Construim România”, care monitorizează modul în care este administrată infrastructura de transport din România.
Astfel, potrivit celor de la „Construim România”, dintre direcţiile regionale de drumuri şi poduri din România, „cea mai slabă/proastă situaţie” este la cea din Braşov (care a întreţine drumurile naţionale şi autostrăzile din judeţele Braşov, Sibiu, Mureş, Covasna şi Harghita, administrând o reţea de drumuri naţionale în lungime totala de 1.771 km, pe care sunt construite 455 de poduri şi 3.151 podeţe).
„La nivelul DRDP Braşov, problemele sunt multiple, însă comparând cu restul DRDP-urilor din ţară, situaţia nu a suferit îmbunătăţiri în ultimii ani. Ba dimpotrivă, drumurile şi autostrăzile aflate în administrarea DRDP Braşov se prezintă într-o situaţie din ce în ce mai proastă. Igiena generală este problema principală a DRDP Braşov. Spaţiile verzi neîntreţinute, lipsa întreţinerii acostamentelor, indicatoare rutiere rupte sau lipsă, precum şi folosirea în exces a materialului antiderapant pe bază de nisip formează o imagine dezolantă. Managementul DRDP Braşov este deficitar, se folosesc soluţii şi proceduri învechite. Solicităm atât Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR – n.r.), cât şi Ministerului Transporturilor o verificare de urgenţă a situaţiei”, se arată într-un material publicat de platforma amintită.

„Situaţia este dezastruoasă la nivel de întreţinere minimală” pe Ocolitoarea Braşovului
Pe lista de probleme amintită de „Construim România”, apare Varianta Ocolitoare a Municipiului Braşov despre care în material se precizează că „deşi a fost deschisă circulaţiei acum un an de zile, lotul 2 (care face legătura între DN 11 şi DN 13 – n.r.) nu este nici la această dată recepţionat. Nici unul dintre cele două spaţii de servicii nu este deschis şi sunt nenumărate alte probleme nesoluţionate. Situaţia este dezastruoasă la nivel de întreţinere minimală, mizeria este de nedescris, indicatoare rupte, marcaje şterse, spaţii verzi neîntreţinute, garduri rupte, canale ape meteorice colmatate”.
De cealaltă parte, despre situaţia de pe acest tronson al Ocolitoarei Braşov, conducerea DRDP Braşov a precizat că „varianta ocolitoare a municipiului Braşov urmează să fie recepţionată în cursul acestui an, iar întreţinerea tronsonului intră în obligaţia constructorului până în acel moment. Recepţia a întârziat pentru că s-au constatat mici neconformităţi în calitatea lucrărilor, care vor fi remediate tot de constructor în primăvara acestui an. Precizăm că toate aceste demersuri revin Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere România, cea care a şi derulat proiectul, care nu intră în atribuţiile DRDP Braşov”.

Modernizarea DN 73, gestionată de CNAIR
Nici despre DN 73 reprezentanţii „Construim România” nu au avut cuvinte de laudă: „DN73 - Braşov - Piteşti este în reabilitare de mai bine de 3 ani, cu deficienţe majore din partea constructorului de a asigura o minimă fluentă în trafic, precum şi o stare minimă de curăţenie pe acest lot”.  
Legat de această problemă, răspunsul DRDP Braşov a fost că „DN73, pe toată lungimea lui, face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfăşurat de CNAIR cu fonduri europene prin POIM 2014-2020, cu o valoare de peste 275 de milioane de lei. În acest scop drumul a fost predat încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a 4 firme, care se ocupă de lucrările de modernizare. Pe toată durata contractului întreţinerea drumului revine constructorului, inclusiv reparaţiile curente pe porţiunile care nu au intrat încă în reparaţie. De altfel, la notificarea DRDP Braşov antreprenorul a şi început un program de reparaţii pe porţiunile cele mai afectate de gropi”.
Pe de altă parte, conducerea DRDP Braşov a afirmat că pe reţeaua de drumuri pe care o administrează s-au efectuat lucrări privind siguranţa rutieră, fiind realizate înlocuiri a peste 4.200 de indicatoare, 2.000 de stâlpi şi au fost montate peste 7.200 de mijloace auxiliare de semnalizare (balize, butoni reflectorizanţi, catadioptrii, etc) şi au fost efectuate şi alte lucrări de igienizare.

DN 1, probleme cu nisipul care nu e nisip
Nu în ultimul rând, reprezentanţii DRDP Braşov au ţinut să dea asigurări că în ceea ce priveşte deszăpezirea, de doi ani nu se mai foloseşte nisip, ci doar un amestec de clorură de calciu şi sare, având în vedere că, în raportul lor, cei de la „Construim România” au susţinut că nisipul a deteriorat aşa-numitele insule de calmare de pe DN 1.
„DN1 - Braşov - Sibiu - drum naţional de importanţă strategică cu un sector aflat în administrarea DRDP Braşov, aflat într-o situaţie dezastruoasă. Acest sector de drum a fost reabilitat acum mai bine de 10 ani, însă din acel moment şi până acum nu s-a mai realizat o minimă intervenţie. Binecunoscutele «insule de calmare» realizate la acea dată se prezintă într-o situaţie dezastruoasă, majoritatea fiind distruse de materialul antiderapant folosit în ultimii ani şi necurăţat. Au apărut nenumărate gropi, starea tuturor podeţelor şi podurilor este proastă”, se arată în raportul celor de la „Construim România”.

+7 -2

Comentarii

Bamby

2018-02-14 18:54:50


Bine Horiaaa!!!!!

Florin

2018-02-14 11:45:36


Haideți sa le luam la rand. Atâta timp cât rudele Dl Vereș lucrează la Drdp Brașov, fiți sigur ca nu se va face absolut nimic. Tot timpul este plecat împreună cu soția în concedii și nu are cine sa semneze actele care șanț urgente. Pardon ai mai tine locul cumnata dansului care lucrează tot acolo. Asa ca să nu ne mai mire nimic pe banii statului se plimba uni bine de tot, nu mai vorbim de chefuri. Ce sa faci la uni le sta bine ca analist politic, și în rest toate bune.

Willy

2018-02-14 00:35:05


Eheeee! Pe drumurile patriei jegul e la el acasa. Degeaba aratati cu degetul DRDP Brasov. Lipsa curateniei e caracteristica romanilor. Vrei sa rada lumea de tine? Fa curatenie! Cand intri in tara nu trebuie sa te uiti pe indicatorul rutier cand treci granita. E suficient sa te uiti pe marginea drumului si vei sti ca nu mai esti in Ungaria. Asa ca DRDP Brasov e in normalitatea noastra romaneasca.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie