Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 17:34

DJ 105 A s-a transformat în noul drum al ruşinii şi al dezastrului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 30 iulie 2015

Şoseaua este plină de gropi şi denivelări, iar primarii din zonă au cerut ca reparaţiile să vizeze întregul drum dintre Rupea, Jibert şi Şoarş, iniţial fiind programate plombări de 2 milioane de lei doar pe un tronson din acest drum

DJ 105 A s-a transformat în noul drum al ruşinii şi al dezastrului
Dacă problema „drumului ruşinii” care face legătura între Şercaia şi Hoghiz  s-a rezolvat odată cu începerea în această vară a lucrărilor de reabilitare de către Compania de Drumuri, o altă şosea tinde să primească acest nume nedorit. Este vorba de drumul judeţean DJ 105 A care face legătura între Rupea - Dacia - Jibert - Lovnic - Văleni - Şoarş şi continuă spre Făgăraş. Primarii din zonă au venit ieri în plenul Consiliului Judeţean pentru a le solicita autorităţilor să demareze cât mai repede lucrările de reparaţii pe această şosea care s-a transformat în „drumul dezastrului şi al ruşinii”, după cum a precizat primarul din Jibert, Iancu Boeriu. DJ 105 A străbate patru sate din comuna Jibert şi două sate din comuna Şoarş şi în ultimii ani carosabilul s-a degradat, astfel că gropile şi denivelările nu mai pot fi ocolite pe unele porţiuni.
 
Încep protestele?!
În programul de întreţinere şi reparaţii a drumurilor pe acest an a fost inclus doar tronsonul dintre Jibert şi Dacia pentru a fi reparat, dar primarii cer ca lucrările să se continue pe întreg tronsonul până la Şoarş. „Vă rog să urgentaţi procedurile pentru începerea lucrărilor de reparaţii, fiindcă ştim cu toţii ce probleme se întâmpină apoi din cauza contestaţiilor. O să înceapă şi şcoala şi vor circula şi microbuzele şcolare, iar şoseaua este deteriorată foarte tare, toţi cei care trec pe aici se plâng că îşi strică maşinile”, a subliniat Iancu Boeriu. Şi consilierul judeţean Paul Enache i-a susţinut pe primari în demersul lor şi a susţinut, că dacă este necesar, îi va sprijini pe localnicii din zonă cu transportul, ca să vină să protesteze în faţa sediului CJ Braşov, pentru a demara cât mai repede lucrările. 
 
2 milioane de lei pentru plombe
Vicepreşedintele forului judeţean, Claudiu Coman, a precizat că licitaţiile pentru realizarea acestor lucrări sunt în curs de derulare, până vineri, urmând să fie atribuite 9 contracte cu sume mai mici prin atribuire directă, iar alte 3 lucrări cu valori mai mari sunt în curs de licitare. „Încă din august anul trecut ne chinuim să încheiem un ac ord cadru pentru întreţinerea şi reparaţia drumurilor judeţene, dar nu am reuşit, fiindcă participanţii la licitaţie s-au contestat între ei şi am fost nevoiţi să reluăm procedura. Soluţia pentru a rezolva aceste probleme era să facem licitaţii sau atribuiri directe pe fiecare lucrare, până când vom avea un acord cadru”, a explicat Coman. Pentru reabilitarea acestui sector de drum din zona Jibertului, CJ Braşov a alocat 2 milioane de lei pentru a fi puşi 30.770 de mp de plombe. Şi anul trecut, CJ Braşov s-a asociat cu cele două rimării pentru a efectua unele lucrări de reparaţii, atât pe această şosea, cât şi pe DJ 104 (Făgăraş-Şoarş-Bărcuţ-limita cu judeţul Sibiu), dar s-au făcut reparaţii doar pe porţiuni mici.
+0 -0

Comentarii

tudor

2015-07-30 18:01:55


Fotografia nu este deloc sugestiva. Sunt zone in care infrastructura de sub asfalt e grav avariata, intri cu roata intr-o groapa si lovesti masina pe dedesubt de adanci ce sunt.O "plombare" facuta de mantuiala nu va rezolva problema. Oameni buni, treziti-va, cele 2 milioane sunt banii nostrii care se arunca pe geam in cazul asa ziselor "reparatii" Trebuie reparata infrastructura si mai ales, rezolvata problema santurilor de scurgere colmatate care aduc apa in sosea. Haideti sa facem presiune pentru reabilitare si nu reparare. In piesele masinilor sunt tot banii nostrii asa cum sunt si in taxele de drum platite se pare, degeaba.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie