Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 18:37

DJ104 Dacia - Viscri - Buneşti: 14 din 15 km sunt gata

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 noiembrie 2020

În Viscri rămâne interzis asfaltul, între Viscri şi Buneşti se fac consolidări după alunecări de teren

DJ104 Dacia - Viscri - Buneşti: 14 din 15 km sunt gata

Consiliul Judeţean Braşov a anunţat că lucrările la DJ 104 Dacia - Viscri - Buneşti sunt aproape de finalizare. Practic, mai trebuie realizate lucrări la două tronsoane, cu o lungime totală de aproximativ un kilometru. Pentru proiectul de modernizare a acestui drum, cu o lungime de 15,06 km şi o valoare de totală de 24.495.058 lei, Consiliul Judeţean Braşov a obţinut iniţial o finanţare prin Programului Naţional de Dezvoltare Locală, iar în anul 2018 proiectul a fost preluat în Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Practic, 85% din această investiţie înseamnă fonduri nerambursabile accesate de administraţia judeţeană.

La ce segmente mai trebuie făcute lucrări
Conform informaţiilor Consiliului Judeţean Braşov, la acest drum mai trebuie realizate lucrările din intravilanul localităţii Viscri (lungimea segmentului este de 761 m), dar şi pe o porţiune de 299 metri între Buneşti şi Viscri, unde au fost mai multe probleme cu alunecările de teren. Pentru segmentul afectat de alunecările de teren, Consiliul Judeţean Braşov a emis în 12 octombrie ordinul de începere pentru lucrările de consolidare a acestui sector de drum. Potrivit contractului, constructorul are şase luni la dispoziţie pentru a reface această porţiune.

În loc de beton şi asflat la Viscri: şanţuri de pământ şi pavaj de piatră
Pentru lucrările la segmentul de drum situat în intravilanul satului Viscri, administraţia judeţeană a cerut şi a primit avizul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Braşov, având în vedere că localitatea sit UNESCO. „Soluţia convenită pentru refacerea drumului este executarea stratului de uzură din pavaj de piatră, încadrarea pavajului cu borduri din piatră şi prelungirea podeţelor de acces în curţi cu elemente de tuburi de polietilenă acoperite cu pământ. Constructorul va păstra accesul la proprietăţi la nivel de piatră spartă, va acoperi parţial fundul şanţului cu pavaj din piatră cu grosimea de 5 cm, iar şanţurile din pământ vor fi menţinute. Astfel, caracteristicile satului săsesc autentic vor fi păstrate în totalitate”, a explicat administratorul public Daniel Gligoraş, managerul Unităţii de Implementare a Proiectului.

A început recepţia
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „am făcut tot ceea ce a depins de noi, astfel încât să redăm circulaţiei o cale rutieră importantă pentru comunităţile locale din zona de nord a judeţului. Viscri, satul Prinţului Charles, îşi va păstra autenticitatea, iar turiştii şi localnicii vor putea circula în condiţii normale pe întregul traseu. În noul mandat, 2020-2024, la conducerea Consiliului Judeţean, vom continua să accesăm fonduri pentru refacerea infrastructurii rutiere a judeţului, deoarece ne dorim o reţea de drumuri modernă, adaptată cerinţelor actuale de conectivitate”.
În ceea ce priveşte celelalte segmente ale drumului judeţean, lucrările sunt finalizate, inclusiv podurile şi podeţe, iar pentru unele obiective sunt în curs de finalizare procedurile de recepţie.



 

+3 -0

Comentarii

'Kemény'

2020-11-02 06:27:48


'Felicitari celui/celor care au avut ideea de a reface unele poduri si podete din judet. Poate pt unii nu conteaza dar aceste lucrari sunt la fel de importante ca si aeroportul. Poate chiar mai importante! O buna proiectare a drumurilor salveaza vieti.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie